| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
richardjelke
|
Geplaatst: Zo Feb 21, 2010 1:25 am Onderwerp: woensdag 17-02-2010 artisan lens gekregen |
|
|
Hallo medelotgenoten, Richard is de naam en ik ben 47 jaar. Lang gewacht om de beslissing te nemen voor een lensimplantaat, maar toen ik steeds meer intolerantie kreeg voor mijn zachte lenzen (die op maat gemaakt werden) toch de stap genomen.
Ik heb rechts -11 met een cilindrische afwijking van 1.75 en links - 10 met een cilindrische afwijking van -1.75.
Dag van de operatie en daarvoor bloednerveus , grote man 191cm en jaren rugby gespeeld en dan toch zo bang.
Uit de narcose was ik na een uur kotsmisselijk en de 2-3 dagen erna toch last van de narcose. Zicht werd wel met de dag beter. Ik kan met rechts vrij goed kijken lezen doe ik wel met een leesbril. Wel last van het zanderige gevoel in mijn re oog , hoe lang duurt dit <<<VRAAG AAN HET FORUM>>> en hoe lang duurde het bij mensen om een volledig zicht te krijgen. Ik moet 31 maart voor mijn linker oog. Ik houd jullie op de hoogte. |
|
| Naar boven |
|
 |
oculus
|
Geplaatst: Zo Feb 21, 2010 11:26 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Wat ik me afvroeg is of je een sferische lens in je oog hebt gekregen of een torische? Ik neem aan een sferische... Verder zal je wel hechtingen in je oog hebben gekregen. Die hechtingen kunnen nogal een cilinder veroorzaken of je eigen cilinder vergroten. Totdat ze er uit gaan kan het zicht dus (wat) wazig zijn.
Het zandgevoel wordt veroorzaakt door het wondje. Dit zal snel minder worden, maar het kan wel best zo zijn dat het zandgevoel de komende maanden nog af en toe aanwezig is. Met name 's avonds en bij vermoeidheid/inspanning.
Succes met het herstel en houd ons op de hoogte! |
|
| Naar boven |
|
 |
richardjelke
|
Geplaatst: Ma Feb 22, 2010 11:51 pm Onderwerp: |
|
|
| Ik denk een sferische lens. De oogarts heeft wel 2 sneetjes ergens ingemaakt om de cilinder te corrigeren. Ik ben wel heel benieuwd hoe lang dat gaat duren want echt superscherp zie ik nog niet , maar ik begrijp dat dit pas na een paar (3 of zo) weken gaat gebeuren??? Voor de rest druppel ik de hele dag met 3 verschillende druppels. 2 tegen ontsteken en 1 tegen oogdruk.Ben toch wel nog in spanning of mijn zich ook zo superscherp wordt. Zijn hier mensen met een ervaring op dat gebied? |
|
| Naar boven |
|
 |
ellen02
|
Geplaatst: Ma Jun 14, 2010 5:35 pm Onderwerp: hoe is het zicht nu? |
|
|
| Ben even heel benieuwd hoe je zicht nu is?? |
|
| Naar boven |
|
 |
richardjelke
|
Geplaatst: Ma Jun 14, 2010 9:40 pm Onderwerp: |
|
|
| Het zicht rechts is optimaal en links zit ik met een restwaarde van ongeveer -1.5. Wanneer ik met beide ogen kijk valt me dit niet op trouwens. Ik ben erg blij met het resultaat. 6 juli moet ik weer voor controle en dan beslist de arts wat er verder gaat gebeuren (evt laser of nog een sneetje) |
|
| Naar boven |
|
 |
|