Ooglasertrefpunt forum index

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Reststerkte en slecht zien

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Ooglasertrefpunt forum index -> Vragen over ooglaserbehandelingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Arthur vanden Hurk

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 08, 2010 9:37 am    Onderwerp: Reststerkte en slecht zien Reageer met quote

Natuurlijk zijn hier al vragen over geweest maar ik kan het niet vinden . Bij voorbaat mijn excuus.

Ik heb mij twee weken geleden (17 dagen) laten laseren van -4.5 (beide ogen). Lasik, intralase, wafefront. Mijn reststerkte/afwijking is nu -0,5 en in het donker ben ik een gevaar op de weg. Bij mijn tweede controle (na een week) werd aangegeven dat de sterkte nog zou verbeteren en dat ook het nachtzicht beter zou worden. Helaas merk ik tot op heden voor beide "problemen" geen verbetering. Wil ik te snel? Kunt u, als forum, hier iets over zeggen of adviseren? Ik voel mij momenteel redelijk onzeker, is dit terecht? bvd Arthur
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
olb

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 08, 2010 10:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het is nog te vroeg om een oordeel te vellen. Pas na een 5-tal weken is het zicht min of meer gestabiliseerd. Het zicht zal allicht nog verbeteren, ook het contrast zal nog versterken. Het hoornvlies is nog aan het herstellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Arthur vanden Hurk

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 17, 2010 12:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geacht Forum,

Een maand (bijna) na de operatie. Scherpte is redelijk nog niet optimaal. Geen idee of dit nog bijtrekt. Ik blijf hopen.

Mijn nachtzicht is echter nog een drama. Nu heb ik vrijdag weer een controle. Denkt u dat dit nog bijtrekt? Moet ik hier iets van zeggen? Zo ja, wat kan ik vragen? Welk advies kunt u mij geven?

bvd
Naar boven
olb

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 17, 2010 8:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het spreekt voor zich dat je het op z'n minst moet zeggen, als het je zorgen baart.

Het antwoord vd oogarts zal zijn dat het nog steeds te vroeg is om oordelen te vellen.

Het slechte nachtzicht heeft te maken met het oog dat nog accomodeert. Mogelijks is er ook contrastverlies wat nog kan verbeteren.

Vraag om een topografie van het hoornvlies en een opgave van je hogere orde aberraties (coma, spherical en trefoil). Vergeet niet dat ooglaseren bijna steeds die aberraties verhoogt. Dikwijls niet in die mate dat je er hinder van ondervindt, maar het zou toch kunnen.
Naar boven
klaverik

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 22, 2010 5:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb op 6 februari precies dezelfde behandeling gehad (Lasik, intralase, wavefront). Ik had -4 en cylinderafwijking van rond de 2. Bij mij is een reststerkte van +0,5 over gebleven aan het linker oog maar de arts verwacht dat dit de komende maanden naar 0 gaat. Ik moet rekening hoeden met een periode van 3 maanden tot een 1/2 jaar. Mijn nachtzicht is echter prima. Kleine schittering om de lampen van tegenliggers maar VEEL minder dan ik had met bril.
Bij mij is het zicht nog niet stabiel. Er zijn prima dagen bij maar soms wil mijn linkeroog niet. Het is dan niet scherp en soms zelfs wazig. Dit trekt gedurende de dag/uren wel bij. Ik denk dat mijn ogen 's-nachts erg droog worden waardoor ik ze 's-ochtends met moeite open krijg. Doe ik dit te snel dan is het zicht minder...
Mijn rechteroog is echter perfect. Ik blijf maar vergelijken tussen links en rechts.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Arthur vanden Hurk

BerichtGeplaatst: Do Aug 12, 2010 4:25 pm    Onderwerp: Reststerkte en Slecht zien Reageer met quote

Geachte Forum

Net ogen laten bekijken bij opticien. Nu na zes maanden is mijn reststerkte Links -0.25 SPH en -0.75 cyl en Rechts -0.50 en -0.75 cyl. Mijn nachtzicht is nog steeds een drama.

Morgen moet ik voor mijn laatste controle. Ik zou het prettig vinden als ze de hele operatie nog een keer over zouden doen. Vorige keer gaf men aan dat ze waarschijnlijk alleen de wavefront nog een keer zouden doen voor het nachtzicht

Kan ik dit met deze waarden "eisen" de gehele operatie over te doen? Zou men hier mee instemmen? Vindt u het verstandig? Wat is uw idee van het huidige resultaat?

bvd

Arthur
Naar boven
olb

BerichtGeplaatst: Do Aug 12, 2010 9:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hou er rekening mee dat slechts weinig oogartsen de bekwaamheid/ervaring hebben om kleine restafwijkingen voldoende te corrigeren.

De eerste behandeling op "virgin eyes" (onbehandelde ogen) is de simpelste laseroperatie van allemaal. De wavefront metingen laten de restafwijking goed zien, maar vaak gaat het over slechts enkele microns en de eigenlijke lasercorrectie vd restafwijking is delicaat.

Laat je oogarts zich duidelijk uitspreken over wat volgens haar/hem de oorzaak van je klachten is en ga op zoek naar een 2e opinie!

Ik spreek uit ervaring. Mijn ene oog is herbehandeld. Dit heeft over het algemeen voor een verbetering van +/- 40% gezorgd. Maar in feite is één probleem verholpen maar een ander ontstaan.

Overweeg pro en cons en beslis dan.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Ooglasertrefpunt forum index -> Vragen over ooglaserbehandelingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: