Alles in vogelvlucht

Door Erik van Berge Henegouwen op 18 maart 2010
Liep al geruim drie jaar met de gedachte rond om mijn ogen te laten laseren, echter prijs vond ik te hoog en vond ik het ook een beetje eng.

Nadat ik uit de directe ervaring van een kennis van mijn hoorde over hoe zij via Alma care in Istanbul geholpen was, was ik erg geïnteresseerd en heb contact gezocht met Alma care.

Na de ontvangst van de eerste duidelijke informatie set, contact gezocht met Option in Breda voor een quick scan. Hier kwam ik de eerste Nederlandse broodnijd tegen, het leek erop dat ze bij Option er alles aan deden om mij van mijn idee af te brengen om naar Istanbul te gaan. en maar over te stappen op de door hun aangeboden nacht lezen. (dezelfde Opticien Ton Lips maar dan in Nunen zal later mijn collega, die vanuit alma care ook naar hun toe gaat, zo bang maken dat deze initieel kiest voor Eyescan waar deze toevallig Partner van is en dus provisie vangt voor elke door gestuurde klant. Mij advies Alma care doen, vooronderzoek centra Option of Opticien Ton Lips mijden of niet luisteren naar zijn horror verhalen die op niets gestoeld zijn)

Volgens de quickscan van Option zou ik niet in aanmerking kunnen komen voor een ooglaserbehandeling, gezien mijn pupil grootte te groot was. teleurgesteld thuis gekomen verteld mijn kennis dat zijn pupil 0,9 mm groter was als die van mij en dat zij zonder enige moeite en problemen geholpen was in Istanbul. Dus heb ik contact gezocht met Alma care en mijn quickscan gegevens doorgezonden waarna alma care deze gegevens voorgelegd heeft bij de artsen in Istanbul welke na een paar dagen al een reactie gaven met als resultaat dat ik toch voldeed aan hun behandelspecificaties.

Hierna ging alles in vogelvlucht, de groepsreis van 11 maart 2010 geboekt kreeg snel daarna een uitgebreidere informatie set over het vervolg traject en de algemene voorwaarden. Voor de reis ontving ik nog een set informatie over de vliegreis, hotel en tips voor tijdens en na de behandeling en zelfs voor het verblijf in Istanbul. Alles netjes verzorgd. Tijdens het gehele traject diverse keren ge-e-mailt en gebeld met Alma care en telkens netjes uitleg gekregen op al mijn vragen.

De behandeling zelf ging verder in vogelvlucht; 11 maart vertrokken richting Istanbul, 12 maart geholpen, 13 maart zonder bril Istanbul in, 14 maart retour Nederland.

Alles was tot in de puntjes verzorgt door ALMA CARE en de kliniek was top, niet te massaal en met genoeg persoonlijke aandacht het straalde veel ervaring uit. In de kliniek ruim voldoende uitleg in duits en engels (met begeleiding vanuit Alma care ook in het nederlands). Dit zelfs ook tijdens de uiteindelijke behandeling, hier werd per behandelstap aangegeven wat je kon verwachten, prima zo... een aanrader dus...

Niet meer twijfelen maar doen, let wel op voor Nederlanders met broodnijd ;-).