Dan pas besef je dat het gewoon voorbij is

Door Kathy de Berg op 7 januari 2016
Het afgelopen jaar merkte ik dat ik steeds minder zonder bril kon. Mijn zicht was totaal afhankelijk van mijn bril en ik begon mij steeds meer te storen dat ik niet zonder kon.

Als eerste optie ben ik naar de opticien gegaan voor lenzen. Zodra ze binnen waren meteen geoefend, maar vond het meteen al een geklungel, later weer proberen, maar ongeduldig dat ik ben niet mijn ding. Hierna begon ik te denken aan laseren, maar wist dat daar ook een prijskaartje aan vast zat. Heel internet begon ik af te speuren om een betaalbare kliniek in NL met positieve recensies. Ik kwam terecht bij E-Yellow, betaalbaar, maar weinig recensies over deze kliniek te vinden. Na wat wikken en wegen toch maar besloten om het vooronderzoek te laten doen bij de dichtstbijzijnde opticien. Het vooronderzoek ging prima, vriendelijke mensen en mijn ogen waren geschikt. Uiteindelijk gingen we de kliniek bespreken en als ik wilde meteen een afspraak inplannen voor de behandeling. Ik ging daarheen met het idee om uiterst max. € 1800,- kwijt te zijn aan de behandeling bij E-Yellow, maar eigenlijk werd mij moederbedrijf Eyescan aangeraden omdat dit natuurlijk beter zou zijn en de prijs een stuk hoger was (zo"n € 3500-€ 3800) Dit was voor mij een aardig verschil en vond het bedrag te hoog om meteen te beslissen, ook was ik onzeker geworden dat ze meer Eyescan promoten i.p.v. E-Yellow. Was dit dan wel een goede keus?

De volgende dag op het werk raadde een collega mij aan om eens te kijken op internet naar een kliniek in Turkije. Hier stuitte ik meteen op de site van Alma Care. Duidelijke uitleg en een complete behandeling € 1450,- incl. hotel en vlucht. Ik was meteen enthousiast en heb meteen gemaild naar Henk. Al mijn vragen werden uitgebreid beantwoord en kreeg voldoende informatie over de behandeling en kliniek. Zelf heb ik nog op internet gekeken en alleen maar positieve recensies te vinden. Binnen een week de knoop doorgehakt en 2 weken later zat ik samen met mijn broer in het vliegtuig naar Istanbul.

Alles top geregeld, transfer van- en naar hotel, kliniek stond naast het hotel, wat ik als zeer positief heb ervaren. De volgende morgen de behandeling, 9 uur "s morgens gemeld in de kliniek, eerst diverse vooronderzoeken, later wat uitleg over het druppelen en daarna kreeg ik een kalmeringstablet. De gehele dag kregen we begeleiding van een vriendelijke dame. Na een poosje wachten werd ik uiteindelijk geholpen rond 14.00 uur schat ik. De behandeling zelf vond ik reuze meevallen, alleen met het maken van het flapje voel je een lichte druk, zoals de meeste ervaringen was het meer irritant. Na ongeveer 10 min alles klaar en dan pas je besef je dat het gewoon voorbij is! Mij werd geadviseerd meteen te gaan slapen. Toch op bed kwam de napijn van branderige, traanogen. Kreeg mijn ogen niet meer open en kon daardoor helaas mijn pijnstilling niet nemen. Even doorbijten en proberen te rusten, later kwam mijn broer uit de stad en heeft mij de pijnstilling gegeven, pijn trok weg na 2 a 3 uurtjes. In de avond heerlijk gezeten en gegeten bij Restaurant/Bar Papyon (vlakbij het centrum bij het hotel) en mijn zicht was weer super! Volgende morgen nacontrole in de kliniek en mijn zicht was 90% wat uiteindelijk helemaal bijtrekt. Verder nog zeer genoten van de stad Istanbul en wat dit te bieden heeft.

Al met al heb ik alles zeer positief ervaren! Het was eigenlijk meer een kleine vakantie en kan het iedereen aanraden.