Fijne vooruitgang voor mijzelf

Door Zemen El-Seady op 8 januari 2017
Na jaren twijfelen durfde ik de stap te nemen om mijn ogen te laten laseren. In eerste instantie had ik een vooronderzoek gehad bij een andere kliniek. Echter had ik daar geen goed gevoel bij mede doordat ik niet het idee had dat men naar mij luisterde. Er werd mij een bepaalde behandeling opgedragen zonder verdere uitleg. Hierdoor ben ik toch verder gaan kijken op internet wat er nog meer mogelijk is. Zo ben ik bij Alma care terecht gekomen.

Via de website heb ik informatie opgevraagd die ik heel snel in mijn bezit had. Nadat ik de uitgebreide informatie had gelezen had ik toch een aantal vragen. Deze heb ik per mail gesteld en dezelfde dag kreeg ik nog antwoord op al mijn vragen. Dit vond ik heel prettig ook omdat mijn vragen heel duidelijk en uitgebreid beantwoord werden. Toen heb ik telefonisch contact gehad om te vragen welke data nog beschikbaar was, want ik had mijn vakantie al geboekt naar Istanbul en kon het zo makkelijk combineren. Na een prettig gesprek werd er een afspraak ingepland. Op maandag 19 september werd ik om 9 uur verwacht. In de tussentijd heb ik mij bedacht want ik wilde mijn behandeling toch uitbreiden met Femtosecond. Ook dit was geen enkel probleem en werd mijn voorkeur doorgegeven aan de ISH.

Maandag 19 september kwam ik om half 9 binnen bij de ISH, dit was trouwens geen enkel punt. Ik werd gelijk geholpen. Na een aantal vragenlijsten werd de procedure in gang gezet.
De goed engels sprekende medewerkster nam me mee voor een paar vooronderzoekjes. De dame die hierbij hielp was zeer vriendelijk en vroeg vaak of alles duidelijk was en of er nog vragen etc. waren. Dit ervaarde ik als zeer prettig.

Ook was er een mevrouw van AlmaCare in de wachtruimte om de mensen te begeleiden. Helaas kwam ze later pas tot de ontdekking dat ik me ook via AlmaCare had aangemeld. Hierdoor heb ik haar niet echt gesproken want het was al tijd om naar de 2e verdieping te gaan waar de behandeling zou plaats vinden. Echter was dit helemaal geen probleem want de medewerkers en dokter spraken goed Engels waardoor het allemaal heel duidelijk was voor me.

Eenmaal boven werd ik meegenomen naar de behandelruimte. De behandeling zelf viel heel erg mee. Mijn ooglid werd afgeplakt om het knipperen tegen te gaan. Het afplakken had ik me veel pijnlijker voorgesteld, dat was natuurlijk alleen maar mooi meegenomen. In de zelfde ruimte kreeg ik oogdruppels. Hierna werd ik begeleid naar het operatietafel. Zowel de dokters als de zusters waren heel behulpzaam en begeleiden me goed omdat ik een beetje wazig zag door de druppels.

De operatie zelf ging heel vlot. Per oog werd het gelaserd. Als ik me niet vergis was het 20 sec per oog. Ik moest me concentreren op het rode licht en proberen zo ver mogelijk mijn ogen open te houden.
Hierna werd ik begeleid naar een zitkamer waar ik 10 minuten moest wachten op de dokter om controle uit te voeren. Er werd gekeken of alles goed was gegaan.

Gelukkig was alles goed gegaan en kon ik het ziekenhuis verlaten na een korte gesprek met de mevrouw van AlmaCare. Mijn ogen waren na de behandeling heel gevoelig. Ze hadden dit van te voren ook aangegeven. Het beste was om te slapen kregen we mee. Dit heb ik ook gedaan met de bril die ik mee had gekregen.

Nadat ik wakker werd begon ik met de druppels. Ik kreeg drie soorten druppels waarbij tussen elke druppel 10 minuten tussen moest zitten. Dit ging hartstikke goed en in de avond zag ik gelijk al verbetering. Ik had steeds meer goed zicht. De volgende ochtend durfde ik het zelfs aan om op pad te gaan met mijn zonnebril op en mijn druppels op zak. Dit ging hartstikke goed alleen merkte ik dat mijn ogen iets gevoelig waren voor sterke zonlicht maar ook dat viel op den duur mee.

Kortom, ik ben mega tevreden over de hele procedure bij AlmaCare! Nu is het alweer drie maanden geleden dat ik de behandeling heb ondergaan en nog steeds kan ik niks anders zeggen dat het een fijne vooruitgang voor mijzelf is.

AlmaCare, hartelijk dank voor alles!

Met vriendelijke groeten,
Zemen El-Seady