Nee!!! Geen Intervison + REACTIE

Door Conny op 2 oktober 2008

In augustus 2008 zijn wij met een groep van 15 personen naar Instanbul gegaan om de ogen te laseren. Om de ervaringen in Istanbul heel kort te houden: Lang wachten zeker als je als laatste geholpen wordt (zeer vervelend), net na de operatie direct terug moeten naar het hotel i.v.m. de tijd omdat het laser apparaat was stuk gegaan ( je kunt nog niet eens je ogen open doen). Dan terug naar Nederland.
De problemen in Nederland waren nog het meest vervelend. Ik had/heb achteraf grote problemen met mijn gelaserde ogen gekregen. Dhr. Bergen was vanaf het begin slecht of niet te bereiken. Iederen keer had hij een nieuwe smoes dat hij mij had geprobeerd te bellen en/of te mailen maar continue gaf hij aan dat hij mij niet te pakken kon krijgen. (Grote onzin omdat ik constant op zijn reactie zat te wachten). De problemen werden groter en ik wilde echt graag een afspraak maken. Uiteindelijk gelukt. Dhr. Bergen adviseerde mij driemaal per dag te druppelen met FML druppels en na een maand terug te komen. Ik vertrouwde het niet dus Dhr. Bergen verwees mij toen op mijn verzoek door naar een oogarts. Dhr. Bergen stelde het OMC te Haarlem voor naar Dr. Klaver. Dr. Klaver was op dat moment niet aanwezig dus kwam ik bij een andere oogarts van het OMC. Ik verzocht om een spoedbehandeling omdat mijn gevoel niet goed was. Ik kon dezelfe dag nog terecht. De arts van het OMC snapte eigenlijk niet wat ik bij hun kwam doen omdat zij geen ervaring hadden met ooglaser patienten. Deze oogarts verwees mij weer door naar een oogarts in het VU. Deze oogarts heeft mij goed onderzocht en mij andere druppels voorgeschreven. Tevens wilde hij mij zeker een week later weer zien. Een week later was deze arts nog niet tevreden over het resultaat en uiteindelijk ben ik drie keer in twee weken bij hem geweest. Bij Dhr. Bergen  hoefde ik pas na een maand een afspraak te maken!!
Van de oogarts van het VU moest ik deze week nog een afspraak bij Dhr. Bergen maken voor een oogdruk controle (i.v.m. alle medicijnen). De arts had mij een brief meegeven over mijn status die bestemd was voor Dhr. Bergen. Hij vond het noodzakelijk dat deze week de nacontrole toch echt weer werd overgenomen door mijn optometrist Dhr.  Bergen. Echter na bellen en mailen lukt het dus weer niet om een afspraak met Dhr. Bergen te maken. Ik zal de oogarts in kennis stellen van het feit dat ik weer niet bij hem terecht kan en dat de nazorg dus echt heel erg slecht is. Ik ben goddank blij dat ik nog bij een oogarts terecht kon. Deze oogarts verklaarde tevens dat eigenlijk Dhr. Bergen had moeten zorgen voor deze nabehandeling en dat hij mij eigenlijk had moeten terugsturen naar Turkije. Echter Dhr. Bergen heeft zijn geld binnen en...laat in moeilijke gevallen dus niets/ of heel slecht bereikbaar iets van zich horen. Dus geen nazorg!! en niet verbonden bij een oogarts in Nederland.
Conclusie:.
Zolang je betaalt en alles goed gaat dan lijkt Dhr. Bergen een toffe peer. Maar....kijk goed uit, als er iets mis is dan ben je bij Dhr. Bergen echt niet bij het goede adres.
Voor meer vragen over mijn ervaringen kunt u mij altijd mailen: paulconny1 at hotmail.com

Reactie van Dhr. Bergen op verhaal Conny:

Hierbij de zienswijze van Inter-Vision op het verhaal van Conny, waarin zij het klaarblijkelijk nodig acht haar persoonlijke frustraties ten aanzien van haar behandeling bij Inter-Vision ooglasercorrecties kenbaar te maken op het forum. Dit staat haar natuurlijk vrij, maar het verhaal behoeft zeker enige corrigerende kanttekeningen van mijn kant!

Op het moment van aankomst in het ziekenhuis (UHG) bleek dat de randapparatuur van het laserapparaat niet adequaat functioneerde. Hierdoor wou de oogchirurg geen enkel risico nemen en de apparatuur opnieuw laten kalibreren. Dus door persoonlijke inspanningen van de oogchirurg en ondergetekende werd het probleem zeer snel opgelost (binnen één uur) waardoor de hele groep alsnog dezelfde dag kon worden geholpen. Het lijkt mij duidelijk dat Inter-Vision niet de oorzaak van het defect is geweest maar juist heeft gezorgd dat bij iedereen zijn / haar ooglasercorrectie wel verantwoord en naar tevredenheid kon worden uitgevoerd. Jammer ook Conny dat je in Istanbul niet zo assertief was om simpelweg te vragen eerder te kunnen worden geholpen en er achteraf een groot probleem van maakt.

Tevens verwijt je Inter-Vision slecht bereikbaar te zijn.
Wellicht komt het lange gesprek dat ik met jou in de avond gevoerd heb weer bij je boven. Ook gaf je aan zelf problemen te hebben met je email. In dit gesprek heb jij je direct bijzonder kwaadwillig opgesteld en eigenlijk wou jij vanaf dat moment niets meer van Inter-Vision weten en kon ik in jouw ogen geen goed meer doen. Dit allemaal omdat ik volgens jou te laat heb gereageerd. Het is mijns inziens ook de verantwoordelijkheid van de persoon zelf contact te zoeken, op de juiste adequate wijze, en niet lijdzaam af te wachten bij de telefoon.
Je bent vervolgens op controle gekomen waarbij er, in overleg met de oogchirurg, therapie is afgesproken voor de periode van twee`a drie weken.
Hierna heb ik niet meer van je mogen vernemen en ben je, zo bleek achteraf, op eigen initiatief naar het OMC in Haarlem gegaan om je ogen te laten onderzoeken. Door deze -jouw eigen- actie ben je niet bij de juiste oogarts terecht gekomen waardoor je ook niet werd geholpen.

Inter-Vision heeft een goede samenwerking met Dr. Klaver van het OMC, zoals ik je nota bene heb aangetoond, en ik had ook jou bij deze arts kunnen plaatsen maar dan had je wel de juiste weg moeten bewandelen en niet op eigen emotionele houtje (“ik vertrouwde het dus niet” en “mijn gevoel niet goed was”) een afspraak moeten maken.
Mijn advies aan jou om over een maand terug te komen op controle is uitgesproken met daarbij een zin met de volgende strekking: “Mocht er iets aan de hand zijn dan mag je eerder langskomen”.

Zodra iemand op eigen initiatief uit een volledig ooglasertraject stapt en besluit zelf een oogarts te consulteren die niet met Inter-Vision samenwerkt, stopt op dat moment dan ook de verantwoordelijkheid van de behandelaar (Inter-Vision) Het had je gestaan op voorhand aan te geven wat je plannen waren; je acties lijken vooropgezet en doelbewust gekozen om Inter-Vision in een kwaad daglicht te stellen, hetgeen al bleek uit de dreigende toon in het boven genoemde telefoongesprek waarbij je aangaf een negatief verhaal te zullen schrijven!

De oogarts van het VU Ziekenhuis heeft inmiddels een therapie voorgeschreven en daarbij zou het allemaal in orde komen met jouw ogen. ( je ziet immers ruim 100% procent)
Uit alles blijkt dat je mij (Inter-Vision) niet de kans hebt willen geven een oplossing aan te dragen voor jouw oogprobleem.
De laatste alinea van jouw bittere schrijven laat ik dan ook geheel voor jouw eigen rekening; het is echter triest te moeten constateren dat jij niet op volwassen wijze wil participeren om er wel samen uit te kunnen komen.

Inter-Vision wenst jou dan ook veel sterkte bij jouw eigen oogarts in het VU Ziekenhuis.

Nog steeds van mijn kant,

Met vriendelijke groet,

Dhr. Bergen, optometrist