Niet tevreden met behandeling en afhandeling achteraf

Door M. Slot op 11 februari 2010

In maart 2009 is mijn linkeroog gelaserd bij Optical Express in Amsterdam. Iets wat ik nooit had moeten doen.

Mijn rechteroog was al goed dus hoefde niet behandeld te worden. Eerste maanden veel last gehad van hoofdpijn. Achteraf werd mij verteld dat dat heel normaal is. Vooraf is het nooit gemeld.

Ik had het idee dat het zicht niet echt verbeterd was en was continu ingespannen aan het kijken. Na 8 maanden hebben ze inderdaad aangegeven dat herbehandeling nodig was. Maar ze gaven aan: dat de kans op de maandenlange hoofdpijn weer net zo groot zou zijn als met de eerste behandeling en dat de kans op complicaties 20% zou zijn!!!!

Ik heb vervolgens aangegeven dat ik dat risico te groot vond, ik heb immers maar 1 stel ogen. Toen werd aangegeven dat de 20% kans alleen maar genoemd was om me af te schrikken :s... juist... Maar het risico wil ik niet nemen.

Ik heb hen gevraagd om een bril op hun kosten, ook gezien zij zelf brillen verkopen. Maandenlange gesprekken hierover want ze wilden hier niet aan meewerken. Ik werd steeds niet teruggebeld en ze kwamen beloftes niet na. Ze wilden alleen herbehandelen. Ik aangegeven dat ik dat echt niet snapte aangezien ik liever een bril wilde dan een herbehandeling en dat hen ook nog geld bespaart.

Na enkele maanden zijn ze toch overstag gegaan. Dus heb ik een bril uitgezocht. Toen ik de bril thuis kreeg, bleken er verkeerde glazen in te zitten.... Wat een prutsers!! Eerst de laserbehandeling die niet goed is gegaan, vervolgens veel negatieve energie door continu achter ze aan te moeten zitten, al die tijd zonder goed zicht, verkeerde bril geleverd, en weer negatieve energie door Optical Express die het laat afweten.

Ik weer contact gezocht. Mijn verzoek: laat me bij een opticien in de buurt glazen aanmeten. Maar nee, dat mocht niet. Dus ik moet weer naar Amsterdam om te laten aanmeten en weer naar Amsterdam om de bril op te halen. Maar daarvoor moet ik een afspraak maken. Maar Optical Express geeft weer niet thuis.

Mijn conclusie: Voor het traject zijn ze erg welwillend, maar na de behandeling of als er iets misgaat, dan is het een drama. Ik ben meer dan klaar met Optical Express en bijbehorende regiomanager en ik raad iedereen aan om voor een ander bedrijf te kiezen.