Ooglaser ervaring met WorldMediTour

Door Bert en Astrid Hempen op 4 mei 2006
L.s.,

Vrijdag 28 april kwamen wij, mijn vrouw Astrid en ik, terug uit Istanbul.
Ons verhaal begon 3 april jl. met een verzoek om informatie betreffende een ooglaser behandeling voor mij en borstvergroting voor mijn vrouw. Nog die zelfde avond kwam er antwoord op onze vragen. De dag erna is er nog telefonisch overleg geweest. Het was een zeer vlot, open en prettig contact. Van de andere instantie"s waar wij voor informatie aanklopten, duurde het 2 tot 3 dagen voordat er een antwoord binnen kwam.
Wij besloten met Worldmeditour in zee te gaan enerzijds door het complete aanbod voor zowel het ooglaseren als voor de cosmetische ingreep van mijn vrouw, alswel voor het vertrouwen wat we in de organisatie kregen door het goede contact en informatie, ondanks de negatieve uitzending van Radar. Het vooronderzoek vond in Kampen plaats.

21 april vertrokken vanaf Schiphol. Bij aankomst waren er nog 3 mede "patienten". We werden goed ontvangen en naar het hotel gebracht. Ons ooglaseren zou de volgende dag plaats vinden. Mijn vrouw kreeg diezelfde avond nog een vooronderzoek en zou zondag geopereerd worden. Mede door de nederlands begeleiding werd alles goed geregeld. Istanbul is een drukke idiote stad, maar het vervoer naar en van de oogkliniek verliepen vlot.

De behandelende arts hield eerst een algemeen praatje over wat er stond te gebeuren. Ik was voornemens de lasek behandeling te laten doen. O.a. door de Radar uitzending was ik wat onzeker over de Lasik i.v.m het losse hoornvlies. Het onderzoek wees uit, dat mijn ogen voor de lasik zeer geschikt waren en dat de risico"s uiterst miniem waren. Toen heb ik na overleg met de arts toch maar voor Lasik gekozen. De herstelperiode zou dan ook uiterst kort zijn.
De behandeling opzich was niet geheel pijnloos, maar best dragelijk en van korte duur.

Al op de terug reis naar het hotel kon ik voorzichtig al scherp zien zonder bril. We waren rond de middag terug. De rest van de middag rust houden op de kamer en om het uur druppelen. na ong 4 uur zakte het onprettige, branderige gevoel. Tot mijn grote vreugde kon ik zonder bril t.v. kijken.

De volgende ochtend was het zicht zogoed als helder voor mij rechter oog. Mijn linker oog bleef iets waziger. Het bleek dat ik met rechts goed kon ver kijken en met links goed kon lezen. Op zich een prima combinatie, omdat ik geen leesbril nodig zou hebben. Ik vond het echter te vermoeiend. Na overleg met Worldmeditour en de arts, kreeg ik een tweede laserbehandeling  aan mijn linker oog om het beetje restwaarde (0.5 ) nog te verwijderen. Nu zijn beide ogen scherp. Eigenlijk geen last gehad.

Tussendoor werd mijn vrouw opgenomen voor haar borst behandeling. Er was voor mij een slaapplaats geregeld en er was voortdurend contact met Worldmeditour. Ook tussendoor over het verloop van de operatie.

Na 1 overnachting terug naar de groep in het hotel. We hadden 3 extra dagen geboekt. Metname om Astrid tijd voor herstel te gunnen. De operatie was goed verlopen en het resultaat uitstekend.

De laatste dagen was de Nederlands begeleiding afwezig, maar er was eigenlijk constant telefonisch contact. en er was een engelstalige plaatsvervanger die alle trasfers van hotel naar klinieken perfect regelde. Ook het Hotel Grand Star was van alles op de hoogte en had contact met Worldmeditour.

Vrijdag 28 april terug naar huis. Prima gevoel over het bereikte resultaat en verloop van de reis. Eigenlijk was alles voorbij . Behandeld en betaald. Tot onze grote ( prettige) verbazing stond onze contact persoon van Worldmeditour , Sezai Yasar, ons op Schiphol op te wachten. Hij wilde toch kennismaken en koffie drinken met zijn mensen. Super.  Het geeft de betrokkenheid aan van de organisatie evenals de voortdurende, hartelijke contacten tijdens het hele proces van informatie tot behandeling en terugkeer.
 
Zeer aan te raden
 
Vriendelijke groeten
Bert en Astrid Hempen
Ommen