Teleurstellende behandeling

Door Bruno Hartmann op 17 april 2014

In oktober 2013 mijn ogen laten behandelen via Alma Care. Dit bedrijf gaf mij een goed gevoel aan de telefoon en de recensies op sites als deze waren erg goed. Ook was de prijs erg aantrekkelijk.

Ik ben nu 6 maanden verder en ben helaas allerminst tevreden. Mijn ogen blijken sinds de operatie erg droog. Zo droog dat ik nog steeds dagelijks elk uur moet druppelen om te voorkomen dat ik rode pijnlijke en bloeddoorlopen ogen krijg. Met name rechts is het erg pijnlijk. Verder ben ik ook nog eens niet op 0 uitgekomen maar ben ik van -4 naar - 0,5 gegaan. Dit risico is er altijd maar desondanks is het wel teleurstellend natuurlijk.

Van Alma Care sinds mijn terugkomst eigenlijk niets gehoord behalve als ik ze zelf belletje gaf of mailtje stuurde. Ik heb zelf de nacontrole moeten regelen en betalen om erachter te komen wat het probleem is. Ik heb na terugkomst uit Turkije niet 1 spontaan mailtje gekregen met de vraag hoe het verlopen is. Pas toen ik mijn problemen had doorgestuurd en regelmatig had gebeld is de Alma Care het gaan navragen bij de arts in Istanbul. Ik moest overigens zelf weer mailen met de vraag of ze het al besproken hadden. Dat was inderdaad het geval en ik had erg droge ogen. Dat wist ik dus al.

De enige aangedragen oplossing was dat ik zelf een nieuw ticket en hotel kan boeken om mijn ogen opnieuw te laten behandelen voor het zicht. Net alsof ik hier op zat te wachten terwijl ik enorme spijt heb van de eerste behandeling.

Ik hoop nog altijd dat het goed komt maar ben bang dat ik voorlopig met pijnlijke ogen zit die bovendien niet scherp zien. De druppels van 12 euro per flesje vliegen er doorheen en moet ik uiteraard ook zelf betalen. Uiteindelijk blijkt goedkoop dus misschien duurkoop te zijn.

Al met al totaal geen positief resultaat. Ik laat de schuldvraag verder in het midden. Misschien is dit gewoon het risico dat je neemt door je ogen te laten laseren in het buitenland.

Reactie Alma Care:
“We hebben regelmatig contact gehad met de heer Hartmann en ook hebben wij regelmatig overleg gepleegd met zijn behandelend arts. Er is een restwaarde achtergebleven dat gecorrigeerd kan worden maar helaas weigert de heer Hartmann elke verdere hulp. Een vreemde situatie die wij nog niet eerder hebben meegemaakt.”