Alma Care International Rotterdam / Istanbul
      • alma_care_1
      • alma_care_2
      • alma_care_3
    • Dr. Sinan Göker
      Dr. Buket Ayoglu
      Dr. Murat Saylik
    • Blokweg 37
      3074 RH Rotterdam / Istanbul
    • ALLEGRETTO WAVE Eye-Q 400 Hz
      Femtosecond laser van Femtec (Bausch & Lomb)
      Teneo 317 van Bausch & Lomb voor o.a. femtosecond en supracor behandelingen
    • Heeft u genoeg van uw bril of contactlens? Kies dan voor deskundig ooglaseren met Alma Care (sinds 2004). Wij bieden een compleet verzorgde (VIP) behandeling in een befaamde Europese ooglaser kliniek. Onder leiding van de gerenommeerde arts Dr. Sinan Göker vinden hier jaarlijks vele duizenden laserbehandelingen plaats.ooglaseren, laagste prijs garantie

      Ooglaseren in Turkije via Alma Care kost slechts € 825,00 voor beide ogen. Een compleet verzorgd VIP arrangement, inclusief reis, verblijf, luchthaven transfers en ooglaseren kost € 1450,00. Hiermee is Alma Care de goedkoopste aanbieder van kwaliteit in Nederland en België.

      Met een ooglaser behandeling van Alma Care bent u bovendien verzekerd van een uiterst veilige behandeling. Deze ooglaser behandeling is zo goed dat u een garantie krijgt van maar liefst 10 jaar! Niet voor niets wordt Alma Care door cliënten als beste beoordeeld. Lees ook wat onze cliënten zeggen over hun ervaringen met ooglaseren in Turkije.

      meer lezen > tekst sluiten
  • 98 bezoekers hebben de beoordeling voor Alma Care International ingevuld.

    Schrijf een beoordeling

    8,8
    • 8.8 Voorlichting
      • 8.8 Hoe beoordeelt u de kwaliteit en volledigheid van de voorlichting met betrekking tot het verloop van de behandeling en verloop van het herstel?
      • 8.5 Hoe beoordeelt u de kwaliteit en volledigheid van de voorlichting met betrekking tot eventuele risico's en complicaties?
      • 8.6 In hoeverre was de voorlichting op uw persoonlijke situatie gericht?
      • 9.3 Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers vóór de behandeling?
    • 9.0 Behandeldag
      • 9.1 Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers op de behandeldag?
      • 8.9 Hoe beoordeelt u de begeleiding tijdens de operatie?
      • 9 In welke mate is de operatie verlopen zoals verwacht?
    • 8.7 Zorg na de behandeling
      • 9.2 In hoeverre heeft u voldoende aanwijzingen (medicijngebruik, leefregels, dragen UV-bril etc.) gekregen voor de eerste weken na de behandeling?
      • 8.8 Hoe tevreden bent u over de (uitbestede) nazorg?
      • 6.6 Hoe beoordeelt u de calamiteitenprocedure (spoedeisende hulp)?
      • 9 Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers tijdens de nacontroles?
    • 9.5 Prijs/kwaliteit
      • 9.5 Hoe beoordeelt u de prijs van de behandeling in verhouding tot de geleverde dienst?
    • 7.9 Resultaat van de behandeling
      • 7.9 Hoe tevreden bent u (minimaal) drie maanden na de behandeling over het resultaat?
      • Deze vraag dient u alleen in te vullen als uw behandeling langer dan drie maanden geleden is: Zijn er zichtklachten overgebleven (bijv. droge ogen, halo’s, strooilichten, spookbeelden, dubbelbeelden, etc.) Ja 30% Nee 70%
      • Is er een nabehandeling nodig (geweest) om het resultaat te verbeteren? Ja 2% Nee 98%
      • Zou u – achteraf gezien - de behandeling nogmaals laten uitvoeren door dit bedrijf? Ja 97% Nee 3%
      • Zou u een behandeling bij dit bedrijf aanraden aan een familielid of goede vrienden? Ja 97% Nee 3%

    Beoordelingen

    • 9,3
      In Nederland was het behandelen van mijn hoge + sterktes niet mogelijk. Wél bij Alma Care
      Ooglaserbehandeling Laatste behandeling: oktober 2018 Geplaatst op 08-11-2018

      Mijn ogen waren vóór de behandeling in meerdere opzichten erg zwak. Met het rechteroog op +6 en het (luie)linkeroog op +6.75 én een cilinderafwijking van 1.5 per oog, was behandelen in Nederland niet mogelijk. Aangezien implantlenzen in Nederland gauw al tegen de 5000/6000 euro liggen, was dat een minder reële (en minder snelle) optie voor mij. Zo kwam ik bij Alma Care, waar het wel kon.

      Natuurlijk was ik skeptisch; het zijn je ogen, je twijfelt aan de Turkse zorg en deskundigheid t.o.v. die van Nederlandse artsen en in Nederland zouden ze mij (ws. als gevolg van strengere regulering) dus niet behandelen.
      Ik had mijn aanbetaling al gedaan en besloot deze na een tijdje bijna terug te ontvangen door mijn begrijpelijke twijfels: ik had immers al een annuleringsmailtje gestuurd. Maar na een gesprek met Henk van Velthoven (eigenaar AC), waarin hij mij verzekerde van de expertise van de Turkse oogartsen, besloot ik een unieke kans te nemen en tóch te reizen naar Istanbul.

      De vliegreis was prima (redelijk luxe), de transfer naar het hotel was naar behoren en het hotel was enkele seconden lopen vanaf het hotel. Het ziekenhuis, waar ik eerst in meerdere kamers diverse controles kreeg, was schoon en had een fijne sfeer. Dit onder andere door de aardige medische staf, waarmee je enkel Duits of Engels kan praten.

      Na definitief groen licht, werd ik (met vier anderen) rond 14:00 behandeld. (Lasik Wavefront: de veiligere en meest gebruikte behandeling) De behandeling ervaarde ik als een apart, je wordt niet elkde dag in je ogen gesneden natuurlijk. Maar ik wist waar ik het voor deed; (zo goed mogelijk) zicht, deze gedachte maakte de ervaring niet onprettig. Het duurde max. 10 minuten. Eenmaal terug in het hotel meteen geslapen door een slaappil van de arts. Zo vermijd je pijn bij het uitwerken van de verdoving.

      Vier uur later werd ik wakker. Mijn zicht was mistig/wazig, mijn ogen konden niet wijd open en de meegegeven verduisterende bril verminderde mijn licht-gevoeligheid.

      De volgende dag was mijn zicht weer iets beter, maar door de tijdelijke bijwerkingen als mistig zicht, halo's, zichtfluctuatie (soms scherper, soms waziger), kon ik niet meteen genieten van het eindresultaat. Ik was die ochtend (ong. 20 uur na de behandekling) gemeten op +1 per oog: in ieder geval beter dan voorheen.

      Mensen onderschatten vaak het feit dat je een tijdje (hoe hoger de sterkte, hoe langer) moet wachten voordat je weet of je behandeling echt geslaagd was. Het is wel zo dat je scherper zicht hebt, maar de tijdelijke bijwerkingen overheersen het zicht in eerste instantie. Vaak zien mensen van dichtbij scherp, maar in de diepte warrig,

      Vandaag is het twee weken na mijn behandeling; ik heb veel minder last van licht of halo's, mijn zicht fluctueerd veel minder (vooral als ik moe word) en mijn zicht is merkbaar verder verbeterd. Ik heb mijn ogen uitgetest door even een leesbril op te doen in de Kruidvat met +1 (mijn initiële oogmeting) en merkte dat de bril niets hielp: mijn zicht werd er waziger van. Dit betekent (en ik merk ook) dat mijn ogen nóg dichterbij de 0 staan dan voorheen.

      Het helen van de ogen kost tussen 3 weken en 3 maanden. Na 6 maanden is het normaal volledig fysiek geheeld. Ik had druppels voor 2 extra maanden aangeschaft in het ziekenhuis. Zo kan ik nu verder helen en daarbij meemaken hoe mijn bijwerkingen verder afnemen, waardoor ik volop kan doorgenieten van mijn lensloze en brilloze leven. De kans op stagnatie van de ogen door ouderdom is niet te vermijden. Maar ik heb dan in ieder geval geen oog-vergrotende jampotglazen meer in mijn bril.

      Ik merk dat ik vaak met een grote glimlach over straat loop en mij verbaas over details die ik nooit kon zien. Ondanks dat mijn ogen zeer zwak waren, was mijn behandeling geslaagd en de ervaring zeer positief.

      Veel dank aan Dr. Buket Ayoglu, mijn deskundige arts en een lieve vrouw.

      Pluspunten:

      Prijs-kwaliteit, meer mogelijkheden t.o.v. Nederlandse standaarden

      Minpunten:

      Geen ervaren

    • 7,2
      Keurige en professionele behandeling ...maar..
      Lasik Monovision Laatste behandeling: september 2018 Geplaatst op 12-09-2018

      Afgelopen september uiteindelijk mijn ogen laten laseren in Istanbul via Alma Care. Voorafgaand aan de behandeling pluswaardes van 3.5 en 3.75. Na de nodige vooronderzoeken kreeg ik het advies om mijn ogen de Lasik Monovision te geven. Supracore werd afgeraden vanwege de lagere succesgarantie. Het feit ook dat deze laatste een veel duurdere behandeling is gaf mij wel het vertrouwen dat ik niet als melkkoe gebruikt werd.

      Kort werd mij uitgelegd wat Monovision inhoudt, ik begreep het wel maar kon nog niet overzien op dat moment dat ik nu, een kleine week later, hier nog niet tevreden over ben. Daar mijn rechteroog nu vrij goed is en ik er ook dichtbij prima mee uit de voeten kan is dat met mijn linkeroog heel anders. Deze is dus geschikt gemaakt voor dichtbij. Het focuspunt ligt echter heel dicht op mijn oog op een afstand die je in de praktijk eigenlijk niet gebruikt. Ik weet ook niet hoe zich dat de komende weken/maanden ontwikkelt. Merk wel dat nu eigenlijk alles met het rechteroog moet gebeuren waarbij het linkeroog een onscherpe waas over mijn beeld legt. Men zegt dat de hersenen hier aan wennen en zelf het meest geschikte oog selecteren voor het beeld over een tijdje maar op dit moment is het nog erg vermoeiend en bij tijden teleurstellend.

      Achteraf gezien had ik een monovisie testperiode moeten inlassen met een bril om te kijken of dit wat voor mij was. Ook had ik even wat meer tijd moeten nemen om mijzelf te laten beseffen wat nu precies wat is en beter moeten doorvragen. Als je daar eenmaal komt is het wel een voordeel dat je jezelf goed hebt ingelezen in de materie want alsnog tijd voor een urenlang consult is er niet. Dat neem ik mijzelf een beetje kwalijk. Een geruststellend idee is het dat ik mijn linkeroog nog wel opnieuw kan laten behandelen indien monovisie niet werkt zodat deze identiek wordt aan mijn rechterooog. Misschien ben ik ook te ongeduldig omdat ik nu nog niet echt ben opgeschoten ook al zie ik dichtbij nu achterlijk haarscherp.

      Wat betreft de behandeling is het prima voor elkaar. Ik ben echt een spast als het op mijn ogen aankomt. Lenzen kreeg ik er gewoon niet in vanwege mijn knijpreflex en daarom heb ik hier echt wel een jaar of 2 tegenop gezien. Achteraf is het laseren mij echt meegevallen.. en als ik dat zeg zegt dat ook wat ;).. Het is echt zo voorbij en je wordt op een fijne manier begeleidt. Daarna dikke zonnebril op en lekker op bed liggen met muziek.. Ik zou het evt wel weer aandurven, aangenaam is anders maar het is prima te doen, ze weten daar wel waar ze mee bezig zijn dat merk je aan alles.

      Zal later nog een update plaatsen.

      Pluspunten:

      Ondanks het gevoel dat het daar lopende bandwerk is toch een persoonlijke begeleiding.

      Minpunten:

      Er had wat meer tijd uitgetrokken mogen worden voor een betere uitleg wat nu precies de gevolgen zijn of kunnen zijn van een behandeling.

    • 10,0
      10/11 D-day
      Lasik Laatste behandeling: november 2017 Geplaatst op 22-11-2017

      Op 10/11 heb ik mijn ogen laten laseren, ik kan niet beschrijven hoe blij ik ben met de beslissing om dat te laten doen. Want het resultaat is geweldig op de eerste dag na de laserbehandeling zag ik al voor de volle 100% dat is gewoonweg fanatastisch meer kan ik niet zeggen. Ik ben zo blij om voor alma care te hebben gekozen. Voor de lasik was er henk die er altijd was voor al mijn vragen en op de dag zelf in istanbul de vriendelijke medewerkers. Met de ultra moderne aparatuur voel je je in veilige handen. Want heb lang getwijfeld of ik dat wel zou doen maar ik ben zo blij dat ik die stap heb genomen. Geweldig gewoon om te kunnen zien zonder bril of lenzen. En daarvoor bedankt alma care voor alles

      Pluspunten:

      Het was een hele nette kliniek met ultramoderne aparatuur en vriendelijke medewerkers en daardoor voelde je op je gemak.

      Minpunten:

      Geen

    • 10,0
      Geplaatst op 13-12-2016
    • 6,6
      Geplaatst op 14-09-2016
      Pluspunten:

      Sterke punt is natuurlijk de prijs van het laten laseren in Turkije. Het proces is prima op orde en ook de reis en verblijf waren prima. Alma-Care neemt wel de zorgen van het regelen van de reis, transfer, verblijf en de afspraak bij de kliniek prima uit handen.

      Minpunten:

      Wat vooral zorgelijk is is dat er totaal geen informatie verstrekt wordt over de risico's. Vragen worden wel beantwoord, maar het is natuurlijk raar dat je dit zelf allemaal uit moet zoeken en stellen.

      Daarnaast staat overal "geen bijkomende kosten", maar houd rekening met een Turks visum en de verblijfskosten (het is geen all-inclusive hotel).

      Na de behandeling kom je weer in Nederland, krijg je nog een telefoontje en dan is het klaar. Over controles wordt niets gezegd anders dan dat je die na 3 maanden moet laten doen. Deze moet je zelf betalen en zitten niet bij de prijs in. Overal lees je dat men normaliter meerdere na controles doet, maar hier geeft men aan dat een controle na 3 maanden genoeg is. Erg raar, vooral nu ik last van een oog heb en zelf op zoek moet naar een specialist. De kosten daar van zijn ook nog eens fors.

    • 7,3
      Geplaatst op 14-08-2016
      Pluspunten:

      Persoonlijke aanpak. Een Supracor (dichtbij/veraf behandeling) gewezen op dat het resultaat voor veraf niet onmiddelijk goed is, maar enige tijd (tot 6 mnd) kan duren.
      Prima begeleiding in Istanbul.

      Minpunten:

      Nota is summier voor zorgverzekering.

    • 8,8
      Geplaatst op 10-07-2016
      Pluspunten:

      Zeer duidelijke informatie. Ik ben zonder begeleiding naar Turkije gegaan. Wel regelde Alma Care het hotel, de vlucht en dergelijke. De operatie verliep goed, ze spreken bijna geen Nederlands en je merkt dat het minder professioneel is als in Nederland. De behandeling was echter van goede kwaliteit. Deze mensen weten wat ze doen. Ik ben super blij met de behandeling, het resultaat en de 10 jaar garantie.

      Alleen ja.. zit je daar als Nederlander tussen allemaal Duitsers en Turken.

      Minpunten:

      Ik heb last gekregen van strooilicht. Niet heel veel maar wel genoeg om op te merken als ik buiten ben. Strooiligt betekent dat ik 's avonds de lichtstralen van lampen kan zien. Het is niet zo mooi, maar ach, ik heb nu geweldig zicht dus ik ben blij.

    • 8,3
      Geplaatst op 04-07-2016
      Pluspunten:

      Prijs/kwaliteit verhouding is erg goed. Ik ben erg blij met het resultaat en zou het zo weer doen. Het voelt heerlijk om alles te kunnen zien zonder bril/lenzen. In de kliniek zelf weinig uitleg over de onderzoeken en de behandeling gekregen (spraken nauwelijks Engels), maar gelukkig wist ik wat er zou gebeuren door de goede informatie per post (vooraf).

      Minpunten:

      Er werd verteld dat alles bij de prijs in zat (dus ook de medicijnen), dit was grotendeels ook zo, alleen heb ik nu, bijna 3 maand na de behandeling, nog steeds wat last van droge ogen (vooral 's morgens en 's avonds) en heb ik hierdoor al bijna 50 euro uit moeten geven aan oogdruppels.

    • 7,6
      Geplaatst op 12-04-2016
      Pluspunten:

      Op het eerste zicht kwam de kliniek over als een 'fabriek'. We zijn met 6 op slechts een half uurtje tijd gelaserd. Anderzijds stelde het me gerust dat dit een geroutineerde klus is en dat de arts de te maken handelingen erg goed onder de knie had. Het verliep allemaal erg vlot.
      Ik ben over het algemeen erg tevreden en vond het fijn dat Alma Care mij zowel de dag voor vertrek als de dag na terugkomst opbelde om nog eventuele vragen te beantwoorden.
      Ook het omboeken van onze vlucht verliep erg vlot en zonder extra kosten!

      Minpunten:

      Tijdens de vooronderzoeken kwam er weinig uitleg. Als je dan bij de dokter komt, wordt er enkel gemeld of de laserbehandeling kan doorgaan of niet. Ik had toch graag wat meer uitleg gekregen. Ik had een + correctie en wist niet dat ik dan naar - gelaserd zou worden. Dit had ik graag op voorhand geweten. Toen Alma Care mij de dag na terugkomst opbelde, hebben zij echter wel alle uitleg hierover gegeven en was ik gerust gesteld.

    • 8,3
      Geplaatst op 17-02-2016
      Pluspunten:

      Goed geïnformeerd, regelmatig contact via mail of telefoon. Van A tot Z prima geregeld.

      Minpunten:

      Op de behandel dag soms even lastig te volgen ivm met taal probleem. Matig Engels sprekende artsen. Uitkomst was wel een gids die bij de behandeling aanwezig was.

    • 9,5
      Geplaatst op 04-01-2016
      Pluspunten:

      Prijs- kwaliteit, zeer vriendelijk en behulpzaam personeel.

      Minpunten:

      n.v.t.

    • 9,4
      Geplaatst op 29-12-2015
    • 9,0
      Geplaatst op 16-11-2015
      Pluspunten:

      Zeer tevreden, nette kliniek in Istanbul, goed geholpen. Prijs/kwaliteit super!!

      Minpunten:

      Uitleg over de behandeling zelf kwam niet ter sprake in de kliniek. Ik had vanuit Alma Care documentatie gehad waar de behandeling in stond. Zou misschien nog een verbeterpunt zijn als ze dit ook in de kliniek vertellen. Verder alles dik in orde.

    • 6,8
      Geplaatst op 04-08-2015
      Pluspunten:

      Vriendelijk personeel, zowel Duitstalig als Engelstalig, duidelijke uitleg van de stappen, duidelijke uitleg van de middelen die je na de laserbehandeling meekrijgt en de frequentie van gebruik daarvan. Zowel in het voortraject als in het natraject kon ik met mijn vragen terecht en werd er bevredigend geantwoord.

    • 9,5
      Geplaatst op 25-07-2015
      Pluspunten:

      Goede begeleiding en uitleg.

      Minpunten:

      Geen.

    • 8,0
      Geplaatst op 30-05-2015
    • 2,3
      Geplaatst op 08-03-2015
      Pluspunten:

      geen sterke punten te benoemen,

      Minpunten:

      ben zeer teleurgesteld met het resultaat, in de behandeling, en de houding. Dit hoort goed opgelost te worden

    • 9,6
      Geplaatst op 04-03-2015
      Pluspunten:

      Februari 2015 mijn ooglaserbehandeling gehad. Alles was goed geregeld! Na de behandeling geslapen voor 5 uurtjes en 's avonds alweer de stad in (met zonnebril) en al meteen goed kunnen zien!

      Minpunten:

      Had gekozen voor femto second, maar mij werd pas verteld dat dit toen niet mogelijk was terwijl ik al op de behandelingstafel lag. Had iets eerder gekund naar mijn mening maar uiteindelijk alles goed verlopen! Geld ook binnen een week weer terug gestort gekregen dus totaal geen klachten over ALMA care.

    • 9,2
      Geplaatst op 20-02-2015
      Pluspunten:

      Begeleiding is zeer goed in Istanbul. Tip: Ga met een groepsreis. Heel gezellig om met "lotgenoten" samen te zijn.

      Minpunten:

      Af en toe is de taal een drempel, maar ze zijn altijd welwillend om al je vragen te beantwoorden.

    • 9,1
      Geplaatst op 03-11-2014
      Pluspunten:

      Zeer netjes geholpen, goede begeleiding door het hele traject. Ook eerlijk met mij gecommuniceerd dat Femtoseccond bij mij niet mogelijk was. Goede nacontrole, erg prettig allemaal.
      Hotel direct naast kliniek vond ik ook heel fijn.

      Minpunten:

      Geen

    • 9,4
      Geplaatst op 06-10-2014
      Pluspunten:

      Zeer goede begeleiding. De hele reis,vlucht,transfer vice versa, hotel en de behandeling behandeling was perfect!Ook de voor en nacontrole bij opticien Jongen in Heerlen was zeer goed.

      Minpunten:

      Geen

    • 7,4
      Geplaatst op 30-09-2014
      Pluspunten:

      Bijzonder persoonlijke benadering. Snelheid waarmee alles in zijn werk gezet is en de snelheid waarmee de behandeling plaatsvond met betrekking tot onderzoeken en daaropvolgend de behandeling.

      Minpunten:

      Misschien nederlandstalige begeleiding. Een van de medewerksters is daar wel mee bezig

    • 9,4
      Geplaatst op 17-09-2014
    • 9,9
      Geplaatst op 08-08-2014
      Pluspunten:

      Vriendelijk, duidelijke voorlichting, veel ervaring met ooglaseren, mooie kliniek en zeer goede begeleiding

      Minpunten:

      Geen

    • 10,0
      Geplaatst op 28-06-2014
    • 9,8
      Geplaatst op 18-04-2014
      Pluspunten:

      Alles goed geregeld

      Minpunten:

      Geen

    • 5,2
      Geplaatst op 17-04-2014
      Pluspunten:

      Gunstige prijs

      Minpunten:

      - nabehandeling slecht
      - Resultaat behandeling slecht

    • 8,1
      Geplaatst op 13-10-2013
      Pluspunten:

      hygiënisch, uitstekende behandeling

      Minpunten:

      geen

    • 8,9
      Geplaatst op 07-08-2013
      Pluspunten:

      Prijs/Kwaliteit verhouding.

      Minpunten:

      Uitleg tijdens behandeling mocht iets meer zijn.

    • 8,9
      Geplaatst op 03-08-2013
      Pluspunten:

      het is een overzichtelijke kliniek en het is erg praktisch dat deze direct naast het hotel is gelegen

      Minpunten:

      de informatie over de door de arts gekozen behandeling kan beter

    • 9,6
      Geplaatst op 10-06-2013
      Pluspunten:

      Duidelijke informatie vooraf, ZEER scherp geprijsd, vriendelijk personeel in de kliniek, compleet pijnloze onderzoeken en behandeling. En ook nog eens naast de kliniek een tophotel met superluxe kamers, heerlijk eten en vriendelijk personeel. Kortom; volgend jaar gaan we weer voor laserbehandeling van mijn partner en een vriendin!!

      Minpunten:

      Geen

    • 9,8
      Geplaatst op 06-05-2013
      Pluspunten:

      Prima ooglaserkliniek met vriendelijk en kundig pesoneel. Goed begeleid en goede uitleg. Via Alma care waren ook de shuttle service en het hotel goed geregeld. Uitstekend hotel met goede hap voor eerlijke prijs en erg vriendelijk personeel!

      Minpunten:

      geen zwakke punten

    • 8,1
      Geplaatst op 18-04-2013
    • 10,0
      Geplaatst op 17-04-2013
      Pluspunten:

      Erg fijne mensen, goed contact en leuke groepsreizen

      Minpunten:

      Geen echte zwakke punten ervaren

    • 9,3
      Geplaatst op 13-03-2013
      Pluspunten:

      De kliniek ziet er heel netjes uit en de persoon die je begeleid is echt heel aardig. Je wordt goed geholpen en ze spreken ook vloeiend Engels en Duits. Ik ben zo tevreden over deze kliniek en zou het aan iedereen aanraden.

    • 9,0
      Geplaatst op 07-02-2013
    • 9,5
      Geplaatst op 05-02-2013
      Pluspunten:

      deze prijs-kwaliteit verhouding is door een in Nederland uit te voeren behandeling niet mogelijk. En blijkbaar heeft Turkije een goede reputatie op het gebied van oogbehandelingen.

      Minpunten:

      Op het laatste moment werd er nog een andere methode voorgesteld die ik niet wist.

    • 9,7
      Geplaatst op 17-08-2012
      Pluspunten:

      Zeer bekwaam en vriendelijk personeel in de kliniek waardoor je je welkom en veilig voelt. De behandeling werd zo rustig en geroutineerd uitgevoerd, ik zou zo weer gaan! Voor iedereen die twijfelt: Bel Almacare en ga!

      Minpunten:

      Je moet het durven om in het vliegtuig te stappen en naar Turkije af te reizen.

    • 8,5
      Geplaatst op 18-05-2012
      Pluspunten:

      Door de vele ooglaserbehandelingen die daar plaats vinden en de geweldige oogartsen zijn ze erg deskundig !

      Minpunten:

      Door de vele ooglasrebehandelingendie daar plaats vinden heeft het iets routinematigs ,heel gestructureerd ,voelt soms als een soort van behandelfabriek maar dit is niet ten nadele want ze gaan heel secuur te werk en heel zorgvuldig !iedereen weet zijn/haar taak en is goed afgestemd

    • 9,8
      Geplaatst op 13-05-2012
      Pluspunten:

      Vriendelijk, onderzoek en behandeling in 1 dag, prijs/kwaliteitsverhouding echt uitstekend.

      Minpunten:

      Eigenlijk geen, alhoewel er wat mij betreft wel iets meer gelegenheid zou mogen zijn om de arts zelf vragen te stellen (indien gewenst uiteraard).

    • 9,4
      Geplaatst op 13-02-2012
      Pluspunten:

      Voordat ik naar Istanbul vertrok heb ik me door Alma Care goed laten voorlichten over de risico\'s en de details van de operatie en de trip. Met geduld werden al mijn (soms lastige) vragen beantwoord door Alma Care. Eigenlijk is alles daarna uitstekend verlopen. In Istanbul werd ik opgewacht door zuster Fatma, die mij de rest van de behandeldag heeft begeleid langs alle testen en de uiteindelijke operatie. De volgende dag kon ik... ZIEN!! Een openbaring. Ik ben erg blij met de service van Alma Care en ik heb er niks dan goede woorden voor. De dag na de operatie bleek dat beide ogen van -5 naar 0 waren gegaan.

      Minpunten:

      Geen zwakke punten.

    • 9,3
      Geplaatst op 04-01-2012
      Pluspunten:

      vriendelijkheid.
      uitstraling van rust in de kliniek.
      fijne begeleiding.
      goede uitleg.

    • 9,6
      Geplaatst op 14-11-2011
    • 9,1
      Geplaatst op 25-09-2011
      Pluspunten:

      Prijs, service, snelheid, bereikbaarheid

    • 8,8
      Geplaatst op 19-09-2011
      Pluspunten:

      Zeer ervaren en professionele artsen, uitgebreide geanalyseerde onderzoeken, vriendelijk en duidelijke uitleg in Engels (soms Duits) Alle onderzoeken gaan redelijk snel achter elkaar maar had toch geen lopende band gevoel.

      Minpunten:

      Tijdens mijn behandeling miste ik "persoonlijk" een beetje een toelichting van de artsen bij de handelingen die zij verrichten. Je weet wat er gaat gebeuren maar had het prettiger gevonden als ze ter plekke nog zeiden wat ze gingen doen. (bijv je krijgt nu een klem op je oog, nu gaan we spoelen etc..)

    • 9,1
      Geplaatst op 31-08-2011
    • 9,0
      Geplaatst op 30-06-2011
    • 9,6
      Geplaatst op 01-05-2011
      Pluspunten:

      Bijzonder vriendelijk, schoon en nieuw.

      Minpunten:

      NVT

    • 9,6
      Geplaatst op 29-03-2011
      Pluspunten:

      Organisatie via Alma Care was perfect. Alles netjes en op tijd geregeld.
      Hotel is prima en het grote voordeel is dat het naast de kliniek ligt.
      Kliniek is schoon, netjes, alles loopt op rolletjes.
      Ze kennen binnen de korste keren je naam, dit geeft een prettig gevoel geen nummer te zijn.
      De voorlichting is duidelijk en de behandeling verloopt vlot en gestructureerd.
      Prijs/kwaliteit verhouding is prima.

      Minpunten:

      Heb ik niet kunnen ontdekken.

    • 7,2
      Geplaatst op 22-02-2011
      Pluspunten:

      op 1 dag vooronderzoek en behandeling

      Minpunten:

      op de dag van de vooronderzoeken en behandeling geen tijd om rustig te lunchen

    • 7,8
      Geplaatst op 07-01-2011
      Pluspunten:

      Deskundige en ervaren artsen, Moderne apparatuur,

      Minpunten:

      Soms onduidelijke communicatie.over bijvoorbeeld wel of geen monovision, wel of geen femtosecond.

    • 8,8
      Geplaatst op 27-12-2010
      Pluspunten:

      Hele goede prijs-kwaliteit verhouding (Istanbul Surgery Hospital). Hele goede service en begeleiding door Alma Care. Alma Care (Drs. H. van Velthooven)is altijd bereikbaar en geeft goede uitleg, zowel voor als na de behandeling.! Samenwerking vooraf met optometrist in Heerlen (Jongen opticiens)gaf heel veel uitleg voorafgaand aan besluit wel/niet laseren. De artsen in de kliniek geven wel vertrouwen. Er wordt hard gewerkt. Wij waren met 3 naar kliniek gereisd (groep totaal 14 mensen) 1 mevrouw kon niet gelaserd worden. We zijn alle 3 heel tevreden over het resultaat. Je hebt elkaar voor de steun. Er was 1 begeleidster (via Alma Care) die kon vertalen. Verder kon je met de artsen engels of duits spreken.

      Minpunten:

      Vooraf moet je goed geïnformeerd zijn over de laser-mogelijkheden en een goed vooronderzoek laten doen. In de kliniek wordt goed gewerkt maar het gaat wat snel en beetje rommelig, zodat er niet erg veel tijd is om heel uitgebreid met de arts te praten. De arts geeft wel uitleg, maar dat is kort (wel kundig!) Er wordt tot 's avonds 23.00 uur doorgewerkt vanwege de drukte (grote groep patienten die op 1 dag wordt gelaserd. Het is dus wel massaal, maar de kwaliteit is wel goed!!! Op het laatste moment werd femtosecond min of meer vervangen door lasik, wel na uitleg, maar vrij ploteling werden mijn zus en ik daarmee geconfronteerd.

    • 10,0
      Geplaatst op 22-11-2010
    • 8,8
      Geplaatst op 28-09-2010
      Pluspunten:

      Vriendelijk, geduldig en uitgebreide voorlichting

      Minpunten:

      geen

    • 9,4
      Geplaatst op 21-09-2010
      Pluspunten:

      Zeer goede hygiene, erg vriendelijk personeel. Je wordt echt in de watten gelegd.

      Minpunten:

      "turkse tijden" dwz we zouden om 1 uur geholpen worden maar het werd 5 uur. Dat is daar heel normaal.
      Als je het eenmaal weet, geeft het niet.

    • 8,6
      Geplaatst op 26-07-2010
      Pluspunten:

      Goede organisatie

      Minpunten:

      -

    • 9,4
      Geplaatst op 15-07-2010
      Pluspunten:

      Professioneel , tijd om vragen te stellen, hotel pal naast ziekenhuis

      Minpunten:

      lange wachttijden in ziekenhuis , alles in het duits

    • 9,2
      Geplaatst op 06-06-2010
      Pluspunten:

      Persoonlijk betrokken. Prima begeleiding.

      Minpunten:

      als je alleen reist en de behandeling ondergaat moet je wel Duits of Engels spreken.

    • 10,0
      Geplaatst op 30-04-2010
      Pluspunten:

      perfecte voorlichting en antwoorden op al uw vragen, dag voor vertrek nog een telefoontje of alles ontvangen was en in orde was, begeleiding, hotel, vervoer en alles was prima geregeld. Behandeling is prima verlopen en is snel klaar. Medicijnen en uitleg netjes op papier en afspraak voor nacontrole. Terug thuis telefoontje of alles goed verlopen was en of ik nog vragen had. Terugbetaling van tegoeden na 1 dag reeds op mijn rekening, kortom, bedankt alma care !!!

      Minpunten:

      lees mijn positieve ervaring ik heb geen enkele negatieve

    • 8,6
      Geplaatst op 16-03-2010
    • 9,8
      Geplaatst op 10-03-2010
      Pluspunten:

      je kunt altijd bellen als je met vragen zit voor of na de behandeling

    • 8,5
      Geplaatst op 03-02-2010
      Pluspunten:

      Vriendelijk toegesproken en voorgelicht.
      Alles prima geregeld in Istanbul.

      Minpunten:

      - Erg lange wachttijden op de behandeldag.
      - Op de behandeldag had de begeleidig weinig toevoeging. Ze hebben gewoon de hele dag mee zitten wachten.
      - Op het laatste moment bleek door technische problemen de femtosecond methode niet mogelijk. Toen is toch besloten om LASIK te doen. De begeleiding deed hier erg makkelijk over (Nou ja, jammer. Het is niet anders) terwijl de hele groep hier erg bezorgd over was omdat ze bewust voor Femtosecond hadden gekozen. (Achteraf deze bezorgdheid niet nodig geweest). De arts heeft de zorgen overigens wel volledig weggehaald door rustig uitleg te geven.

    • 9,9
      Geplaatst op 20-01-2010
      Pluspunten:

      zeer efficient

      Minpunten:

      geen zwakke punten

    • 10,0
      Geplaatst op 30-12-2009
      Pluspunten:

      De mensen in deze kliniek verstaan hun vak, en goede begeleiding.

      Minpunten:

      geen,

    • 10,0
      Geplaatst op 29-09-2009
      Pluspunten:

      Zeer goed verzorgd. Fijne begeleiding en super goede behandeling. Zeker een aanrader!!

      Minpunten:

      Artsen praten veel tegen elkaar in het Turks, waardoor ik niet altijd wist wat ik precies moest doen. Maar als je het vraagt gaat het prima.

    • 8,3
      Geplaatst op 29-09-2009
      Pluspunten:

      Vanaf het eerste telefoontje naar Alma Care, is de begeleiding/voorlichting en verzorging meer dan prima in orde.

      Minpunten:

      Praten in het Turks over je hoofd heen werd door mij als vervelend ervaren.

    • 9,6
      Geplaatst op 11-08-2009
      Pluspunten:

      specialistisch met hoge reputatie. kleinschalig.

      Minpunten:

      geen

    • 7,4
      Geplaatst op 17-06-2009
      Pluspunten:

      kliniek oogt netjes, dicht bij vliegveld en centrum Istanbul.

      Minpunten:

      groot verschil in vriendelijkheid personeel.

    • 8,9
      Geplaatst op 11-05-2009
      Pluspunten:

      professioneel, volledig, steriel, ondanks de drukte (20 patienten op 1 dag en de volgende dag weer zoveel patienten) ben je geen nummer en kennen ze je bij naam en nemen ze de tijd voor je als je vragen hebt.

      Minpunten:

      Wat een sterk punt is ook een zwak punt, de drukte. Veel mensen en soms weer je even niet meer welke kant je op moet of met wie je mee moet. Ze praten veel Duits (omdat er overwegend meer Duitse patienten zijn) als je geen Duits spreekt of verstaat dan moet je bij groepsverhalen vragen of ze het willen vertalen naar het Engels.

    • 10,0
      Geplaatst op 17-04-2009
      Pluspunten:

      Super tevreden !!!!!

      Minpunten:

      ken ik niet !

    • 8,1
      Geplaatst op 13-03-2009
      Pluspunten:

      schoon, goede apparatuur, hygienisch, goede begeleiding

      Minpunten:

      de medewerkers praten tijdens de onderzoeken turks over je hoofd heen met elkaar

    • 9,6
      Geplaatst op 18-02-2009
      Pluspunten:

      prijs kwaliteit

      Minpunten:

      buitenland

    • 9,7
      Geplaatst op 06-02-2009
      Pluspunten:

      Alles goed georganiseerd, inderdaad zeer vriendelijke en betrokken medewerkers. En het resultaat (nu drie weken later) is meer dan goed. Ik zie nu beter dan 'toen' met lenzen.

      Minpunten:

      Geen.

    • 10,0
      Geplaatst op 30-01-2009
      Pluspunten:

      Veel ervaring, zowel met de organisatie en de behandeling. Ze gaan voor 100% kwaliteit en een hoge klantvriendelijkheid. Dit samen met een (naar Nederlandse maatstaven) ontzettend goedkope behandeling. Service is perfect. Beahandeling is perfect en het resultaat ook.

      Minpunten:

      De planning van de voorcontroledag gaat op zijn Turks. Alles wordt perfect gedaan, maar wel lange wachttijden. Achteraf gezien was het de moeite waard, maar als je de zenuwen hebt, duurt wachten lang.

    • 9,4
      Geplaatst op 20-01-2009
      Pluspunten:

      Deskundig
      Duidelijk

      Minpunten:

      De behandeldag zou korter/compacter kunnen, met wat minder wachtttijden tussen de onderzoeken in.

    • 8,6
      Geplaatst op 12-01-2009
      Pluspunten:

      goed teamwerk

      Minpunten:

      Lang wachten bij de vooronderzoeken.
      Ik heb 3,5 uur gewacht voor in totaal 15 minuten onderzoek.

    • 9,8
      Geplaatst op 09-12-2008
      Pluspunten:

      #1: Het resultaat natuurlijk. Vervoer van luchthaven naar het hotel ( precies naast het ziekenhuis ), het hotel zelf, vriendelijke medewerkers van chauffeur tot arts & het meest belangrijke: betrouwbaarheid / eerlijkheid, het goede vooronderzoek & indien ogen toch niet geschikt blijken dan vindt er geen behandeling plaats, behandeling gaat niet door allen voor het geld. (we hebben zelf gezien dat iemand tijdens het onderzoek niet geschikt werd bevonden.). Henk van Almacare is zeer aardig & behulpzaam zowel voor als na de behandeling.

      Minpunten:

      Geen zwak punt misschien, maar het zou handig zijn om alles perfect te maken: Een schriftelijk druppelschema (mondeling wel gezegd) maar met tijden daarop wanneer er gedruppeld moet worden. (Dit hebben wij zelf gemaakt)

    • 8,9
      Geplaatst op 03-12-2008
      Pluspunten:

      Het voortraject als de behandeling en persoonlijke service van de medewerkers in het Istanbul Surgery Hospital is uitmuntend. Voor iedereen die zich wil laten laseren een absolute aanrader.

      Minpunten:

      Geen

    • 10,0
      Geplaatst op 14-11-2008
      Pluspunten:

      Alma Care laat de behandeling uitvoeren door het Istanbul Surgery Hospital, een uiterst moderne kliniek met de nieuwste apparatuur.
      In het ziekenhuis een zeer vriendelijke behandeling, klantgericht en vertrouwingwekkend.
      Het 4-sterren-hotel is goed en ligt slechts op een paar meter afstand van het ziekenhuis! Dit is een groot voordeel als je vlak na de behandeling meteen op je bed wilt gaan liggen.
      Bij groepsreizen organiseert Alma Care tevens de rondleidingen door Istanbul.
      Vluchten per lijndienst midden op de dag in plaats van 's nachts of 's avonds laat of 's ochtends zeer vroeg.
      Vriendelijke en betrokken reisleiding.
      Zeer goede prijs/ kwaliteitverhouding.

      Minpunten:

      We zijn uiterst tevreden en kunnen geen zwakke punten bedenken.

    • 9,6
      Geplaatst op 28-10-2008
      Pluspunten:

      Perfecte begeleiding tijdens de behandeling zelf. Er werd mij steeds heel duidelijk verteld wat er ging gebeuren en vervolgens gebeurde ook exact wat verteld werd. Dit voelde heel vertrouwd.

    • 9,9
      Geplaatst op 03-10-2008
      Pluspunten:

      Goede voorlichting, vriendelijk personeel en goed resultaat

      Minpunten:

      Geen

    • 6,6
      Geplaatst op 28-08-2008
      Pluspunten:

      op (lichte) halo's na goed resultaat, 120%.

      Minpunten:

      ooglaserkliniek was goed alleen zou ik het rechtstreeks via de kliniek regelen en niet via ALMA Care. Dit is goedkoper en bij ALMA Care hebben ze er verder geen verstand van.

    • 9,3
      Geplaatst op 03-06-2008
      Pluspunten:

      goede voorlichting en zorg, zowel ervoor en erna.

    • 8,8
      Geplaatst op 15-05-2008
      Pluspunten:

      Goed voorlichting, eerlijke prijzen zonder verborgen extra's. Zeer goede begeleiding voor en na de behandeling!

      Minpunten:

      Kan ik zo niet bedenken!

    • 9,4
      Geplaatst op 14-05-2008
      Pluspunten:

      Klant vriendelijkheid, begeleiding, prijs

      Minpunten:

      geen

    • 8,7
      Geplaatst op 14-05-2008
      Pluspunten:

      Niet opdringerig, geen pushen, maar eigen beslissing laten nemen en prima begeleiding door Henk.

    • 9,8
      Geplaatst op 29-01-2008
      Pluspunten:

      Zeer klantvriendelijk. Duidelijk. 10 jaar garantie om kosteloos een nabehandeling te verkrijgen.

      Minpunten:

      Er is niet gesproken over de gevaren/risico's van de behandeling. Deze waren mij al bekend, waardoor ik er zelf niet naar gevraagd heb.

    • 9,4
      Geplaatst op 27-01-2008
      Pluspunten:

      super kliniek, niet al te groot .

      Minpunten:

      geen

    • 8,3
      Geplaatst op 08-11-2007
      Pluspunten:

      Alles wordt tot in de puntjes geregeld,zeer vriendelijke mensen.

      Minpunten:

      geen

    • 9,0
      Geplaatst op 12-08-2007
    • 8,3
      Geplaatst op 08-05-2007
      Pluspunten:

      Istanbul surgery hospital is echt een top kliniek

      Minpunten:

      Begeleiding kan beter. Begeleiding kan wat meer aanwezig zijn, beter bereikbaar zijn.

    • 9,8
      Geplaatst op 04-04-2007
      Pluspunten:

      Zeggen wat ze doen en doen wat ze zeggen.

      Minpunten:

      Ik heb er geen kunnen ontdekken

    • 9,5
      Geplaatst op 06-03-2007
      Pluspunten:

      uitstekende service; je moet zorgen dat je op tijd op schiphol bent; drie dagen later wordt \\\"helderziende\\\" weer afgeleverd

      Minpunten:

      geen

    • 9,1
      Geplaatst op 03-11-2006
      Pluspunten:

      Goede service hier en in Istanbul, uitstekende nazorg

    • 9,2
      Geplaatst op 17-09-2006
      Pluspunten:

      Duidelijk, persoonlijk, uitstekende prijs/ kwaliteitverhouding en wat ze beloven, doen ze ook

    • 9,3
      Geplaatst op 22-08-2006
      Pluspunten:

      Vooral de vriendelijkheid van de mensen, zowel in Nederland als in Istanbul. Sterk punt is ook dat het hotel naast de kliniek staat. Verder goed geregeld allemaal.

      Minpunten:

      Kan geen zwakke punten bedenken.

    • 8,5
      Geplaatst op 16-06-2006
      Pluspunten:

      betrokkenheid, vriendelijkheid,
      zeer goed dus

    • 9,5
      Geplaatst op 16-06-2006
      Pluspunten:

      Professioneel, zowel de mensen van Lasertravel als de kliniek in Istanbul

      Minpunten:

      Geen mooie, uitgebreide informatie brochures. Zeker in vergelijking met de concurrentie. Maar is eigenlijk ook niet zo belangrijk.

    klap de hele lijst weer in
  • Vul onderstaand uw beoordeling in voor Alma Care International, Rotterdam / Istanbul

    Voorlichting

    • Hoe beoordeelt u de kwaliteit en volledigheid van de voorlichting met betrekking tot het verloop van de behandeling en verloop van het herstel?
    • Hoe beoordeelt u de kwaliteit en volledigheid van de voorlichting met betrekking tot eventuele risico's en complicaties?
    • In hoeverre was de voorlichting op uw persoonlijke situatie gericht?
    • Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers vóór de behandeling?

    Behandeldag

    • Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers op de behandeldag?
    • Hoe beoordeelt u de begeleiding tijdens de operatie?
    • In welke mate is de operatie verlopen zoals verwacht?

    Zorg na de behandeling

    • In hoeverre heeft u voldoende aanwijzingen (medicijngebruik, leefregels, dragen UV-bril etc.) gekregen voor de eerste weken na de behandeling?
    • Hoe tevreden bent u over de (uitbestede) nazorg?
    • Hoe beoordeelt u de calamiteitenprocedure (spoedeisende hulp)?
    • Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers tijdens de nacontroles?

    Prijs/kwaliteit

    • Hoe beoordeelt u de prijs van de behandeling in verhouding tot de geleverde dienst?

    Resultaat van de behandeling

    • Hoe tevreden bent u (minimaal) drie maanden na de behandeling over het resultaat?
    • Deze vraag dient u alleen in te vullen als uw behandeling langer dan drie maanden geleden is: Zijn er zichtklachten overgebleven (bijv. droge ogen, halo’s, strooilichten, spookbeelden, dubbelbeelden, etc.)
    • Is er een nabehandeling nodig (geweest) om het resultaat te verbeteren?
    • Zou u – achteraf gezien - de behandeling nogmaals laten uitvoeren door dit bedrijf?
    • Zou u een behandeling bij dit bedrijf aanraden aan een familielid of goede vrienden?
    De gemiddelde score van uw beoordeling: -

    Welke behandeling heeft u gehad?

    Wanneer bent u (het laatst) behandeld?

    Beschrijf uw ervaring:

    Titel die uw ervaring kort samenvat:

    Beschrijf uw ervaringen zo uitgebreid mogelijk. Zo krijgen anderen die na u komen een goed inzicht in deze kliniek:

    Pluspunten van deze ooglaserkliniek:

    Vul svp naar eigen inzicht in wat u als pluspunten van deze ooglaserkliniek heeft ervaren.

    Minpunten van deze ooglaserkliniek:

    Vul svp naar eigen inzicht in wat u als minpunten van deze ooglaserkliniek heeft ervaren.

    Persoonlijke gegevens:

    Na het versturen van uw beoordeling ontvangt u een mail. Klik op de link in de mail om uw beoordeling te activeren en klaar te zetten voor controle door de redactie. Indien uw beoordeling voldoet aan onze gedragscode plaatsen we deze op Ooglasertrefpunt.nl. Uw persoonlijke gegevens worden niet op Ooglasertrefpunt.nl geplaatst. Uw voornaam, achternaam en woonplaats geven we wel door aan uw kliniek zodat deze kan controleren of de beoordeling is ingevuld door één van hun cliënten.

    De redactie van Ooglasertrefpunt.nl wil dat zowel consumenten als klinieken kunnen vertrouwen op de beoordelingen. Daarom hanteren we een systeem en gedragscode waaraan alle beoordelingen moeten voldoen voordat ze gepubliceerd worden.

    De belangrijkste regels zijn:

    • Geef altijd een toelichting op de cijfers.
    • Vul de vragen zo eerlijk en zorgvuldig mogelijk in, zeker als u een negatieve ervaring heeft gehad
    • Beoordelingen met onfatsoenlijk taalgebruik plaatsen we niet
    • Na het versturen van uw beoordeling ontvangt u een mail. Klik op de link in de mail om uw beoordeling te activeren en klaar te zetten voor controle door de redactie
  • Lees ervaringsverhalen van deze kliniek