• bergman_clinics_den_bosch_1
      • bergman_clinics_den_bosch_3
      • bergman_clinics_den_bosch_4
      • bergman_clinics_amsterdam_3
    • Drs. Remy Bandhoe
      • ZKN
    • Vughterweg 47 K
      5211 CK Den Bosch
    • De centrale behandellocatie van Bergman Clinics divisie Oogzorg is in Hilversum.
    • De Visumax-laser van Zeiss voor de SMILE-ooglaserbehandeling.
      De Schwind Amaris Excimer-laser 750S voor het laseren van de sterkte bij LASIK, PRK en PresbyMAX-behandelingen.
      De Intralase Femtosecond-laser voor het maken van het flapje bij de LASIK en PresbyMAX-ooglaserbehandeling.
    • Bergman Clinics is een door het ministerie van VWS erkende instelling voor medisch specialistische zorg en is in meer dan 25 jaar uitgegroeid tot een van de meest vooraanstaande zelfstandige klinieken van Nederland, met negentien vestigingen verspreid over Nederland.

      De client staat centraal
      Naast de uitstekende kwaliteitszorg staat bij de Bergman Clinics een cliëntvriendelijke benadering hoog in het vaandel. Door onze gespecialiseerde, kleinschalige opzet kan het verplegend personeel u optimaal de aandacht geven. Hier vindt u nog de persoonlijke betrokkenheid die bij zorgverlening zo belangrijk is.

      meer lezen > tekst sluiten
  • 212 bezoekers hebben de beoordeling voor Bergman Clinics ingevuld.

    Schrijf een beoordeling

    8,2
    • 8.2 Voorlichting
      • 8.3 Hoe beoordeelt u de kwaliteit en volledigheid van de voorlichting met betrekking tot het verloop van de behandeling en verloop van het herstel?
      • 7.8 Hoe beoordeelt u de kwaliteit en volledigheid van de voorlichting met betrekking tot eventuele risico's en complicaties?
      • 8 In hoeverre was de voorlichting op uw persoonlijke situatie gericht?
      • 8.9 Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers vóór de behandeling?
    • 8.8 Behandeldag
      • 8.9 Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers op de behandeldag?
      • 8.8 Hoe beoordeelt u de begeleiding tijdens de operatie?
      • 8.6 In welke mate is de operatie verlopen zoals verwacht?
    • 8.5 Zorg na de behandeling
      • 8.8 In hoeverre heeft u voldoende aanwijzingen (medicijngebruik, leefregels, dragen UV-bril etc.) gekregen voor de eerste weken na de behandeling?
      • 8.5 Hoe tevreden bent u over de (uitbestede) nazorg?
      • 8.1 Hoe beoordeelt u de calamiteitenprocedure (spoedeisende hulp)?
      • 8.6 Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers tijdens de nacontroles?
    • 8.0 Prijs/kwaliteit
      • 8 Hoe beoordeelt u de prijs van de behandeling in verhouding tot de geleverde dienst?
    • 7.7 Resultaat van de behandeling
      • 7.7 Hoe tevreden bent u (minimaal) drie maanden na de behandeling over het resultaat?
      • Deze vraag dient u alleen in te vullen als uw behandeling langer dan drie maanden geleden is: Zijn er zichtklachten overgebleven (bijv. droge ogen, halo’s, strooilichten, spookbeelden, dubbelbeelden, etc.) Ja 32% Nee 68%
      • Is er een nabehandeling nodig (geweest) om het resultaat te verbeteren? Ja 29% Nee 71%
      • Zou u – achteraf gezien - de behandeling nogmaals laten uitvoeren door dit bedrijf? Ja 90% Nee 10%
      • Zou u een behandeling bij dit bedrijf aanraden aan een familielid of goede vrienden? Ja 90% Nee 10%

    Beoordelingen

    • 9,5
      Zou het 10 jaar eerder hebben laten doen!!
      ooglaser smile behandeling Laatste behandeling: januari 2018 Geplaatst op 08-08-2018

      een half jaar na de behandeling , toch maar even een beoordeling.

      ik heb de smile ooglaserbehandeling gedaan. Ik zag er als een berg tegenop maar het resultaat mag er wezen. Ik zie top. Geen gezoek naar een bril op het nachtkastje. Ben van mezelf uit echt een held. Krijg al een paniek aanval als ik bloed zie =) maar deze behandeling zou ik zo weer doen. Stelt helemaal niets voor qua pijn. Eerste week na de behandeling alleen lastig: vermoeide ogen etc. Kan de mensen echt aanraden om 2 weken vrij te nemen. Ik kreeg ze van de baas.

      Pluspunten:

      Dat het goed gelukt is, echt vriendelijk geholpen, uitgebreid de tijd, niet het gevoel dat het lopende band werk is

      Minpunten:

      Nazorg. Mijn ene oog was heel snel erg scherp. Het andere oog heeft twee maanden geduurd. Je gaat je toch zorgen maken

    • 9,0
      Duidelijk snel en pijnloze behandeling
      Trans PRK Laatste behandeling: maart 2018 Geplaatst op 28-07-2018

      Er was een korte wachttijd. Vriendelijk en duidelijk personeel echter als je veel wil weten moet je er wel om vragen.
      Heel behulpzaam op de behandeldag. De trans prk behandeling zelf stelde echt helemaal niks voor en was pijnloos en snel voorbij. Pijn was er alleen de eerste dag/ochtend. Maar met goed druppelen is het controleerbaar.
      De app werkt super en duidelijke druppel schema's

    • 8,8
      Prima behandeling met gewenst resultaat
      Femtolasic Laatste behandeling: mei 2018 Geplaatst op 13-05-2018

      Het uitgebreide vooronderzoek gaf mij alle informatie die ik nodig had. Er was volop ruimte en tijd om vragen te stellen.
      Op de dag van de behandeling ben ik vriendelijk ontvangen en was al het personeel heel behulpzaam. Ze namen echt de tijd voor mij.
      Dokter Lugher legde stap voor stap uit wat hij ging doen tijdens de behandeling en dat stelde mij gerust. Ik heb geen pijn gevoeld tijdens de behandeling.
      Ik ben heel tevreden en ik ben erg blij met het resultaat.

      Pluspunten:

      Tijd voor patiënten.
      De kliniek straalt rust en deskundigheid uit.

      Minpunten:

      Geen

    • 3,4
      90% van gezichtsvermogen verloren als gevolg van netvliesloslating na Prelex behandeling
      Kunstlens implantatie Laatste behandeling: november 2016 Geplaatst op 18-04-2018

      Als gevolg van een netvliesloslating na een Prelexbehandeling uitgevoerd door oogarts Blok, heb ik 90% van het gezichtsvermogen van mijn rechteroog verloren. Een expertise onderzoek heeft - na bestudering van de gegevens in het oogheelkundig intake verslag - tot de conclusie geleid dat de indicatiestelling voor een Prelex ingreep niet volgens de Consensus Refractiechirurgie is geweest. Oogcorrectie door een bril was in mijn geval zeer goed mogelijk geweest en ook geen risico op mogelijke complicaties hebben opgeleverd. Er is achteraf een welles/nietes discussie geweest of ik voldoende door oogarts Blok ben voorgelicht over de risico's van de Prelex ingreep. Ik zou daarom toekomstige patiënten nadrukkelijk een second consult willen adviseren alvorens over te gaan tot een kunstlens implantatie en tevens willen aanraden om ook de risico's van een dergelijke behandeling goed te inventariseren.

      Pluspunten:

      De oogoperatie is op zichzelf vakkundig uitgevoerd.

      Minpunten:

      Indicatiestelling is niet volgens richtlijnen Consensus Refractiechirurgie geweest en over mogelijke complicaties (in mijn geval nagenoeg volledig gezichtsverlies aan één oog) is tijdens het intakegesprek niet gesproken.

    • 7,8
      Goed zicht
      Femtolasik Laatste behandeling: maart 2018 Geplaatst op 31-03-2018

      In Utrecht vond er op dat moment een renovatie plaats waardoor het lastig was om de kliniek te vinden. Er werd goed uitgelegd wat er ging gebeuren.

      Pluspunten:

      Open schone uitstraling.

      Minpunten:

      Ik moest er om 11.05 zijn en heb bijna 1,5 uur gewacht in de wachtkamer. Ik stond om 13.30 weer buiten. Wat ik prettig had gevonden was wanneer je een broodje o.i.d. had kunnen kopen of dat die werden geserveerd. Op het moment dat ik eindelijk aan de beurt was had ik echt honger en dat vond ik niet prettig. Beetje afstandelijk in Utrecht. Gelukkig in Zwolle de nabehandelingen.

    • 7,5
      Behandeling goed verlopen en klachten vallen mee
      TransPRK + Cross linking Laatste behandeling: november 2017 Geplaatst op 03-12-2017

      Na lang twijfelen heb ik dit jaar besloten mijn ogen te laten laseren. Een paar jaar geleden heb ik daar ook al naar gekeken, o.a. na positieve verhalen van anderen. Toen heb ik het niet gedaan omdat er een nieuwe methode was in Nederland nog nauwelijks beschikbaar was: Smile. Omdat de kans op complicaties veel kleiner zou zijn wilde ik wachten tot deze methode beschikbaar was.
      Begin dit jaar ben ik naar Bergman gegaan. Daar een uitgebreide voor controle gehad en vanwege mijn dunne hoornvlies werd TransPRK met cross linking geadviseerd. Voor Smile was mijn hoornvlies te dun.
      TransPRK is een methode waarbij geen flapje wordt gemaakt maar gewoon de buitenkant van je oog wordt aangepakt. De te verwachten resultaten zijn net zo goed. Het enige nadeel zou zijn dat het herstel langer duurt.
      Cross linking is een techniek om je hoornvlies sterker te maken en de kans te verkleinen dat je sterkte in de komende jaren wijzigt.
      Ik kon snel behandeld worden maar de uiteindelijke behandeling heb ik nog even uitgesteld omdat ik in de zomer zou gaan trouwen. Achteraf gezien was dat uitstel niet nodig geweest...

      Op de dag van de behandeling (20 November) kreeg ik ineens te horen dat cross linking 2 dagen behoorlijk pijnlijk zou zijn. Ik schrok wel even omdat dat nog nooit ter sprake was geweest.
      Daarnaast kreeg ik heel snel uitleg over de 5 soorten druppels die ik gekregen had. Dat ging op dat moment echt te snel maar gelukkig stond alles ook op de druppelkaart.
      De behandeling was niet pijnlijk. Een beetje droog gevoel tijdens de cross linking, dat was alles. Na de behandeling werden bandagelensen in mijn ogen gezet die er 5 dagen in moesten blijven. Toen ik de kliniek verliet viel echter een bandagelens uit mijn linker oog en moest ik terug om een nieuwe in te laten zetten. Daarna heb ik gedurende de reis naar huis behoorlijk last van mijn linker oog gehad, alsof er zuur in mijn oog zat.
      Thuisgekomen heb ik 1 van de 2 pipetjes met verdovingsvloeistof opengemaakt en een druppeltje van de vloeistof in mijn linker oog gedaan. Het restje bewaard omdat ik slechts 2 pipetjes had gekregen. Met de pillen erbij was het pijnlijk maar goed vol te houden. Ondertussen ging mijn rechter oog ook steeds meer pijn doen en heb ik uiteindelijk beide ogen nog een keer gedruppeld. 's Avonds nog met zonnebril op de hond uitgelaten (en 2x verkeer gelopen want die bril is echt heel donker;-) Naar buiten gaan was heerlijk. De koude vochtige lucht werkte als beste pijnstiller. De nacht ben ik goed doorgekomen.

      De volgende dag was het beter, maar nog wel steeds het gevoel dat ik zweet in mijn ogen had. De 2e dag heb ik geen verdovingsdruppels meer gebruikt en alleen een beetje paracetamol gebruikt.

      48 uur na de behandeling was er geen pijn meer, alleen nog een paar dagen het gevoel dat ik iets in mijn oog had.
      Ondertussen werd mijn zicht steeds beter. Ik had oorspronkelijk -7 en -6 en kon direct zonder bril beter zien dan voorheen. Elke dag merkte ik dat mijn zicht vooruit ging. Na 5 dagen ben ik auto gaan rijden en na 7 dagen ben ik gaan werken.
      De eerste dag moest ik de monitor wel heel dichtbij zetten maar elke dag kon hij een stukje verder weg worden geplaatst.
      Vooraf werd mij verteld dat het 3 tot 6 maanden zou duren voor mijn zicht optimaal was. Na een week zou ik 70% zicht hebben maar ik had geen enkel idee wat ik me daarbij zou moeten voorstellen.
      Vandaag is het de 13e dag. Mijn zicht is redelijk en gezien de vrij grote afwijking die ik had is men erg tevreden. De komende weken / maanden moet blijken hoe het eindresultaat wordt.
      Ik kan nu prima functioneren. De ondertiteling op de TV kan ik lezen en elke dag merkt ik nog dat het zicht een klein beetje beter wordt.

      Pluspunten:

      Behandeling is goed verlopen. Voortraject en nazorg is in Velp, dicht bij huis. (laseren doet men alleen in Utrecht)

      Minpunten:

      Op de dag van de behandeling gingen sommige zaken wat te snel. Vluchtige uitleg over het druppelen en bij het 'ontslag' was het ook allemaal snel snel snel.
      De verschillende druppels had men wat mij betreft beter in gekleurde doosjes kunnen doen of een nummer kunnen geven in plaats van ingewikkelde namen. Etiketten lezen is echt niet je sterkste eigenschap direct na het laseren. Daarnaast las ik in de app van Bergman dat je pas 8 uur 's avonds met druppelen moet beginnen. Daarover is niets gezegd en in ben bij thuiskomst direct gaan druppelen.

    • 9,1
      Geplaatst op 08-10-2017
      Pluspunten:

      Ik ben uit mijn persoonlijke netwerk getipt om mij in Velp door dr. De Jong te laten behandelen. Het team in Velp komt zeer deskundig en ervaren over. Dat geeft een vertrouwd gevoel om de behandeling aan te gaan. Tijdens de behandeling werd er tijd voor mij genomen en netjes voor mij gezorgd. Ik ben zeer tevreden met het resultaat. Een aanrader!!

      Minpunten:

      Misschien fijn als de kliniek voor half 8 open gaat als je daar n afspraak hebt. Luxe probleem maar doordat ik verder zo goed verzorgd werd verbaasde het mij wel.
      Verder geen minpunten.

    • 3,5
      Geplaatst op 15-09-2017
      Pluspunten:

      Ze weten zich in de media goed voor te doen waardoor je verwacht bij een kliniek aan te komen die kwaliteit levert.

      Minpunten:

      Heb lensimplantaties en explantaties gehad.

      Tijdens de intake was het duidelijk dat de arts het gesprek eigenlijk maar irritant vond, want waarom die vragen, het was gewoon lensje erin en klaar.

      Na de operaties zag ik met 1 oog enorm veel halo's, na beoordeling door oogziekenhuizen adhv foto's na alle behandelingen kwam dat waarschijnlijk omdat die ene lens te hoog zat. Maar bij Bergman konden ze er geen touw aan vastknopen, wat ik zei vonden ze maar raar. Ik was benauwd door de Timoptol (ivm astma) kreeg in plaats daarvan Lumigan. Tot op de dag van vandaag spijt dat ik dat gebruikt heb want mijn blauwe ogen zijn daardoor permanent verkleurd en het vet (ja, het kan echt, staat ook in de bijsluiter, maar je verwacht gewoon niet dat het in zo'n mate mogelijk is voordat je het ziet) wat in de huid zit om de ogen verdween in een paar dagen, ook vet achter de ogen waardoor ze meer in mijn hoofd gingen (zoek op Lumigan sunken eyes voor meer gevallen op Google). Nou is de verkleuring in alle gevallen permanent. De meeste mensen blijken te herstellen van het verloren vet binnen een paar maanden na het stoppen met de medicatie. Ik ben zo'n 70-80 procent hersteld qua het vet, maar zeker niet compleet.

      Het feit dat Bergman totaal niet begreep dat ik last had van enorme halo's maakte me enorm onzeker. Hadden ze überhaupt wel verstand van wat ze deden? Ik had ook langwerpige pupillen. Ik had Artiflex lensimplantaten en die zitten vast links en rechts aan je iris. Omdat deze lenzen best klein zijn maken ze je pupillen ook wat kleiner, wat in mijn geval ook slechter zicht in het donker veroorzaakte, maar buiten dat is mijn iris blijkbaar best eigenwijs en ondanks dat die in de breedte niet wijder kon worden (wat maakt dat je pupil groter wordt) groeide mijn pupil wel alsnog in de lengte waar de lens dus niet aan vast zat. Het leek er zelfs op dat ze in de lengte meer groeiden dan ze normaal deden, het kan ook zijn dat dat zo leek omdat ze zo smal bleven.

      Dus om op te sommen. Ik zag slecht in het donker, met beide ogen had ik last van halo's maar links waren deze echt enorm, zelfs overdag zag ik halo's. Mijn oogkleur was verandert, het vet in de huid om mijn ogen verdwenen en mijn pupillen waren langwerpig. Ik zag slechter dan voorheen met lenzen (ook over het algemeen) en ik zag er dus anders uit. Geen vertrouwen meer in Bergman en bang geworden daardoor voor wat er mogelijk nog meer zou gaan komen, het hield immers niet op.

      Bergman begreep nergens iets van, dat maakte me nog ongeruster. Ik vroeg de arts of ik als de lenzen eruit gehaald zouden worden weer lenzen zou kunnen dragen. Ja, dat was geen probleem zei hij en ze waren bereid om ze eruit te halen. Ik hoopte dat alles weer zo zou worden als ervoor, ook al zou dat natuurlijk niet meer zo worden, alleen al als je kijkt naar de oogkleur. Ik vroeg of hij het wel kon lensexplantaties, ja stelt niks voor, lensje eruit klaar. Dat hoopte ik dan maar.

      Eerste lens, links want daar had ik veel last van met het zicht. Het was een nachtmerrie, lettelijk traumatisch. Hij kreeg hem er maar niet uit. De arts zei zelf geen woord (ook geen hoi, we gaan vandaag, zelfs geen reactie op zijn assistenten zelfs wanneer zij iets vroegen) maar het was duidelijk dat het niet goed ging door alles wat de mensen er omheen zeiden, zoals: nee, hij glijdt weg! Vreselijk bang was ik. Naderhand vroeg ik of het goed was gegaan aan de vrouw die me uit de operatiekamer begeleidde, haar antwoord was: hij is er toch uit? Ja, maar met hoeveel schade vroeg ik me af, aangezien het bepaald niet vlekkeloos ging. Bovendien werd tijdens de operatie het apparaatje, een spreider om mijn oog open te houden ff hard verder open gedaan, het was duidelijk dat de arts dat deed omdat hij gestrest was en het erom spande en op die manier of meer zicht wilde of wat dan ook om het te vergemakkelijken, dat was ook toen er gezegd werd: nee, hij glijdt weg! Maar terwijl hij die spreider snel verder opendeed hoorde ik een soort van scheurtje of iets dergelijks ontstaan. Later bleek dat denk ik een spiertje te zijn wat opgerekt is geraakt, want nu, meer dan anderhalf jaar later wil mijn bovenooglid nog steeds niet zover open als mijn andere ooglid. Voor die operatie bestond dit probleem niet.

      1 oog was nu pas gedaan. Het andere oog ging gelukkig wel vlotter (durfde nauwelijks meer, na de ervaring ervoor, bovendien zag ik met dit oog veel beter dan met het andere ondanks dat de sterkte niet goed was, maar geen last van halo's in de mate zoals bij links, dus voelde erg jammer), maar dat hij het kon daar ben ik het niet mee eens. Het voelt een beetje alsof ik iemand was waar hij op kon oefenen, alsof hij dacht kan ik dat ook op mijn cv zetten, hij had het immers nooit eerder gedaan dan bij mij. Maar ik had achteraf zeker niet gewild dat ik daarvoor gekozen had, zeker niet toen ik er bij een oogziekenhuis later achterkwam hoeveel endotheelcellen kapot zijn gegaan door de operaties. Zonder genoeg endotheelcellen kan je niet goed zien en je wordt met een aantal geboren en er sterven wel endotheelcellen af maar er komen nooit nieuwe bij. Voor mij is het nu ook niet veilig meer om een oogoperatie te ondergaan omdat er bij een oogoperatie altijd endotheelcellen kapot gaan en ik heb er nu niet voldoende meer om dat risico te kunnen nemen. Er zijn er veel meer kapot gegaan dan standaard is bij een oogoperatie, waarschijnlijk omdat hij dus niet kundig was in het explanteren van lenzen. Het implanteren kon hij denk ik overigens wel prima, alleen was daarbij de lens dus te hoog geplaatst en dan krijg je halo's.

      Bovendien zijn ze zo slordig bij Bergman, de gezondheidslijst (of hoe dat ook alweer heet) die voor de operatie ingevuld en in hun bezit moet zijn kwam pas na de eerste operatie thuis bij me aan. Na de laatste operaties had ik verkeerde medicatie meegekregen. Toen ik belde met een vraag erover werd tegen mij gedaan alsof ik iets fout deed, want dat moest ik niet gebruiken. Ja, hoe moet ik dat weten? Ik had het van heb gekregen. Vervolgens deden ze moeilijk over de medicatie geven waarvan ze zeiden dat ik die wel moest gebruiken. Heb je een allergie, zoals in mijn geval latex, voor elke operatie terwijl je er ligt moet je het weer aangeven want de arts doet gewoon zijn latex handschoenen aan en niemand die er verder op let ondanks dat ik het al vaker aangegeven had. Ik ben de helft van de fouten die ze gemaakt hebben alweer vergeten, maar het was fout na fout na fout. Dit waren dingen die me zo bang maakten ook tijdens en na het plaatsen en bij het verwijderen. Als ze zoveel fouten maken wat doen ze dan fout terwijl ze in je oog zitten?

      Resultaat: ik voel de incisies van de operaties en vooral in het linkeroog nog heel goed en vooral met lenzen dragen is dat pijnlijk, dus toen de arts zei dat lenzen opnieuw dragen geen probleem was klopte dat niet. Mijn rechterpupil is niet helemaal rond meer, aan de bovenkant is die een stukje uitgerekt waardoor er een hoekje in zit. Mijn oogkleur is ten nadele van mij verandert, het vet is met ongeveer 70 procent hersteld. Het zicht is heel lang heel slecht geweest omdat er enorm veel slierten en dingen in het zicht dreven, ze bewogen en ze zaten enorm in de weg. Dat is in meer dan anderhalf jaar wel 90 procent beter geworden, het heeft wel heel lang geduurd en ik heb lang gedacht dat er nooit verbetering meer zou komen (wat geholpen heeft zijn warme washandjes, nat in de magnetron, op de ogen, lost de slieren op ofzo denk ik, ik deed dat met een andere reden maar was een bijkomend voordeel). Ik heb nog steeds last van halo's wat ik voor de operaties nooit had. Niet zo erg als ik links had met de lens die te hoog zat, maar het is niet weg. En mijn linkerbovenooglid hangt dus wat ten opzichte van rechts, een erg vermoeiend gevoel en het ziet er ook minder mooi uit. Verder heb ik enorme droge ogen klachten. Deze zijn niet geheel veroorzaakt door Bergman, maar de klachten zijn wel verergerd en vooral de eerste maanden na de operaties konden mijn ogen niet eens meer tranen aanmaken. Dit is gedeeltelijk hersteld.

      Al met al heb ik er heel veel problemen bij gekregen door Bergman en het was zeker niet goedkoop. Ik ben daarna bij meerdere oogziekenhuizen geweest en bij die oogziekenhuizen werd ik enorm veel beter behandeld en die hadden wel interesse in wat er nou gebeurd was en deden niet alsof het maar raar was. Jammer dat ik niet naar 1 van hen was gegaan in eerste instantie. Er stak er 1 met kop en schouders bovenuit.

      Over mij: vrouw, nu 33 jaar.

    • 8,8
      Geplaatst op 01-08-2017
      Pluspunten:

      Duidelijke voorlichting, prettige behandeling en uitleg tijdens de behandeling. Bij de nacontroles waren we ruim op tijd aanwezig, we werden gezien voor de geplande afspraaktijd.

      Minpunten:

      Verschillende mensen gesproken bij de controles, ze geven niet allemaal dezelfde uitleg over het gebruik van de medicatie

    • 10,0
      Geplaatst op 21-07-2017
      Pluspunten:

      Zeer veel vertrouwen in de behandelend oogarts door zorgvuldige uitleg. Geen moment bang geweest.

      Minpunten:

      Nvt

    • 6,9
      Geplaatst op 19-07-2017
      Pluspunten:

      Vriendelijk personeel in Utrecht.

      Minpunten:

      Tijdens de nacontrole komt de arts erg gehaast over. Neemt niet genoeg tijd om vragen te beantwoorden.

    • 7,8
      Geplaatst op 15-03-2017
    • 9,5
      Geplaatst op 07-02-2017
      Pluspunten:

      Meedenken in de huidige oogcomplicaties
      Kwaliteit voor commercie
      Persoonlijke aandacht en nazorg
      Duidelijke omschrijving van de mogelijke risico's
      Drie dagen voor de ingreep een belletje om te horen hoe het gaat en de situatie rondom parkeren toe te lichten

      Minpunten:

      Geen directe

    • 8,7
      Geplaatst op 17-01-2017
    • 10,0
      Geplaatst op 17-05-2016
      Pluspunten:

      Alles was perfect, van de begin tot de einde

      Minpunten:

      Geen

    • 8,6
      Geplaatst op 10-05-2016
      Pluspunten:

      De afspraak was snel gemaakt. Goede begeleiding tijdens de behandeldag.

      Minpunten:

      Helaas helemaal naar Utrecht moeten rijden, ook voor de 1e nacontrole.

    • 8,5
      Geplaatst op 20-01-2016
      Pluspunten:

      na de behandeling direct goed kunnen zien goede begeleiding
      toen het nog vision clinics was in Delft.

      Minpunten:

      7 jaar na de behandeling zie ik links meer wazig ik draag nu weer een bril voor de verre afstand kijken en in het donker, ik zou er nog eens na willen laten kijken of er misschien nog iets aan te doen soms wordt ik er zo moe van

    • 8,2
      Geplaatst op 15-06-2015
      Pluspunten:

      Nederlands sprekend personeel. Goede prijs t.o.v. andere klinieken (Lasek behandeling). Korting via zorgverzekering.

      Minpunten:

      Geen.

    • 8,0
      Geplaatst op 26-05-2015
      Pluspunten:

      Persoonlijk, alles rustig uitgelegd. Ook erg goede begeleiding bij de behandeling zelf. Behandeling is erg goed gelukt! Zou het zo weer doen, allemaal erg meegevallen, maar dat kon ook aan de Valium liggen die je voor de behandeling kreeg.

    • 9,1
      Geplaatst op 10-03-2015
      Pluspunten:

      Zorgvuldig, goede checks voor en achteraf.
      Nu 2 maanden na ooglaseren (lasik) superblij met resultaat. Na 1 dag al 100% zicht!

      Minpunten:

      Jammer dat de ingreep alleen in Utrecht kan.

    • 9,3
      Geplaatst op 05-11-2014
      Pluspunten:

      + goed resultaat!
      + behandeling viel reuze mee achteraf gezien
      + nu na ruim 1 week al helemaal geen last meer van mn ogen en zie heel scherp!

    • 3,8
      Geplaatst op 05-11-2014
      Pluspunten:

      -

      Minpunten:

      Poor night vision after surgery, AND left eye not restored to full vision. 0.25 is the measured diopter, which does not sound like much, but the left eye is dominant and I notice that my sight is worse than before surgery with glasses/lenses - the difference bothers me. After a new appointment to see if further surgery could improve the situation, the surgeon informed me that they "could" carry out a new procedure, but that the laser could only correct down to 0.5 diopters, meaning that I could be left with -0.25 after surgery, meaning reading glasses required earlier. He did not recommend this and stated there was nothing else that he could do. This possibility was not explained to me before surgery. Very disappointed - now I am ordering glasses, which I feel I need, at least for night driving.

    • 5,6
      Geplaatst op 23-09-2014
    • 9,2
      Geplaatst op 07-08-2014
      Pluspunten:

      Eerlijk met info over de verwachtte resultaten. Eerlijk over type behandeling. Ik wilde de Femto Lasik, maar kreeg het advies PRK omdat dit beter was voor mijn ogen. Blijkt ook nog minder te kosten.

      Minpunten:

      Kan toeval zijn, maar ik moest bij controles steeds heel lang wachten en hoorde de receptioniste op de achtergrond alleen maar afspraken verzetten. Ik kreeg toen de indruk dat ze blijkbaar niet zo goed kunnen plannen bij Bergman.

    • 2,9
      Geplaatst op 25-07-2014
      Pluspunten:

      Het personeel is erg aardig en ze doen hun best om je op je gemak te stellen.

      Minpunten:

      Door de behandeling heel veel last van zogeheten mouche volantes waarvan de behandelend arts doodleuk blijft herhalen dat het absoluut niet door de behandeling kan komen. Als je online gaat zoeken komen er zoveel verhalen naar boven dat het niet anders kan dan door de behandeling! Zie artikel:

      http://www.livestrong.com/article/264515-what-are-the-causes-of-floaters-after-laser-eye-treatment/

      Je betaalt veel geld voor een behandeling om je problemen (slecht zicht) weg te laten nemen en niet om daar andere problemen voor in de plaats te krijgen !

    • 8,6
      Geplaatst op 20-07-2014
      Pluspunten:

      Vakkundigheid van personeel.

    • 6,5
      Na 2 jaar weer sterke achteruitgang ogen
      TransPRK Laatste behandeling: april 2014 Geplaatst op 07-10-2018

      Op het moment zelf tevreden over de behandeling. Ik zag na jaren gedoe met lenzen en bril eindelijk weer scherp. De eerste maanden waren fantastisch. Ik zag zeer scherp (dakpannen, blaadjes aan bomen ect.)
      Na 2 jaar zat ik echter alweer op -2.5 (waar ik toen ik mijn ogen liet laseren op -3 zat). Teruggegaan voor controle.
      Genoemde oorzaak vanuit Bergman Clinics 'dit gebeurt bijna nooit, je hebt pech'. Ik zat toen ook net over de garantietijd voor gratis nabehandeling heen. Het kan natuurlijk het geval zijn dat ik pech heb. Voelde me echter niet serieus genomen, medewerkers kwamen gehaast over en toonden weinig medeleven/interesse. Daarbij gaven ze voor de behandeling aan dat het met mijn leeftijd (ik was toentertijd 23) prima kon, en de verklaring die ik achteraf hoorde was 'ja, je was ook wel erg jong, dus dan kan er nog van alles veranderen met je ogen'.

      Pluspunten:

      Tevreden over de behandeling zelf.

      Minpunten:

      Jammer dat de behandeling maar 2 jaar heeft gewerkt + weinig medewerking achteraf vanuit Bergman Clinics.
      Bij veel klinieken is de garantie bovendien langer. Ik zou anderen aanraden hier goed op te letten wanneer ze hun ogen laten lasteren.

    • 7,8
      Geplaatst op 10-01-2014
    • 10,0
      Geplaatst op 09-01-2014
    • 7,7
      Geplaatst op 25-05-2013
      Pluspunten:

      Je kan er snel terecht

      Minpunten:

      Geen

    • 8,5
      Geplaatst op 14-03-2013
    • 4,9
      Geplaatst op 12-03-2013
      Pluspunten:

      deskundigheid in het algemeen, het zijn echt heel bekwame en betrokken medewerkers, optometristen en oogartsen.

      Minpunten:

      Ik heb nooit geweten dat het zo mis kon gaan met een laserbehandeling. Daarvoor ben ik niet gewaarschuwd. Ik begrijp ook niet wat er precies mis gegaan is.
      Beide ogen vertonen op de scan nu veel gekleurde vlakken/vlekken. Nu na 4 mnd zie ik raar, anders dan voorheen, dubbel, en in elkaar overlopende beelden. Terwijl de sterkte wel verminderd is. Dit levert me veel ongemak op. De nabehandeling is nog niet duidelijk of dat kan en hoe het dan wordt. Had ik dit maar nooit gedaan.Maar dat is achteraf praten natuurlijk.

    • 9,9
      Geplaatst op 21-01-2013
      Pluspunten:

      Geweldige kliniek. Ben geopereerd in Utrecht door Dr. de Jong. Beetje een autist maar absoluut een vakman. De voorprocedure en de (na) controles waren in Velp. Zowel de secretaresse en optometrist zijn vriendelijk en hebben kennis. En resultaat van mijn Lasek behandeling is top. Zie alles perfect en heb nergens last van!

      Minpunten:

      Geen verbeterpunten.

    • 8,8
      Geplaatst op 13-12-2012
      Pluspunten:

      * Duidelijke informatie
      * Controles worden prettig ervaren
      * Tijdens de behandeling vertelde ze steeds wat ze gingen doen
      * Nu ik weer een behandeling heb gehad heb ik gebeld met het noodnummer en werd netjes te woord gestaan en geholpen

      Minpunten:

      * Nu ik na de lasik de Lasek behandeling heb gehad vond ik dat ze niet genoeg hebben geinformeerd wat de complicaties konden zijn. (omdat ik dus 2 dagen mijn ogen niet kon openen) Ik heb dit via de referenties gelezen dat het "normaal" kan zijn.

    • 8,9
      Geplaatst op 25-11-2012
      Pluspunten:

      je krijgt een ervaren, gecertificeerde oogarts, voor een redelijk tarief. Voelde me heel serieus genomen toen ik belde omdat ik zo'n napijn had

      Minpunten:

      geen zwakke punten

    • 9,2
      Geplaatst op 26-10-2012
    • 8,8
      Geplaatst op 24-10-2012
      Pluspunten:

      Gericht op de individuele situatie, fijne begeleiding!

    • 10,0
      Geplaatst op 29-09-2012
      Pluspunten:

      Afspraken zijn altijd helder en goed. Behandeling was precies zoals besproken en was zo gebeurd. Het resultaat is nòg beter dan gedacht (ik zie nu meer dan met bril/lenzen) Ik zou het iedereen aanraden!

      Minpunten:

      geen. Ik was helemaal tevreden!

    • 2,1
      Geplaatst op 11-09-2012
      Pluspunten:

      Geen

      Minpunten:

      Voorlichting zeer slecht mbt bijwerkingen of evt gevolgen.
      Je krijgt alleen op de dag van laser zelf snel een briefje in de handen toegeworpen waarin visionclinics zichzelf vrijwaart voor evt problemen na de operatie en dan beknopt opgesomd wat de problemen evt kunnen zijn. De evt problemen, Dit heeft niemand mij eerder verteld.
      Ik loop nu bij een ziekenhuis vanwege blijvend glaucoom en dus gezichtsverlies.
      Hartstikke bedankt visionclics!!

      Geen vriendelijke groet

    • 8,9
      Geplaatst op 03-08-2012
      Pluspunten:

      goede voorlichting, prettige benadering door medewerkers, zorgvuldige hygiene, vertrouwen en kwaliteit.

      Minpunten:

      de lasek behandeling was lastiger, pijnlijker dan verwacht. mede door voorlichtingsfilmpje op de site.

    • 9,5
      Geplaatst op 17-05-2012
      Pluspunten:

      Deskundig personeel, professioneel, vriendelijke mensen, hoge kwaliteit apparatuur

      Minpunten:

      Eigen oogarts niet gezien bij nacontroles

    • 2,1
      Geplaatst op 10-04-2012
      Pluspunten:

      geen sterke punten. het zijn gewoon oplichters.

      Minpunten:

      puur commercieel gericht. mensen op geraffineerde wijze geld afhandig maken!

    • 9,5
      Geplaatst op 05-04-2012
      Pluspunten:

      deskundig
      vriendelijk personeel

      Minpunten:

      geen

    • 9,7
      Geplaatst op 18-02-2012
      Pluspunten:

      Ervaren personeel/artsen.
      professioneel
      Klantvriendelijk
      Duidelijkheid
      Geen lange wachttijden

      Minpunten:

      Geen zwakke punten

    • 5,4
      Geplaatst op 23-12-2011
      Pluspunten:

      In eerste instantie positief, goede uitleg.

      Minpunten:

      Mijn ogen zijn weer achteruit gegaan. Weer afspraak getracht te maken, ging zeer moeizaam. Nu blijkt dat techniek die toen gebruikt is tot gevolg kan hebben dat je weer slechter gaat zien. Is niet verteld. Moet nu opnieuw laten behandelen met als gevolg direct leesbril of kiezen voor bril voor veraf. Lange wachttijd, onvriendelijk te woord gestaan.

    • 7,0
      Geplaatst op 12-11-2011
      Pluspunten:

      De oogarts die je behandelt spreek je ook tijdens het vooronderzoek en bij alle nazorgcontroles.

    • 9,4
      Geplaatst op 11-11-2011
      Pluspunten:

      Klantvriendelijk, professioneel, ter zake kundig en lekkere koffie.

      Minpunten:

      Nvt

    • 9,9
      Geplaatst op 23-09-2011
      Pluspunten:

      De voorbereiding en de contrôles vinden plaatst in Den Bosch, maar de behandeling zelf was in Utrecht. Ik vond het fijn dat ik voor mijn contrôles dus niet helemaal naar Utrecht hoefde te gaan.
      Eeg nerveus was ik wel, want het blijven toch je ogen, maar het was zeer snel voorbij. Mijn ogen heb ik de eerste uren dichtgehouden vanwege het brandende gevoel, maar daarna kon ik mijn ogen openen en ik kon gewoon zien!

      Minpunten:

      Er zijn speciefieke dagen voor contrôles en behandelingen, dus flexibele tijden zijn het niet.

    • 9,6
      Geplaatst op 03-09-2011
      Pluspunten:

      zie boven, uitstekend eindresultaat, meer dan 100% verbeterd zicht, eerlijk advies

      Minpunten:

      zou het niet weten!

    • 2,7
      Geplaatst op 11-08-2011
      Pluspunten:

      technische uitvoering van de operatie en voor en nacontroles goed

      Minpunten:

      Voorlichting volstrekt onder de maat. Na de eerste operatie met lasik was de gezichtsscherpte 80% ( -2) ( daarvoor -6), maar leesbril +1. De oogarts adviseerde een tweede behandeling,maar besprak geen mogelijek alternatieven en wees niet op het risico van droge ogen.oOK BENOEMDE HIJ NIET DAT LASEK MINDER RISICO OP DROGE OGEN GEEFT. Vroeg ook niet hoe DROOG voor de operatie waren ( kon vanwege te weinig traanvocht geen contactlenzen verdragen). Het ging hem alleen om gezichtsscherpte. Na de eerste operatie had ik geen last van droge ogen, een betere optie was geweest een bril voor in de verte bij autorijden en film kijken en bij langdurig lezen een leesbril. Ook merk ik dat het dichtbij goed kunnen zien uiteindelijk belangrijker is dan goed scherp in de verte te zien. Na de eerste opratie met -2, had ik +1 voor leesbril, maar kon toch nog zonder bril lezen en op horloge kijken. Met =2, na de tweede operstie, niet meer.
      Ik loop nu al een jaar lang met droge ogen, die branden, ik voel het de hele dag e=,de druppels helpen niet echt. Ik overweeg naar een andere oogaRTS ge gaan. De kliniek heeft niet de mogelijkheid die jullie noemen van clipjes in de traanbuisjes genoemd. De oogarts zei dat het door mijn leeftijd kwam ( ik ben 60jaar, MAAR NA DE EERSTE OPERATIE ) en dat het nooit meer over zou gaan. p jullie website las ik gelukkig dat het 2 jaar kan duren, dus er is nog hoop voor mij.jAMMER DAT IK JULLIE WEBSITE NIET EERDER HAD OPGEZOCHT.

    • 9,4
      Geplaatst op 19-06-2011
      Pluspunten:

      Goede voorlichting, deskundig vriendelijk personeel

      Minpunten:

      Zwakke punt vind ik persoonlijk dat je naar verschillende locaties moet voor de behandeling. In mijn geval zwolle,utrecht en velp. Dit zouden ze beter moeten regelen.

    • 8,6
      Geplaatst op 28-05-2011
      Pluspunten:

      *professioneel en vriendelijk personeel.
      *Duidelijke uitleg van te voren. *Je kunt erg snel een afspraak maken.
      *Op de behandeldag stond ik zoals afgesproken na 2 uur weer buiten. Dus niet de hele dag wachten zoals je over andere klinieken wel leest.

    • 9,3
      Geplaatst op 24-05-2011
      Pluspunten:

      Heel professioneel.

    • 9,5
      Geplaatst op 09-05-2011
      Pluspunten:

      Heldere uitleg vooraf en bovenal vond ik het zeer prettig dat de arts (dhr Van Asdonk) mij continue op de hoogte hield van de handelingen tijdens de operatie.

      Minpunten:

      Tijdens het wachten op de operatie kwam er opeens een groepje giechelende Belgische artsen binnen die stonden te dringen om een doktersjas; zij mochten kennelijk een operatie bijwonen. Ongepast gedrag op die plek en op dat moment. Het heeft mijn behandeling verder niet beinvloed overigens.

    • 9,1
      Geplaatst op 06-05-2011
      Pluspunten:

      Het gehele pakket. Zo'n heldere, duidelijke uitleg. Herkenning bij de 2e behandeling van de medewerkers aldaar. Persoonlijk, warm.

      Minpunten:

      mogelijkheid om afspraken te maken. Zit erg vast aan bepaalde dagen.

    • 5,5
      Geplaatst op 17-04-2011
      Minpunten:

      heb aan beide ogen glaucoom overgehouden. En uiteindelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis, omdat de artsen hier ook geen raad mee wisten.

    • 9,8
      Geplaatst op 16-03-2011
      Pluspunten:

      Super professioneel, hele duidelijke uitleg. Nacontroles vinden altijd in de buurt plaats (indien nodig)

      Minpunten:

      Laseren alleen mogelijk in Utrecht. 1ste nacontrole in Amsterdam i.v.p. Velp.

    • 8,2
      Geplaatst op 13-03-2011
    • 2,8
      Geplaatst op 10-03-2011
      Minpunten:

      Het is bij mij een grote ellende geworden. 2x gelaserd. de 2e keer door dr. Luger himself. ik kan nu weer een beetje zien, door harde contactlenzen. ze weigeren te zeggen dat het mislukt is. ik ben tenslotte van min 5 naar min 1,5 gegaan.daar heb je weinig aan.nog steeds lenzen. ze kunnen daar alleen met succes omgaan.na 2x laseren hebben ze geen zin meer in je. en sta je op straat. 3x kan niet zeiden ze.weggegooid geld, met drama resultaat voor mij

    • 9,3
      Geplaatst op 21-12-2010
    • 9,4
      Geplaatst op 14-12-2010
    • 9,1
      Geplaatst op 05-11-2010
      Pluspunten:

      relaxte omgeving, netjes verzorgd, professionele uitstraling

      Minpunten:

      behandeling is in Utrecht. 1 dag later op controle, alleen is velp dicht en moet je dus naar zwolle, den bosch of utrecht. Op dit moment nl slechts 1 arts die op woensdag behandelt.

    • 8,8
      Geplaatst op 21-09-2010
      Pluspunten:

      Kwaliteit, zorgvuldigheid

      Minpunten:

      vanuit henzelf aangeven wat risicofactoren kunnen zijn: ik hoorde pas later via een andere kliniek dat je littekenweefsel kunt krijgt door een intralase behandeling.

    • 8,5
      Geplaatst op 06-09-2010
      Pluspunten:

      Professioneel, correct, netjes en vriendelijk.

      Minpunten:

      Nacontrole in Zwolle is op vrijdag niet mogelijk. Laseren vindt plaats in Utrecht.

    • 10,0
      Geplaatst op 19-08-2010
      Pluspunten:

      Zeer uitgebreide uitleg van a tot z. Uitleg leefregels uitstekend helemaal na het lezen van ervaringen bij andere klinieken. Je kan ze voor iedere vraag bellen, hoe onbenullig het ook lijkt, ze nemen ten allen tijde de tijd voor je.

      Minpunten:

      Het enige minpuntje is dat ik twee keer een kwartier langer moest wachten omdat de arts was uitgelopen. Aan de andere kant wil dit natuurlijk wel zeggen dat ze de tijd nemen voor hun patienten.
      Jammer dat visionclinics niet op alle locaties de ingreep uit voert maar dat doet volgens mij geen enkele ooglaserkliniek.

    • 8,5
      Geplaatst op 17-08-2010
      Pluspunten:

      uitstekende begeleiding. Vision clinics straalt vertrouwen uit, je voelt je er "in goede handen".

      Minpunten:

      geen echte zwakke punten. Misschien kan men bij het vooronderzoek meer info geven over de risico's van de operatie.

    • 9,0
      Geplaatst op 13-08-2010
      Pluspunten:

      Prima voorlichting en preparatie.
      Prijs/prestatie.
      Ervaring van de staf.

      Minpunten:

      Geen. De zwakke punten van een kliniek zie je meestal alleen als je problemen hebt (complicaties of zo) die opgelost moeten worden, en dergelijke problemen had ik nu eenmaal niet.

    • 9,3
      Geplaatst op 12-08-2010
    • 9,1
      Geplaatst op 07-08-2010
      Pluspunten:

      Deskundig en vriendelijk personeel. Uitstekende werkwijze (ook het geruststellen). Men wil geen ziekenhuissfeer creeëren.

      Minpunten:

      Geen zwakke punten.

    • 8,7
      Geplaatst op 28-07-2010
      Pluspunten:

      Professioneel, betrouwbare uitstraling, prettige behandelaars

      Minpunten:

      lang wachten tijdens behandeldag

    • 8,5
      Geplaatst op 08-06-2010
    • 7,7
      Geplaatst op 26-05-2010
      Pluspunten:

      Zorgvuldigheid, invoelingsvermogen, persoonlijke aandacht.

      Minpunten:

      De parkeergarage in Utrecht;)

    • 9,6
      Geplaatst op 25-05-2010
      Pluspunten:

      Klantvriendelijk, het gaat snel maar ze nemen de tijd, professioneel.

    • 6,7
      Geplaatst op 14-05-2010
      Pluspunten:

      Professionele kliniek, goede voorlichting vooraf, er wordt goed naar je geluisterd, goede nazorg.

      Minpunten:

      Kosten zijn aan de hoge kant in vergelijking met andere klinieken. Aan de andere kant is VisionClinics één van de beste klinieken in NL.

    • 6,9
      Geplaatst op 07-04-2010
      Pluspunten:

      Alles was perfect, van begin tot eind, behalve...

      Minpunten:

      Het moment waar het allemaal om gaat. Ik raakte een beetje in de stress op het moment dat de behandeling begon. Ik kreeg geen gelegenheid om even te acclimatiseren en werd niet op mijn gemak gesteld. Ik lag nog niet goed of de arts begon al. Toen ik even tijd vroeg om te ontspannen reageerde hij onvriendelijk: Als hij niet kon beginnen dan ging het hele feest niet door. Met als resultaat dat ik bij mijn eerste oog bijna lag te hyperventileren (wat me overigens nog nooit eerder is overkomen). Het ging voor mij gewoon te snel. Het tweede oog ging veel beter maar toen was ik ontspannen genoeg. Jammer dat er bij de behandeling geen oog is voor het welzijn van de klant. Ik kreeg het: Tijd is geld gevoel.

      Vond zowel de arts als zijn assistent niet prettig. Het zou voor mij een reden zijn om naar een andere kliniek te gaan.
      Nu, 2 weken na de behandeling, ben ik vooralsnog wel heel tevreden met het resultaat dus ze hebben hun werk wel goed gedaan. Maar een beetje meer begrip zou fijn geweest zijn.

    • 1,8
      Geplaatst op 10-03-2010
      Minpunten:

      Mijn eerste indruk van de kliniek is een weinig positieve.
      Ik ben gisteren voor een quick scan geweest. Daarvoor moest ik terplekke mijn contactlenzen uitdoen. Welnu het leek of ik de eerste client was die met contactlenzen daar kwam. Géén tafeltje waarop je wat spulletjes kwijtkon, geen faciliteit in de onderzoekruimte of dichtbij om je handen te kunnen wassen, geen (hand)spiegel aanwezig om je lenzen weer in te kunnen doen. ik werd verzocht mijn jas (lang en zwaar) bij me te houden ipv van een garderobe gebruik te kunnen maken.
      de quick scan was inderdaad zéér quick bijelkaar nog geen 5 minuten.
      over de vakkundigheid van het adviies dat daaruit voortkwam heb ik (vooralsnog) geen oordeel.
      Een second opinion in een andere kliniek zal deze moeten staven.
      Hoe dat ook geen kliniek die mijn vertrouwen heeft gewonnen.
      marja.derks@casema.nl

    • 8,4
      Geplaatst op 05-02-2010
    • 8,8
      Geplaatst op 20-01-2010
      Pluspunten:

      komt erg kundig, gestroomlijnd over, waardoor je je zeker voelt bij het juiste adres te zijn voor zo'n operatie.

      Minpunten:

      Na alle enge verhalen op internet gelezen te hebben over de risico's (hechting flapje), had ik bij nader inzien graag wat meer (geruststellender) informatie vooraf gekregen.

    • 8,1
      Geplaatst op 17-12-2009
      Pluspunten:

      professioneel en fijn dat je ieder keer dezelfde personen ziet.
      Op de behandeldag waren er behulpzame en lieve assistentes.

      Minpunten:

      na het vooronderzoek ging het gesprek met de oogarts naar mijn mening iets te gehaast.

    • 9,2
      Geplaatst op 09-12-2009
      Pluspunten:

      Duidelijk en supervriendelijk. Hele goede begeleiding voor, tijdens en na de behandeling.

    • 8,8
      Geplaatst op 25-11-2009
      Pluspunten:

      voldoende informatie prettig gevoel tijdens de behandeling super begeleiding

    • 9,4
      Geplaatst op 21-11-2009
      Pluspunten:

      Deskundigheid / kwaliteit / klantvriendelijke begeleiding

      Minpunten:

      Niets

    • 9,6
      Geplaatst op 20-11-2009
      Pluspunten:

      ik vind dat ik heel prettig behandeld ben

      je kan behandeld worden als diabeet daar ben ik heel blij mee want ik ben er al een paar x om afgewezen

      Minpunten:

      geen

    • 8,1
      Geplaatst op 27-10-2009
    • 7,8
      Geplaatst op 25-10-2009
      Pluspunten:

      vriendelijk personeel,
      goede begeleiding tijdens behandeling,

      Minpunten:

      Nog geen

    • 7,9
      Geplaatst op 28-09-2009
      Pluspunten:

      netjes, vriendelijk, betrouwbaar

      Minpunten:

      ik had nog wel iets meer informatie willen hebben over de 'kleine' risico's zoals langer last houden van droge ogen of (in mijn geval) grotere gevoeligheid voor licht. Ik wist/weet ook niet hoe het nu zit als ik in de toekomst ooit nog lenzen nodig heb- of dit mogelijk is.

    • 8,4
      Geplaatst op 26-09-2009
      Pluspunten:

      Bergen ervaring van gekwalificeerd personeel, de beste apparatuur, structuur bedrijf is goed, vriendelijke mensen, opvang prima.

      Minpunten:

      Nacontroles worden mijns inziens wat afgeraffeld maar ik had dan ook geen complicaties.

    • 8,5
      Geplaatst op 16-09-2009
      Pluspunten:

      Goede telefonische bereikbaarheid, in geval van nood kan je snel terecht.

      Minpunten:

      De nacontroles worden niet door een oogarts, maar door de optometrist gedaan, tenminste zo ging het bij mij.

    • 9,0
      Geplaatst op 13-09-2009
    • 9,6
      Geplaatst op 27-08-2009
    • 8,1
      Geplaatst op 26-08-2009
      Pluspunten:

      nette kliniek
      professioneel

      Minpunten:

      tweede dag voor controle in Delft (woonachtig in Eindhoven).

    • 8,0
      Geplaatst op 25-08-2009
      Pluspunten:

      Nabehandeling was bij mij nodig en dit is zonder problemen gegaan. Hier werd ook niet moeilijk over gedaan. Heb heel veel tussentijdse controles gehad tot mijn zicht stabiel genoeg was voor een nabehandeling en dit zat allemaal bij de prijs inbegrepen.

      Minpunten:

      Telefonische bereikbaarheid is de laatste tijd erg achteruit gegaan.

    • 9,5
      Geplaatst op 19-08-2009
    • 8,9
      Geplaatst op 11-07-2009
      Pluspunten:

      vakkundige behandeling, vriendelijke mensen, prima uitleg

      Minpunten:

      geen

    • 8,7
      Geplaatst op 08-07-2009
      Pluspunten:

      Goede voorlichting, deskundig personeel, vriendelijk

      Minpunten:

      geen

    • 8,9
      Geplaatst op 19-05-2009
    • 8,7
      Geplaatst op 27-04-2009
      Pluspunten:

      Uitstekend geholpen!
      Betrouwbare en vriendelijke medewerkers.
      De kliniek is zeer schoon en maakt gebruik van de meest recente apparatuur.
      Perfecte nazorg.
      De behandelend arts, Dhr. van Asdonk, was uitmuntend en gaf tijdens de behandeling continu feedback en aanwijzingen. Ik ben zeer tevreden over hem!
      Ik kan iedereen Vision Clinics aanraden!

      Minpunten:

      Je moet veel zelf vragen / op onderzoek uit. Ze mogen iets proactiever zijn in hun informatieverstrekking.

    • 9,9
      Geplaatst op 15-04-2009
    • 8,6
      Geplaatst op 02-04-2009
      Pluspunten:

      Zeer vriendelijke medewerkers, die een uitstekende uitleg geven over wat je te wachten staat en een goede begeleiding geven van het eerste tot laatste moment van behandeling

    • 10,0
      Geplaatst op 25-03-2009
      Pluspunten:

      Professioneel en aardig personeel. Duidelijke informatie vooraf over de behandelingen. Ik was erg bang voor de behandeling en ben toen gerustgesteld door het personeel. En het pilletje wat ik van te voren kreeg hielp ook :-) Tijdens de behandeling werd ook verteld wat er gebeurde, wat ik erg fijn vond.

      Minpunten:

      geen

    • 9,6
      Geplaatst op 20-03-2009
    • 6,2
      Geplaatst op 18-03-2009
      Minpunten:

      Mijn ogen zijn na het laseren van -5 naar + 1,25 gegaan???!!!

    • 6,8
      Geplaatst op 13-03-2009
      Minpunten:

      Ze moeten duidelijker benadrukken wat de tijdelijke ongemakken zijn, namelijk de lange herstelperiode en wat dit voor impact heeft op je sociale- en werkleven

    • 8,2
      Geplaatst op 12-03-2009
    • 8,7
      Geplaatst op 09-03-2009
      Pluspunten:

      goed begeleid tijdens de behandeling, zeer vriendelijk en geruststellend

      Minpunten:

      wat onpersoonlijk

    • 8,5
      Geplaatst op 05-03-2009
      Pluspunten:

      Het vertrouwen dat ik kreeg om de behandeling uit te laten voeren. (door de vele vooronderzoeken en begeleiding erbij)
      Vriendelijk en correct.
      Goede, prettige sfeer.

      Minpunten:

      Tot nu toe (8 wkn erna)geen!

    • 9,6
      Geplaatst op 01-03-2009
    • 6,2
      Geplaatst op 20-02-2009
      Minpunten:

      - telefonische bereikbaarheid is redelijk.
      - de behandeling en de contacten doen wat "lopende band" achtig aan.

    • 7,9
      Geplaatst op 13-02-2009
      Pluspunten:

      Vooral tijdens behandeling erg vriendelijke medewerkers en goede uitleg

      Minpunten:

      De behandeling was enger dan gedacht, de medicatie vóór de behandeling moet een uur tevoren worden gegeven; niet 10 minuten.

    • 8,3
      Geplaatst op 22-01-2009
      Pluspunten:

      Intake, behandeling en nazorg door dezelfde oogarts.
      Op de dag van de behandeling was er voor iedere behandeling een andere persoon verantwoordelijk waardoor de hele procedure maar 2 uur duurde.

      Minpunten:

      Geen

    • 9,4
      Geplaatst op 15-01-2009
    • 9,3
      Geplaatst op 15-01-2009
      Pluspunten:

      De begeleiding van vooronderzoek tot de behandeling en ook na de behandeling. Ik vind iedereen erg vriendelijk, maar ook zeer kundig.

      Minpunten:

      Kan geen zwakke punten bedenken. Hoogstens dat het voor mij best een eindje uit de buurt is, maar dat heb ik er wel voor over.

    • 8,7
      Geplaatst op 09-01-2009
      Pluspunten:

      zorgvuldigheid
      Klantvriendelijkheid

      Minpunten:

      geen

    • 8,2
      Geplaatst op 23-12-2008
      Pluspunten:

      professioneel en zeer goed resultaat

      Minpunten:

      Wat fabrieksmatig, ze doen dit zo vaak dat ze wat weinig betrokken overkomen (er is overigens wel alle ruimte voor vragen) maar resultaat is uitstekend

    • 9,0
      Geplaatst op 18-12-2008
      Pluspunten:

      Deskundige mensen en professionele kwaliteit van dienstverlening.

      Minpunten:

      Lange wachttijd voor de behandeling op de behandeldag, maar is niet echt een zwak punt.

    • 8,9
      Geplaatst op 26-11-2008
      Pluspunten:

      niet alleen behandeling, maar ook alle vooronderzoeken en nacontroles door oogarts. De meest geavanceerde apparatuur in Nederland: Femtolasik en Schwind Amaris 500 Hz, met alle custom opties gewoon ingebouwd!

      Minpunten:

      drukke wachtkamers op behandeldag.

    • 7,3
      Geplaatst op 24-11-2008
      Pluspunten:

      Kwaliteit informatie en prijs

      Minpunten:

      Prijs.

    • 8,9
      Geplaatst op 12-11-2008
      Pluspunten:

      kwaliteit van de oogarts
      nieuwste apparatuur
      goed vooronderzoek

      Minpunten:

      prijs

    • 7,9
      Geplaatst op 05-09-2008
    • 9,1
      Geplaatst op 01-09-2008
      Pluspunten:

      Goed gekwalificeerd personeel, perfecte apparatuur. Kliniek in Utrecht is erg netjes.

      Minpunten:

      Geen

    • 5,0
      Geplaatst op 28-08-2008
    • 9,4
      Geplaatst op 24-08-2008
    • 4,1
      Geplaatst op 19-08-2008
    • 8,1
      Geplaatst op 07-07-2008
      Pluspunten:

      Professioneel, zakelijk. Zorgvuldig.

      Minpunten:

      Wat commercieel. Nacontrole door andere oogarts. Tijdschriften in wachtruimte beneden de maat

    • 9,0
      Geplaatst op 23-06-2008
    • 7,9
      Geplaatst op 31-05-2008
      Pluspunten:

      Klantvriendelijkheid.

    • 9,0
      Geplaatst op 30-05-2008
      Pluspunten:

      klantvriendelijk
      professioneel

    • 8,0
      Geplaatst op 24-05-2008
      Pluspunten:

      Klachten worden altijd serieus genomen
      Afspraken kunnen snel gemaakt worden

      Minpunten:

      De telefonische bereikbaarheid is niet optimaal

    • 9,5
      Geplaatst op 24-05-2008
      Pluspunten:

      Zeer professioneel

    • 8,8
      Geplaatst op 24-05-2008
      Pluspunten:

      Service, kwaliteit, bereikbaarheid, voorlichting

      Minpunten:

      geen zwakke punten

    • 9,1
      Geplaatst op 21-05-2008
      Pluspunten:

      Klantvriendelijk, proberen rekening te houden met je wensen. Er werd gewacht met de operatie omdat ik wegens een treinstoring 2 uur(!) te laat aankwam.

      Minpunten:

      n.v.t.

    • 8,9
      Geplaatst op 21-05-2008
      Pluspunten:

      klantvriendelijk
      goede en duidelijke informatie

    • 9,0
      Geplaatst op 28-04-2008
      Pluspunten:

      Goede begeiding en verzorging.

      Minpunten:

      Geen idee

    • 7,4
      Geplaatst op 22-04-2008
      Pluspunten:

      proffesioneel

      Minpunten:

      soms iets te veel lopende band werk

    • 9,2
      Geplaatst op 15-04-2008
      Pluspunten:

      persoonlijk, ziet er goed en verzorgd uit, vakkundig

      Minpunten:

      moesten helaas uitwijken naar andere lokatie (2x) ivm met onderhoud apparatuur (laseren)

    • 8,6
      Geplaatst op 08-04-2008
      Pluspunten:

      Vakkundige mensen. Goed bereikbaar. Alles wordt serieus genomen.

      Minpunten:

      De oogarts was niet, zoals beloofd, bij alle nacontroles aanwezig na de 2e keer laseren. Ik denk ivm de klantengroei.

    • 9,8
      Geplaatst op 13-02-2008
      Pluspunten:

      Prima voorlichting, deskundige oogartsen, eerlijk over mogelijkheden en onmogelijkheden.

      Minpunten:

      Geen

    • 8,5
      Geplaatst op 12-02-2008
    • 9,1
      Geplaatst op 22-01-2008
      Pluspunten:

      Nazorg is hier excellent

    • 9,8
      Geplaatst op 18-12-2007
      Pluspunten:

      zeer profesioneel..vriendelijk duidelijk en goede voorlichting. Zeer tevreden met de femtolasik behandeling.

    • 9,1
      Geplaatst op 16-11-2007
      Pluspunten:

      Goed bereikbaar, nette schone ruimte, klantvriendelijk, goede apparatuur, behulpzaam. Uitstekend personeel.

      Minpunten:

      Geen, ze hebben het alleen heel druk dus soms moet je even wachten op je afspraak.

    • 8,7
      Geplaatst op 31-10-2007
      Pluspunten:

      - ze hebben meerdere vestigingen met verschillende soorten lasers. Uiteindelijk ben ik in een andere vestiging dan mijn woonplaats behandeld omdat daar een apparaat was dat geschikt was voor mijn ogen. Door de grootte vh bedrijf kunnen ze zich veel veroorloven op het gebied van kwaliteitseisen en luxe.
      - dit bedrijf heeft de langste ervaring / meeste behandelingen in Nederland
      - meerdere artsen hebben veel gepubliceerd in dit vakgebied en hebben of hadden bestuursfuncties van allerlei (inter)nationale genootschappen en verengigingen in dit vakgebied > dat suggereert dat ze zeer actief zijn binnen hun vakgebeid en bovenop de laatste ontwikkelingen en wetenschappelijk kennis zitten.

      Minpunten:

      Door de grootte heeft het een wat zakelijke onpersoonlijke uitstraling. als je in de chique wachtkamer zit denk je al snel : " die designstoeltjes daar betaal ik dus aan mee..."

    • 5,3
      Geplaatst op 31-10-2007
    • 9,0
      Geplaatst op 30-10-2007
      Pluspunten:

      vriendelijke en niet opdringerig,
      en zeer deskundig en begrijpelijk
      uitleg een top bedrijf.

      Minpunten:

      kan er geen verzinnen,echt waar

    • 8,0
      Geplaatst op 23-10-2007
    • 9,5
      Geplaatst op 10-10-2007
    • 7,7
      Geplaatst op 09-10-2007
    • 9,2
      Geplaatst op 05-10-2007
    • 8,5
      Geplaatst op 05-10-2007
      Pluspunten:

      Goede apparatuur in Delft en prima artsen.

      Minpunten:

      Wat ver van huis. heb veel complicaties gehad en dan is dat lastig

    • 9,0
      Geplaatst op 03-10-2007
      Pluspunten:

      Erg professioneel bedrijf met verschillende vestigingen wat handig is ivm reistijd voor onderzoeken/controles. Tijdens de behandeling verliep alles rustig en was ik helemaal op mijn gemak.

      Minpunten:

      Op het moment erg veel klanten, waardoor de persoonlijke 'touch' en beetje vervaagd.

    • 8,8
      Geplaatst op 03-09-2007
      Pluspunten:

      eerlijk advies, er worden geen onnodige risico's genomen, men neemt het zekere voor het onzekere, behandeling van begin tot eind door dezelfde oogarts!

      Minpunten:

      je krijgt een telefoondienst in het weekend maar zij zorgen wel direct voor opvolging (voordeel bij een nadeel)

    • 4,6
      Geplaatst op 27-08-2007
    • 8,4
      Geplaatst op 16-08-2007
      Pluspunten:

      Er zijn meerdere vestigingen. Het is landelijk bekend. Bekwaam personeel dat je snel op je gemak stelt. Geeft een professionele indruk.

      Minpunten:

      De voorlichting vooraf ging wat snel. Ik heb veel op internet gelezen en wist dus wat me te wachten stond maar dat heb ik niet van mij arts gehoort. Vlak voor de ingreep krijg je uitleg over de verschillende druppels. Bij mij ging dit gehaast en er werd zelfs iets fout toegelicht. De operatie was echter heel "plezierig" gemoedelijke sfeer waarbij elke handeling werd toegelicht.

    • 7,5
      Geplaatst op 14-08-2007
      Pluspunten:

      De mensen zijn erg klantvriendelijk,
      ook als je een middenmoot bent.
      Je hebt het gevoel dat je je ogen aan de juiste arts toevertrouwd.
      De arts haast zich niet en als iets verbeterd moet worden (stofje in ´t oog na laserbehandeling) dan neemt hij de tijd om het alsnog weg te halen.
      De arts vertelt gedurende de behandeling wat er gebeuren gaat, en handelt met uiterste precisie.
      En haalt vakkundig de ooglidverwijders weg. De voorlichting in de brochure is perfect en de nazorg (medicatie etc.) werkt prima zonder klachten.
      De arts vraagt ook of dit je 1ste operatie is.
      Je weet wat je krijgt en je hebt er een zeker gevoel bij.

      Minpunten:

      Misschien de mocht-het-fout-gaan procedure, die word niet uitgelegd mondeling, wel in het boekje.
      Misschien zijn ze er zo zeker van dat er nooit iets fout kan gaan.

    • 8,3
      Geplaatst op 12-08-2007
      Pluspunten:

      Medische expertise van deskundigen die ook publiceren
      Meest moderne technieken
      Perfecte klantenservice

      Minpunten:

      Geen -

    • 9,7
      Geplaatst op 11-08-2007
    • 9,3
      Geplaatst op 27-07-2007
      Pluspunten:

      Goede omgeving, prima behandelkamer, zeer aardige en kundige mensen.Prijs/kwaliteit erg goed.

      Minpunten:

      Geen, ik moet zeggen niets anders dan lof over deze kliniek. (Amsterdam WTC)

    • 8,5
      Geplaatst op 12-07-2007
    • 8,9
      Geplaatst op 07-07-2007
      Pluspunten:

      Voorlichting was erg op mijn persoonlijke situatie gericht, erg goed! Medewerkers zijn allemaal zeer vriendelijk.

      Minpunten:

      Bij de nacontroles heb ik niet 1 keer de behandelend arts gesproken. Ik vond dit absoluut niet erg maar het staat wel in de brochure vermeld.

    • 9,3
      Geplaatst op 05-07-2007
    • 9,6
      Geplaatst op 26-06-2007
      Pluspunten:

      Kwam direct bij eerste consult al zeer kundig en zorgvuldig over. Uiteindelijk kan ik alleen maar heel tevreden zijn!

    • 9,3
      Geplaatst op 26-06-2007
    • 7,8
      Geplaatst op 17-06-2007
      Pluspunten:

      klantvriendelijk, duidelijk

      Minpunten:

      bereikbaarheid ivm files

    • 8,1
      Geplaatst op 16-06-2007
    • 8,5
      Geplaatst op 31-05-2007
      Pluspunten:

      Hele goede service en zeer klantvriendelijk

    • 8,6
      Geplaatst op 25-04-2007
      Pluspunten:

      vriendelijk en goede deskundigheid

      Minpunten:

      geen

    • 8,7
      Geplaatst op 24-04-2007
      Pluspunten:

      De ervaring en behulpzaamheid van het personeel

    • 9,5
      Geplaatst op 07-04-2007
      Pluspunten:

      Goede voorlichting, risico's werden ook duidelijk aangegeven: vermeerderde kans op staar. Ik ben zeer tevreden

    • 9,5
      Geplaatst op 02-04-2007
      Pluspunten:

      Kundigheid, vriendelijkheid

    • 9,4
      Geplaatst op 10-03-2007
      Pluspunten:

      Professioneel bedrijf wat zorg en kennis combineert tot een geheel. Zeer kundige medewerkers welk je alle aandacht geven.

      Minpunten:

      Vestigingen. Je moet als zuiderling ver reizen voor je ogen te laten laseren. Vooronderzoek was in Den Bosch. Laserbehandeling in Delft.

    • 8,9
      Geplaatst op 28-02-2007
      Pluspunten:

      Precieze voorspelling van het pijn/herstelverloop na de behandeling. Was werkelijk tot op het uur nauwkeurig.

      Minpunten:

      Heb niet echt zwakke punten kunnen ontdekken. Wat ik zelf prettig zou vinden is wat meer info over de risico's.

    • 6,8
      Geplaatst op 25-02-2007
      Minpunten:

      weinig uitleg over behandeling, weinig uitleg over het druppelen, er wordt niet gevraagd of je tevreden bent na de behandeling, ze kijken alleen naar de oogmeting. Oogarts komt vrij onverschillig over.

    • 9,6
      Geplaatst op 11-02-2007
    • 8,4
      Geplaatst op 11-02-2007
      Pluspunten:

      Vriendelijkheid en geruststelling tijdens de behandeling.

      Minpunten:

      Tot nu toe geen ontdekt.

    • 8,6
      Geplaatst op 10-02-2007
      Pluspunten:

      Ontzettend klanvriendelijk en klantgericht. Men neemt alle tijd om je vragen/problemen te beantwoorden. Al bel je 20 keer, ze geven je steeds weer het gevoel dat de klant "koning" is.
      Kortom: PERFECT

      Minpunten:

      eigenlijk geen zwakke punten.

    • 8,9
      Geplaatst op 06-02-2007
      Pluspunten:

      Deskundig personeel, aardig personeel, fijne ruimtes, goede voorlichting, gratis koffie

      Minpunten:

      Lastige locatie in het WTC.

    • 8,4
      Geplaatst op 30-01-2007
      Pluspunten:

      goede voorlichting, goede apparatuur, verzorgde inrichting, en (volgens mij) deskundig personeel.

      Minpunten:

      Misschien iets meer voorlichting over eventuele risico's bij de verschillende lasertechnieken.

    • 9,5
      Geplaatst op 27-01-2007
      Pluspunten:

      Zeer bekwame arts (Michiel Luger). Accurate reactie op complicaties (bij mij liep de oogdruk sterk op door de ontstekingsremmer). Zeer tevreden over het resultaat (artisan: van -13 naar 0 met nog iets cylinder: 0.5)

      Minpunten:

      Niet altijd een arts aanwezig in Velp (in een andere vestiging is wel altijd een arts aanwezig). Soms lang wachten op de arts bij controles.

    • 8,5
      Geplaatst op 26-01-2007
      Pluspunten:

      zeer deskundig, veel ervaring, heel klantvriendelijk, hele goede voorlichting vooraf.

      Minpunten:

      ligging

    • 7,7
      Geplaatst op 06-01-2007
      Pluspunten:

      Ze plannen liever een controle teveel dan te weinig.

      Minpunten:

      Er is niet altijd een oogarts aanwezig, waardoor je soms extra moet terugkomen. Dit is niet handig als je van ver moet komen.

    • 7,9
      Geplaatst op 05-12-2006
      Pluspunten:

      netjes uitziend, duidelijk, dichtbij, regelmatige controle

    • 9,1
      Geplaatst op 29-11-2006
      Pluspunten:

      werken netjes op tijd en nemen de tijd voor je, duidelijke voorlichting!

    • 8,7
      Geplaatst op 26-10-2006
      Pluspunten:

      klantvriendelijk, duidelijke uitleg

      Minpunten:

      n.v.t.

    • 8,4
      Geplaatst op 23-10-2006
      Pluspunten:

      klantvriendelijk, locatie en de nazorg

    • 6,2
      Geplaatst op 13-10-2006
      Pluspunten:

      Vriendelijk, punctueel en vertrouwd.

      Minpunten:

      Er wordt niet gevraagd of ik tevreden ben met het resultaat. Er wordt niet gekeken naar de kwaliteit van het zien docht slechts naar hoe ver men kan kijken. Dus 80% of 120%, maar in mijn optiek is dat niet voldoende. Als je aangeeft niet tevreden te zijn wordt daar niets mee gedaan. Is natuurlijk lastig.

    • 9,2
      Geplaatst op 28-09-2006
      Pluspunten:

      Duidelijke uitleg, ze komen na wat ze beloven.

    • 9,3
      Geplaatst op 28-09-2006
    • 8,8
      Geplaatst op 28-09-2006
      Pluspunten:

      Persoonlijk en 24 uur per dag bereikbaar! Nooit langer dan een week wachten!

      Minpunten:

      Operaties alleen in Bussum, onderzoek in Zwolle. Te weinig locaties eigenlijk.

    • 9,4
      Geplaatst op 12-09-2006
      Pluspunten:

      deskundig en individueel advies

    • 7,5
      Geplaatst op 07-09-2006
      Pluspunten:

      De uitleg/begeleiding van dr. Luger tijdens de behandeling was perfect

    • 8,6
      Geplaatst op 30-08-2006
      Pluspunten:

      professioneel en toch persoonlijk.

    • 8,4
      Geplaatst op 29-08-2006
      Pluspunten:

      Zeer professioneel, duidelijk kennis van zaken, goede en vriendelijke begeleiding. SMS service ter herinnering van afspraken.

    • 7,7
      Geplaatst op 10-08-2006
      Pluspunten:

      Vriendelijk, goede uitleg, kon snel terecht.

      Minpunten:

      Zeggen dat het nu goed is maar ik zie met 1 oog niet helemaal helder. Voordeel is dat ik met dat oog wel kan lezen zonder leesbril.

    • 8,8
      Geplaatst op 08-08-2006
    • 10,0
      Geplaatst op 11-07-2006
      Pluspunten:

      Goede voorlichting, vriendelijke medewerkers, goede nazorg.

    • 9,6
      Geplaatst op 26-06-2006
      Pluspunten:

      Zeer klantvriendelijk. Hoge kwaliteit, kundig personeel. Telefonisch goed te bereiken.

      Minpunten:

      Geen, aan iedereen aan te raden.

    • 9,9
      Geplaatst op 23-06-2006
      Pluspunten:

      Klantvriendelijk, professioneel, goede nazorg, dus niet van ik heb de buit binnen en nu zoek je het maar weer uit. Ik ben dus een tevreden klant.

      Minpunten:

      Ik heb geen zwakke punten.

    • 9,0
      Geplaatst op 21-06-2006
      Pluspunten:

      Professioneel, klantvriendelijk. Nemen de tijd voorje tijdens vooronderzoek, behandeling en nacontroles.

    • 9,3
      Geplaatst op 20-06-2006
      Pluspunten:

      Kwalitatief zeer goed en verder to the point! Fijne sfeer in klinieken.

      Minpunten:

      Misschien het feit dat elke kliniek 1 dag de feitelijke kliniek in Bussum plant. Waardoor de behandeling dus alleen maar op die ene dag kan??? Maar goed, was voor mij geen punt.

    • 8,9
      Geplaatst op 20-06-2006
      Pluspunten:

      zeer klantvriendelijk (telefoon-receptiepersoneel)

    • 8,9
      Geplaatst op 19-06-2006
      Pluspunten:

      Zakelijk,kundig en \'to the point\'
      maar altijd vriendelijk.

    • 9,2
      Geplaatst op 19-06-2006
      Pluspunten:

      erDoor een harde klap op mijn linkeroog werd een spoed hersteloperatie nodig.Deze is werkelijk perfect verlopen.
      SUPER en dat ook nog eens zonder kosten !!!!!!!!!

    • 8,0
      Geplaatst op 19-06-2006
      Pluspunten:

      Veel kennis en ervaring in huis en (in Delft) goede nieuwe laserapparatuur.

      Minpunten:

      Zit voor mij niet naast de deur hetgeen onhandig is bij complicaties. Geen vestiging met laserapparatuur in zuid Nederland. Vestiging Den Bosch is niet altijd bemand.

    • 8,4
      Geplaatst op 19-06-2006
      Pluspunten:

      Goede info en begeleiding.
      Klantvriendelijkheid.

    • 7,9
      Geplaatst op 19-06-2006
      Pluspunten:

      goede kennis risico's laseren van mensen met diabetes; op verzoek extra consulten voor informatie hieromtrent

    • 7,9
      Geplaatst op 19-06-2006
      Pluspunten:

      Veel tijd en aandacht ook na de behandeling. Altijd direct tijd voor extra controles. Uitgebreid pakket medicijnen e.d. voor na de behandeling. Doen niet moeilijk over eventuele nabehandeling.

      Minpunten:

      Voorlichting hapert wat. Sommige info is wel erg afwijkend van andere klinieken.(wanneer lenzen uit te laten voor behandeling bijv.)

    • 9,5
      Geplaatst op 16-06-2006
      Pluspunten:

      Klantgericht, snel, zorgvuldig

      Minpunten:

      Communicatievaardigheden personeel is beter dan dat van de arts

    • 8,4
      Geplaatst op 16-06-2006
      Pluspunten:

      Rustige en ontspannen ruimte;
      zeer behulpzame en geduldige medewerkers.

      Minpunten:

      Geen zwakke punten opgemerkt.

    • 8,5
      Geplaatst op 16-06-2006
      Pluspunten:

      goede nazorg

      Minpunten:

      goed aangeven als resultaat nog niet is wat je wil

    • 8,1
      Geplaatst op 16-06-2006
      Pluspunten:

      goede ontvangst, koffie/thee e.d. met heerlijke snoepjes, prettige en ontspannen sfeer

      Minpunten:

      het gevoel dat de arts voor de behandeling iets meer tijd voor me had dan de periode erna

    • 8,5
      Geplaatst op 15-06-2006
      Pluspunten:

      Professioneel, klantvriendelijk, weten waar ze mee bezig zijn. Nemen ruim voldoende tijd voor je.

      Minpunten:

      Geen

    • 6,7
      Geplaatst op 15-06-2006
      Pluspunten:

      In het voortraject is de klant koning (daarna beduidend minder!!!).Mooie vestigingen.
      snel terecht kunnen.

      Minpunten:

      onvoldoende voorlichting omtrent periode van herstel,houding oogartsen arrogant, weinig mededogen met patient die lang(er) slecht zicht heeft

    klap de hele lijst weer in
  • Vul onderstaand uw beoordeling in voor Bergman Clinics, Den Bosch

    Voorlichting

    • Hoe beoordeelt u de kwaliteit en volledigheid van de voorlichting met betrekking tot het verloop van de behandeling en verloop van het herstel?
    • Hoe beoordeelt u de kwaliteit en volledigheid van de voorlichting met betrekking tot eventuele risico's en complicaties?
    • In hoeverre was de voorlichting op uw persoonlijke situatie gericht?
    • Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers vóór de behandeling?

    Behandeldag

    • Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers op de behandeldag?
    • Hoe beoordeelt u de begeleiding tijdens de operatie?
    • In welke mate is de operatie verlopen zoals verwacht?

    Zorg na de behandeling

    • In hoeverre heeft u voldoende aanwijzingen (medicijngebruik, leefregels, dragen UV-bril etc.) gekregen voor de eerste weken na de behandeling?
    • Hoe tevreden bent u over de (uitbestede) nazorg?
    • Hoe beoordeelt u de calamiteitenprocedure (spoedeisende hulp)?
    • Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers tijdens de nacontroles?

    Prijs/kwaliteit

    • Hoe beoordeelt u de prijs van de behandeling in verhouding tot de geleverde dienst?

    Resultaat van de behandeling

    • Hoe tevreden bent u (minimaal) drie maanden na de behandeling over het resultaat?
    • Deze vraag dient u alleen in te vullen als uw behandeling langer dan drie maanden geleden is: Zijn er zichtklachten overgebleven (bijv. droge ogen, halo’s, strooilichten, spookbeelden, dubbelbeelden, etc.)
    • Is er een nabehandeling nodig (geweest) om het resultaat te verbeteren?
    • Zou u – achteraf gezien - de behandeling nogmaals laten uitvoeren door dit bedrijf?
    • Zou u een behandeling bij dit bedrijf aanraden aan een familielid of goede vrienden?
    De gemiddelde score van uw beoordeling: -

    Welke behandeling heeft u gehad?

    Wanneer bent u (het laatst) behandeld?

    Beschrijf uw ervaring:

    Titel die uw ervaring kort samenvat:

    Beschrijf uw ervaringen zo uitgebreid mogelijk. Zo krijgen anderen die na u komen een goed inzicht in deze kliniek:

    Pluspunten van deze ooglaserkliniek:

    Vul svp naar eigen inzicht in wat u als pluspunten van deze ooglaserkliniek heeft ervaren.

    Minpunten van deze ooglaserkliniek:

    Vul svp naar eigen inzicht in wat u als minpunten van deze ooglaserkliniek heeft ervaren.

    Persoonlijke gegevens:

    Na het versturen van uw beoordeling ontvangt u een mail. Klik op de link in de mail om uw beoordeling te activeren en klaar te zetten voor controle door de redactie. Indien uw beoordeling voldoet aan onze gedragscode plaatsen we deze op Ooglasertrefpunt.nl. Uw persoonlijke gegevens worden niet op Ooglasertrefpunt.nl geplaatst. Uw voornaam, achternaam en woonplaats geven we wel door aan uw kliniek zodat deze kan controleren of de beoordeling is ingevuld door één van hun cliënten.

    De redactie van Ooglasertrefpunt.nl wil dat zowel consumenten als klinieken kunnen vertrouwen op de beoordelingen. Daarom hanteren we een systeem en gedragscode waaraan alle beoordelingen moeten voldoen voordat ze gepubliceerd worden.

    De belangrijkste regels zijn:

    • Geef altijd een toelichting op de cijfers.
    • Vul de vragen zo eerlijk en zorgvuldig mogelijk in, zeker als u een negatieve ervaring heeft gehad
    • Beoordelingen met onfatsoenlijk taalgebruik plaatsen we niet
    • Na het versturen van uw beoordeling ontvangt u een mail. Klik op de link in de mail om uw beoordeling te activeren en klaar te zetten voor controle door de redactie
  • Lees ervaringsverhalen van deze kliniek

    • Revolutionaire techniek verlaagt mogelijk drempel ooglaseren

      21 augustus 2015

      Ruim de helft van bril- en lensdragend Nederland ziet op tegen ooglaseren. Bergman Clinics biedt sinds deze zomer een minimaal ingrijpende, pijnloze en extreem nauwkeurige ooglasertechniek, die mogelijk een uitkomst biedt voor bril- en lensdragers.

      Lees Meer
    • Consumentenbond onderstreept hoge kwaliteitsstandaard Bergman Clinics - Oogzorg

      2 februari 2015

      Bergman Clinics is trots op het resultaat van de Consumentenbond. Die deed een vergelijkend onderzoek onder 30 ooglaserklinieken en beoordeelde deze op het hebben van het ZKN-keurmerk, het bieden van meerdere type behandelingen en een standaard inbegrepen nabehandeling. Bergman Clinics scoorde positief op alle onderdelen.

      Lees Meer