• brussels_eye_doctors_1
      • brussels_eye_doctors_2
      • brussels_eye_doctors_3
    • Dr. Jérôme Vryghem
    • Sint Michielslaan 12-16
      1150 Brussel
    • Schwind AMARIS 750 S excimer laser
      Ziemer Femto LDV CrystalLine
    • Wij zijn een moderne professionele oogheelkundige praktijk, georiënteerd naar het aanbieden van oogheelkunde expertise, 
      met bijzondere focus op refractieve chirurgie en cataract chirurgie, ondersteund en vervolledigd door diverse subspecialiteiten. 

      Als Brussels Eye Doctors differentiëren wij ons door de uitstraling van volgende waarden: een aanstekelijk dynamisme, een vooruitstrevend professionalisme en gepersonaliseerde contacten met onze patiënten, teamartsen en administratieve-paramedische medewerkers.

      Wij hanteren de hoogste kwaliteitsnormen qua uitgeoefende geneeskunde, waarbij wij een pioniersrol wensen te vervullen in het aanwenden van nieuwe technieken en toepassingen. Tevens creëren wij de nodige ruimte voor het uitoefenen van de voor onze patiënten belangrijke subspecialiteiten binnen de oogheelkunde, ingevuld door ons artsenteam.
      Wij staan borg voor een moderne patiëntgerichte structuur met:

      •   een professioneel onthaal (luisteren, informeren en begeleiden in meerdere talen)
      •   een adequate en aangename zorgverstrekking
      •   een excellente serviceverlening
      •   en een optimale beschikbaarheid en bereikbaarheid

      Hierbij is ons doel dat elke patiënt ervan overtuigd is dat hij of zij de best mogelijke zorg heeft gekregen in de best mogelijke omstandigheden.

      meer lezen > tekst sluiten
  • 29 bezoekers hebben de beoordeling voor Dr. Vryghem ingevuld.

    Schrijf een beoordeling

    8,6
    • 8.7 Voorlichting
      • 8.8 Hoe beoordeelt u de kwaliteit en volledigheid van de voorlichting met betrekking tot het verloop van de behandeling en verloop van het herstel?
      • 8.3 Hoe beoordeelt u de kwaliteit en volledigheid van de voorlichting met betrekking tot eventuele risico's en complicaties?
      • 8.7 In hoeverre was de voorlichting op uw persoonlijke situatie gericht?
      • 8.8 Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers vóór de behandeling?
    • 9.0 Behandeldag
      • 8.8 Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers op de behandeldag?
      • 9 Hoe beoordeelt u de begeleiding tijdens de operatie?
      • 9.1 In welke mate is de operatie verlopen zoals verwacht?
    • 8.5 Zorg na de behandeling
      • 8.9 In hoeverre heeft u voldoende aanwijzingen (medicijngebruik, leefregels, dragen UV-bril etc.) gekregen voor de eerste weken na de behandeling?
      • 8.6 Hoe tevreden bent u over de (uitbestede) nazorg?
      • 7.7 Hoe beoordeelt u de calamiteitenprocedure (spoedeisende hulp)?
      • 8.6 Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers tijdens de nacontroles?
    • 8.3 Prijs/kwaliteit
      • 8.3 Hoe beoordeelt u de prijs van de behandeling in verhouding tot de geleverde dienst?
    • 8.6 Resultaat van de behandeling
      • 8.6 Hoe tevreden bent u (minimaal) drie maanden na de behandeling over het resultaat?
      • Deze vraag dient u alleen in te vullen als uw behandeling langer dan drie maanden geleden is: Zijn er zichtklachten overgebleven (bijv. droge ogen, halo’s, strooilichten, spookbeelden, dubbelbeelden, etc.) Ja 24% Nee 76%
      • Is er een nabehandeling nodig (geweest) om het resultaat te verbeteren? Ja 22% Nee 78%
      • Zou u – achteraf gezien - de behandeling nogmaals laten uitvoeren door dit bedrijf? Ja 86% Nee 14%
      • Zou u een behandeling bij dit bedrijf aanraden aan een familielid of goede vrienden? Ja 90% Nee 10%

    Beoordelingen

    • 8,9
      heel blij met mijn "nieuwe" ogen
      refractive lens exchange (implantatie multifocale lens, beide ogen) Laatste behandeling: oktober 2018 Geplaatst op 28-11-2018

      Het heeft jaren geduurd voordat ik mijn angst voor een oogoperatie kon overwinnen, maar het cliché is ook op mij van toepassing: "had ik het maar eerder laten doen". Vóór de operaties had ik een bijziendheid van -11.5 en -12 en om de tekst op mijn gsm-scherm te kunnen lezen moest ik een leesbril (+ 2.5) dragen. De operaties zelf (lenzen-implantaat in beide ogen) duurden niet lang, een 15-tal minuten, waren zo goed als pijnloos en het resultaat was vrijwel meteen te merken. Toen ik na een week ongerust werd omdat ik een aanhoudende hoofdpijn achter mijn ogen had, kon ik meteen een afspraak voor 2 dagen later maken en na een vrij uitgebreide controle werd ik door een zeer vriendelijke dokter gerustgesteld. Ik ben nog steeds verbaasd dat ik nu zonder bril of contactlenzen kan zien! Ik heb nog wel een (lichtere) leesbril nodig, maar overall is mijn levenskwaliteit duidelijk verbeterd.

      Pluspunten:

      - duidelijke en eerlijke informatie over de procedure en het resultaat, waarbij ook de minpunten werden genoemd zodat ik geen al te onrealistische verwachtingen had
      - vriendelijke dokters en professioneel personeel
      - quasi pijnloze operatie en prima nazorg

      Minpunten:

      - vanwege de hoge prijs zou ik het niet iedereen kunnen aanraden
      - soms was het wat lang wachten in de wachtzaal, zelfs met een afspraak (maar in een ziekenhuis moet je meestal veel langer wachten)

    • 9,9
      super tevreden van femtolasik behandeling in brussel
      femtoLASIK Laatste behandeling: januari 2018 Geplaatst op 25-01-2018

      Begin dit jaar liet ik mijn ogen laseren door Dr. Vryghem in Brussel.
      Ik ben erg tevreden over het bekomen resultaat en kan deze kliniek warm aanbevelen.

      Pluspunten:

      ervaring, kwaliteit, moderne apparatuur

    • 9,2
      Geplaatst op 30-07-2017
      Pluspunten:

      Dokter Vryghem kent zijn vak.

      Minpunten:

      De ligging van de kliniek.

    • 8,8
      Geplaatst op 13-10-2015
    • 9,1
      Geplaatst op 12-10-2013
    • 8,4
      Geplaatst op 28-12-2012
      Pluspunten:

      Lang getwijfeld uit schrik voor de ingreep zelf, die uiteindelijk volledig pijnloos verlopen is. Zeer tevreden over het resultaat. Zie scherper dan dat ik voordien zag met mijn bril op. Vriendelijk personeel en goede (na)zorg.

      Minpunten:

      geen

    • 7,2
      Geplaatst op 26-08-2012
      Pluspunten:

      moderne apparatuur
      proper cabinet
      ervaren chirurg
      professionele handelswijze

      Minpunten:

      te weinig persoonlijke benadering bij problemen achteraf.
      weinig inleving in uw probleemsitatie achteraf als scherpte goed is (Dokter toont weinig begrip voor de situatie en het probleem maar bied wel nabehandeling aan).
      Nabehandelings uur was 12u, als een pion in een fabriek moeten wachten en om 17u maar nabehandeling gekregen.

    • 3,7
      Geplaatst op 07-02-2012
    • 9,0
      Geplaatst op 16-01-2011
      Pluspunten:

      Zeer patiëntvriendelijk. Het is nooit teveel om vragen te beantwoorden. Ook niet telefonisch. Super team.

    • 7,3
      Geplaatst op 07-04-2010
      Pluspunten:

      Chirurg lijkt erg ervaren in uiteenlopende cases, maar vervalt soms te zeer in een verkoopspraatje (bij de info-sessie). Bij het uitgebreid onderzoek krijg je wel een meer gepersonaliseerd advies.

      Minpunten:

      Veel patiënten, het heeft iets weg van bandwerk.

    • 9,8
      Geplaatst op 07-02-2010
    • 9,0
      Geplaatst op 14-06-2009
      Pluspunten:

      Duidelijke uitleg, ervaren arts, professioneel bedrijf, moderne apparatuur, zeer vriendelijk en competent personeel. vooronderzoek en operatie door dhr. Vryghem uitgevoerd.

      Minpunten:

      Nazorg werd 2x door een andere arts uitgevoerd. Wel zeer goed, maar ik had het prettiger gevonden als dr. Vryghem zeker de dag erna, zelf de controle zou hebben gedaan.

    • 8,3
      Geplaatst op 22-05-2009
      Pluspunten:

      Doktoren zeer professioneel en duidelijk.

      Minpunten:

      Administratieve medewerkers niet altijd even vriendelijk en behulpzaam.

    • 8,0
      Geplaatst op 28-03-2009
      Minpunten:

      geeft een eerder commerciële indruk; prijs valt ook tegen op diverse vlakken

    • 9,9
      Geplaatst op 10-02-2009
      Pluspunten:

      Zéér professioneel en georganiseerd, Alles werd goed uitgelegd en geinformeerd.

      Minpunten:

      Het was er steeds erg druk, waardoor persoonlijk contact minder mogelijk was maar zonder het gevoel van slechts een nr te zijn.

    • 10,0
      Geplaatst op 04-02-2009
      Pluspunten:

      Ervaren chirurg en goede organisatie!

    • 9,1
      Geplaatst op 14-10-2008
    • 8,9
      Geplaatst op 06-10-2008
      Pluspunten:

      vertrouwen

    • 9,6
      Geplaatst op 25-02-2008
      Pluspunten:

      Zeer vlotte afhandeling van preoperatieve onderzoeken. Ruimschoots de gelegenheid om bijkomende vragen te stellen. Klare taal over de kostprijs.

      Minpunten:

      Weinig parkeermogelijkheden, maar uitstekend bereikbaar met openbaar vervoer.

    • 8,5
      Geplaatst op 09-02-2008
      Pluspunten:

      De klantvriendelijkheid. Zeer gedienstig.

      Minpunten:

      Ik heb er geen kunnen vaststellen tot op heden.

    • 9,0
      Geplaatst op 03-02-2008
      Pluspunten:

      de persoonlijke aandacht

    • 4,3
      Geplaatst op 10-01-2008
      Minpunten:

      te commercieel met pseudo wetenschappelijke voorlichting

    • 8,8
      Geplaatst op 09-09-2007
      Pluspunten:

      heel ervaren en zelfverzekerd met zeer goede eindresultaten

      Minpunten:

      Soms hebben ze het veel te druk en kan de wachttijd oplopen

    • 8,8
      Geplaatst op 07-09-2007
      Pluspunten:

      zeer professioneel, beste en recentste apparatuur, zeer ervaren en onderlegde chirurg, zeer uitgebreide info en omkadering aanwezig

      Minpunten:

      te groot patiëntenvolume, waardoor snelheid en efficiëntie soms te veel gewicht krijgen, terwijl tijd maken voor de patiënt het belangrijkste is, de patient heeft er geen boodschap aan dat alles snel moet gaan, integendeel. Het belang van rust uitstralen wordt een beetje onderschat. Te groot volume ook voor aanwezige personeel,maar niettemin zeer professioneel.

    • 9,7
      Geplaatst op 23-08-2007
      Pluspunten:

      Heel klantvriendelijke en professionele kliniek. Voor mij leverde het een perfect resultaat op waar ik nu, een vijftal jaar na de behandeling nog geen negatieve punten of verzwakking van het zicht van ondervind.

    • 9,7
      Geplaatst op 22-08-2007
    • 9,7
      Geplaatst op 29-05-2007
      Pluspunten:

      Alleen maar positief, zeer bekwaam, vriendelijk en duidelijk. van -14 naar -0,5 !!!!
      Echt geweldig!!!

    • 9,5
      Geplaatst op 26-02-2007
      Pluspunten:

      zeer professionele opvang, uitstekend resultaat

      Minpunten:

      personeel heeft het soms wat druk

    • 8,0
      Geplaatst op 10-02-2007
      Pluspunten:

      Dr. Vrijghem is duidelijk en eerlijk in zijn uitleg. Nabehandeling is volledig kostenloos gedaan en was van te voren voorspeld (ivm hoge cilinders.)

    klap de hele lijst weer in
  • Vul onderstaand uw beoordeling in voor Dr. Vryghem, Brussel

    Voorlichting

    • Hoe beoordeelt u de kwaliteit en volledigheid van de voorlichting met betrekking tot het verloop van de behandeling en verloop van het herstel?
    • Hoe beoordeelt u de kwaliteit en volledigheid van de voorlichting met betrekking tot eventuele risico's en complicaties?
    • In hoeverre was de voorlichting op uw persoonlijke situatie gericht?
    • Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers vóór de behandeling?

    Behandeldag

    • Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers op de behandeldag?
    • Hoe beoordeelt u de begeleiding tijdens de operatie?
    • In welke mate is de operatie verlopen zoals verwacht?

    Zorg na de behandeling

    • In hoeverre heeft u voldoende aanwijzingen (medicijngebruik, leefregels, dragen UV-bril etc.) gekregen voor de eerste weken na de behandeling?
    • Hoe tevreden bent u over de (uitbestede) nazorg?
    • Hoe beoordeelt u de calamiteitenprocedure (spoedeisende hulp)?
    • Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers tijdens de nacontroles?

    Prijs/kwaliteit

    • Hoe beoordeelt u de prijs van de behandeling in verhouding tot de geleverde dienst?

    Resultaat van de behandeling

    • Hoe tevreden bent u (minimaal) drie maanden na de behandeling over het resultaat?
    • Deze vraag dient u alleen in te vullen als uw behandeling langer dan drie maanden geleden is: Zijn er zichtklachten overgebleven (bijv. droge ogen, halo’s, strooilichten, spookbeelden, dubbelbeelden, etc.)
    • Is er een nabehandeling nodig (geweest) om het resultaat te verbeteren?
    • Zou u – achteraf gezien - de behandeling nogmaals laten uitvoeren door dit bedrijf?
    • Zou u een behandeling bij dit bedrijf aanraden aan een familielid of goede vrienden?
    De gemiddelde score van uw beoordeling: -

    Welke behandeling heeft u gehad?

    Wanneer bent u (het laatst) behandeld?

    Beschrijf uw ervaring:

    Titel die uw ervaring kort samenvat:

    Beschrijf uw ervaringen zo uitgebreid mogelijk. Zo krijgen anderen die na u komen een goed inzicht in deze kliniek:

    Pluspunten van deze ooglaserkliniek:

    Vul svp naar eigen inzicht in wat u als pluspunten van deze ooglaserkliniek heeft ervaren.

    Minpunten van deze ooglaserkliniek:

    Vul svp naar eigen inzicht in wat u als minpunten van deze ooglaserkliniek heeft ervaren.

    Persoonlijke gegevens:

    Na het versturen van uw beoordeling ontvangt u een mail. Klik op de link in de mail om uw beoordeling te activeren en klaar te zetten voor controle door de redactie. Indien uw beoordeling voldoet aan onze gedragscode plaatsen we deze op Ooglasertrefpunt.nl. Uw persoonlijke gegevens worden niet op Ooglasertrefpunt.nl geplaatst. Uw voornaam, achternaam en woonplaats geven we wel door aan uw kliniek zodat deze kan controleren of de beoordeling is ingevuld door één van hun cliënten.

    De redactie van Ooglasertrefpunt.nl wil dat zowel consumenten als klinieken kunnen vertrouwen op de beoordelingen. Daarom hanteren we een systeem en gedragscode waaraan alle beoordelingen moeten voldoen voordat ze gepubliceerd worden.

    De belangrijkste regels zijn:

    • Geef altijd een toelichting op de cijfers.
    • Vul de vragen zo eerlijk en zorgvuldig mogelijk in, zeker als u een negatieve ervaring heeft gehad
    • Beoordelingen met onfatsoenlijk taalgebruik plaatsen we niet
    • Na het versturen van uw beoordeling ontvangt u een mail. Klik op de link in de mail om uw beoordeling te activeren en klaar te zetten voor controle door de redactie
    • Nieuwe behandeling tegen keratoconus en cornea ectasie na Lasik

      15 maart 2006

      In de strijd tegen Keratoconus (na Lasik), een kegelvormige uitpuiling van het hoornvlies, is nu een nieuwe behandelingsmethode beschikbaar. Door het hoornvlies te behandelen met Vitamine B2 en te bestralen met UVA licht wordt de cornea steviger waardoor de keratoconus zich niet verder ontwikkelt.

      Lees Meer