- 8,9
Top
Femtosecond Lasik Laatste behandeling: februari 2021 Geplaatst op 03-03-2021Ik ben pas 2,5 week geleden gelaserd, maar tot nu toe zeer tevreden. Tot nu toe geen last van droge ogen of halo's waar ik toch wel bang voor was.
Alleen wat een beetje tegenvalt is het zicht dichtbij. Ik zie het niet altijd goed van dichtbij, dat is normaal, is verteld, maar wel erg wennen. Nog steeds niet altijd scherp zicht, zeker in de ochtend niet en 's avonds ook erg vermoeide ogen.
Maar het is pas 2 weken gelden, dus dat komt goed.Pluspunten:
Prettige omgang, zeer vriendelijk personeel, goede sfeer, alles wordt uitgelegd en je kunt altijd je vragen stellen
Minpunten:
geen
- FemtoLasik
- Lasek / PRK / TransPRK
- Lasik
- Implantlenzen
- Ooglidcorrectie
- Dr. W.R.O. Goslings
Drs. N. Bemelmans
Dr. J.J.C. Van Lith-Verhoeven
Drs. E. Bidlot - Hilvarenbeekseweg 60
5022 GC Tilburg - Refractive Suite EX500
FS200 Femto Second laser
LenSx laser
Allegretto Wave Eye-Q - meer lezen > tekst sluiten
De gespecialiseerde oogchirurgen en hun team werken vanuit onze hoofdvestiging in Boxtel én de poliklinieken oogheelkunde van ziekenhuizen in Apeldoorn, Deventer, Eindhoven, Helmond en Tilburg. De laserbehandelingen vinden plaats in onze kliniek in Boxtel. Het vooronderzoek en de nacontroles kunnen op alle locaties gedaan worden.
Lasik Centrum oogkliniek Nederland is een "centre of visual excellence". Optimale en kwalitatieve zorg dragen voor refractie chirurgie en ooglidcorrectie.
Naast algemene oogzorg een totaaloplossing van innovatieve en geavanceerde behandeltechnieken.
Een samenwerking van zestien oogartsen, -chirurgen en refractiechirurgen daarmee in de Benelux streeft naar het behalen van het beste eindresultaat voor onze cliënten.
161 bezoekers hebben de beoordeling voor ETZ Elisabeth ingevuld.
-
8.5
Voorlichting
- 8.4 Hoe beoordeelt u de kwaliteit en volledigheid van de voorlichting met betrekking tot het verloop van de behandeling en verloop van het herstel?
- 8.2 Hoe beoordeelt u de kwaliteit en volledigheid van de voorlichting met betrekking tot eventuele risico's en complicaties?
- 8.5 In hoeverre was de voorlichting op uw persoonlijke situatie gericht?
- 8.8 Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers vóór de behandeling?
-
9.0
Behandeldag
- 9 Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers op de behandeldag?
- 9.1 Hoe beoordeelt u de begeleiding tijdens de operatie?
- 8.8 In welke mate is de operatie verlopen zoals verwacht?
-
8.7
Zorg na de behandeling
- 8.8 In hoeverre heeft u voldoende aanwijzingen (medicijngebruik, leefregels, dragen UV-bril etc.) gekregen voor de eerste weken na de behandeling?
- 8.7 Hoe tevreden bent u over de (uitbestede) nazorg?
- 8.3 Hoe beoordeelt u de calamiteitenprocedure (spoedeisende hulp)?
- 8.8 Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers tijdens de nacontroles?
-
8.0
Prijs/kwaliteit
- 8 Hoe beoordeelt u de prijs van de behandeling in verhouding tot de geleverde dienst?
-
8.8
Resultaat van de behandeling
- 8.8 Hoe tevreden bent u (minimaal) drie maanden na de behandeling over het resultaat?
- Deze vraag dient u alleen in te vullen als uw behandeling langer dan drie maanden geleden is: Zijn er zichtklachten overgebleven (bijv. droge ogen, halo’s, strooilichten, spookbeelden, dubbelbeelden, etc.) Ja 28% Nee 72%
- Is er een nabehandeling nodig (geweest) om het resultaat te verbeteren? Ja 12% Nee 88%
- Zou u – achteraf gezien - de behandeling nogmaals laten uitvoeren door dit bedrijf? Ja 93% Nee 7%
- Zou u een behandeling bij dit bedrijf aanraden aan een familielid of goede vrienden? Ja 93% Nee 7%
Beoordelingen
-
8,9
Top
Femtosecond Lasik Laatste behandeling: februari 2021 Geplaatst op 03-03-2021Ik ben pas 2,5 week geleden gelaserd, maar tot nu toe zeer tevreden. Tot nu toe geen last van droge ogen of halo's waar ik toch wel bang voor was.
Alleen wat een beetje tegenvalt is het zicht dichtbij. Ik zie het niet altijd goed van dichtbij, dat is normaal, is verteld, maar wel erg wennen. Nog steeds niet altijd scherp zicht, zeker in de ochtend niet en 's avonds ook erg vermoeide ogen.
Maar het is pas 2 weken gelden, dus dat komt goed.Pluspunten:
Prettige omgang, zeer vriendelijk personeel, goede sfeer, alles wordt uitgelegd en je kunt altijd je vragen stellen
Minpunten:
geen
-
8,1
Vertrouwd, kundig en vriendelijk!
Lasik Laatste behandeling: oktober 2020 Geplaatst op 03-02-2021Goede uitleg voor en tijdens de operatie. Ook mogelijkheden goed besproken met voor- en nadelen. Zeker en vertrouwd gevoel. Kundig personeel en erg vriendelijk!
-
9,2
Super!
Lasek Laatste behandeling: oktober 2019 Geplaatst op 01-12-2020Ik ben nu een jaar verder en ik ben super tevreden over het resultaat! Goede begeleiding gekregen van deze vakmensen. Ook de controles konden niet vaak genoeg, erg uitgebreid! Je wordt daarna goed in de gaten gehouden en krijgt zo wat druppels of een zalfje mee als je hier om vraagt. Allemaal geen probleem. Super mensen daar!
-
3,3
Trans PRK
Trans PRK OD Laatste behandeling: mei 2020 Geplaatst op 13-08-2020Personeel aardig alleen ervaring met Drs. van Doorn is niet goed verlopen.
Pluspunten:
De afspraken liepen op tijd.
Minpunten:
Mijn ervaring is niet positief, ik ben behandeld door Drs van doorn. Het is een arrogante man die niet wil horen waar je tegen aan loopt als je op controle komt. Hij laat je niet uitpraten en toen hij tegen mij zei,“toen ik je zag zitten in de wachtkamer dacht ik al ohhh daar komt ze weer met haar geklaag”. Ik zit nu thuis met één oog min 0.75 en één oog plus 1.50 oog. Als ik dit had geweten had ik het nooit gedaan.
-
9,9
Geweldige ervaring. Ik heb nu een kleurrijk en helder beeld en dat zonder bril!
Staaroperatie aan beide ogen Laatste behandeling: februari 2020 Geplaatst op 14-05-2020Klantvriendelijke kliniek. Dr Anja van Tol, die mij behandelde, is niet alleen erg deskundig maar stelt je ook meteen op je gemak. Na het eerste contact ontstond er meteen een groot vertrouwen. Dat geeft een enorme rust. Erg veel dank!
Pluspunten:
Vertrouwen en kwaliteit
Minpunten:
Geen
-
8,8
Resultaat bij mijn vrouw vlgs. verwachting en bij boven verwachting.
Staaroperaties voor beiden. (Man en vrouw) Laatste behandeling: september 2019 Geplaatst op 16-01-2020Wij beiden kwamen voor staaroperatie bij dktr Goslings. Waren zeer tevreden over zijn open en directe manier van communiceren. Ik had contactlenzen +12. Advies was Enhance lenzen van JJ. Volledig vergoed door ziektekostenverzekeraar. Waarschijnlijk wel leesbril na de operatie. Bij mijn vrouw klopte dit en is erg tevreden over het resultaat. Bij mij is het resultaat boven verwachting. Heb totaal geen bril meer nodig zelfs probleemloos lezen. Sinds mijn zesde jaar altijd een bril en contactlenzen gedragen. Meer dan gelukkig met het resultaat.
De behandeling zelf was zoals verwacht. Een dag wat problemen maar daarna geleidelijk goed zicht.
Wel iets halo effect en bruine, beige en donker rode kleuren lijken bij daglicht wat paarsig. Vreemd?!Pluspunten:
Vriendelijk, deskundig en alles verloopt rustiger dan in het ziekenhuis.
Ontspannen indruk.Minpunten:
Papieren info en info op internet kloppen niet altijd en toezenden van papieren info verliep moeizaam. Lijkt daardoor slordig.
-
10,0
Prima behandeld
Staar Laatste behandeling: juli 2019 Geplaatst op 16-07-2019Ik ben heel goed ontvangen en behandeld
-
9,4
Super veel lof, top!!!
Lenstransplantatie Laatste behandeling: maart 2017 Geplaatst op 16-05-2019Echt TOP!!!! Ik kan het iedereen aanraden die lenzen of een bril heeft. Niet meer dagelijks lenzen of het getob met een bril bij regen of dat deze aanslaat. De operatie vond ik wel spannend, want het zijn toch je ogen. Maar het resultaat is ver boven verwachting. ‘S middags de operatie en ‘s avond de ondertiteling op tv gewoon kunnen lezen. De volgende ochtend een zicht van 100% en nu uiteindelijk een zicht van 150%. Zelfs de kleinste lettertjes zijn goed te lezen. Het enige wat soms moeilijker is, is dat bij slecht licht de kleine lettertjes niet goed leesbaar zijn, maar dit is van tevoren ook duidelijk aangegeven. Ook ben ik super tevreden over de perfecte nazorg. Je bent geen nummer maar een persoon!
Tegen mensen die twijfelen kan ik alleen maar zeggen doen!!! De enige spijt die je kan hebben is dat je het niet jaren eerder hebt laten doen!Pluspunten:
Professionele begeleiding. Je wordt op je gemak gesteld. Heldere uitleg, zeer goede nazorg.
Minpunten:
Niets
-
9,1
A positive life changer; een droom is voor mij uitgekomen!
van -16 naar nog maar een klein restant (beide ogen) Laatste behandeling: september 2018 Geplaatst op 21-10-2018Al van jongs af aan worstelde ik met zeer slecht zicht wat resulteerde in een zware bril op mijn vierde levensjaar. Ik kreeg, destijds in 1978-1979 met een leeftijd van 13 jaar (een compleet andere tijd als nu) de keuze voorgelegd om over te gaan tot lenzen of te kiezen voor blindheid. De reden was de hoge mate van slechtziendheid en de zwaarte van de bril en dikte van de glazen die continue in mijn wangen sneden. Niet bijzonder dus dat gekozen werd voor lenzen.
De eerste maanden verloor ik ze regelmatig waardoor ik ook tussentijds moest worden opgehaald door mijn ouders, waarna besloten werd dat ik er dan toch ook maar constant een bril naast moest houden. In de jaren opvolgend werd er getracht zo goed en zo kwaad mogelijk goede lenzen aan te meten wat vele bezoeken aan het ziekenhuis inhield.
Inmiddels ben ik bijna 52 jaar oud en heb in al die jaren al vele pogingen ondernomen om comfort en zicht te verenigen in lenzen. Ik ervoer bij harde lenzen pijnlijke rode snel vermoeide ogen en bij zachte lenzen geen optimaal zicht omdat zachte lenzen de sterkte die ik nodig had, niet goed kon benaderen wat dan weer resulteerde in hoofdpijn. Ook de draagduur bleek een aandachtspunt; ingeval van een lange dag bleek een extra lenswisseling nodig, omdat anders de sterkte in zicht afneemt. Tot na de operatie was ik afhankelijk van lenzen, een vervangbril, leesbril, schermbril en zonnebril, deze laatste omdat al bij de minste sterkte van zon, mijn ogen opspeelden. Al dit heb ik niet langer, de operatie is geweldig verlopen met dank aan de zeer deskundige en prettige werkwijze van dr. Goslings en zijn medewerkers.
De vooronderzoeken verliepen laagdrempelig, warm en met een heldere uitleg. Ook voor de vragen die we hadden nam dr. Goslings de tijd en had ik vragen tussendoor vanuit huis was een belletje voldoende om vanuit een zeer goed geïnformeerde medewerker (ook de receptie was duidelijk op de hoogte van wie en wat; echt goed!) duidelijkheid te krijgen.
Ook de dag van de ingreep startte hartelijk en ontspannen en tijdens de ingreep werd je echt op je gemak gesteld; je merkt dat zeer bekwame handen aan het roer staan.
Mijn zicht is prima, zeker na de nastaarbehandeling, heb nog een kleine afwijking van -1 en -0,15 of zo maar dat is t.o.v. waar ik vandaan kwam, niets. Ik heb om in het verkeer optimaal te zien, een leuke verte bril (eerste bril die mét glazen ook leuk blijft ????) aangeschaft en een leesbrilletje omdat ik nu zo goed zie dat ik zonder al dat gewoonweg prima kan functioneren.
Over een half jaar maak ik de overweging – deze marge op advies van dr. Goslings – of ik nog een eindcorrectie wens richting beide ogen 0. Hierover lopen de meningen nog wat uiteen. Ik ben een gelukkig goed ziend mens. Ik kan nauwelijks verhalen hoe het is om wakker te worden en direct je omgeving te kunnen zien. Ik heb overigens nog de neiging om te grijpen naar mijn bril en moet dan lachen omdat dit niet meer nodig is; geen lensen of flesjes, brillenkokers meer op het tablet…; TOP!
Voor mij is werkelijk een droom uitgekomen waar ik heel dankbaar voor ben!Pluspunten:
De persoonlijke benadering, de kleinschaligheid van een kliniek.
Minpunten:
Heb ik niet; tienen geef ik echter niet - ook al kan ik deze niet bedenken, er is altijd ruimte voor verbetering.
-
9,0
Weg met die bril na 55 jaar!!!
2 torische lenzen geplaatst. Laatste behandeling: september 2017 Geplaatst op 22-08-2018Het was heel spannend voor mij om deze lenzen te laten plaatsen omdat ik aan beide ogen +8 had. Ik dacht als dat maar goed komt maar met deze geweldige Dr. Goslings en zijn team was dat geen probleem. Er ging een wereld voor mij open. Geen bril meer en goed zicht. Voor mij is het een echt wonder, ik zou het zo weer doen. De volgende dag werd ik zelfs gebeld door Dr. Goslings hoe het met me ging. De nacontroles waren ook perfect. In een woord GEWELDIG!
Pluspunten:
De uitgebreide voorlichting zowel voor tijdens en na de behandeling.
Snelle behandeling.
Vriendelijkheid.
Klantvriendelijk.
Deskundig.Minpunten:
Geen
-
9,8
Perfect ????
Staaroperatie Laatste behandeling: juli 2018 Geplaatst op 12-07-2018Goede service fijne mensen. Ik werd direct geholpen,, naar de intake werd ik 3 weken later al geholpen.
Wat bij het VGZ 6 maanden duurt. En het is te gek voor woorden, dat het VGZ niet samen werkt met Lasik oogkliniek.
Het antwoord was, ze werken niet volgens onze richtlijnen, ze moeten zich diep schamen bij het VGZ.
Het gaat er toch uiteindelijk om dat patiënten geholpen worden.
Mijn zicht aan het linkeroog is weer perfect.
7 augustus het rechteroog.
Er gaat nu al een nieuwe wereld ???? voor me open alleen de heldere kleuren al.
Echt een aanrader. ????
Mvg Frank Kastelijn
EindhovenPluspunten:
Fijne mensen
-
8,3
snel, vriendelijk.
ooglaseren Laatste behandeling: december 2017 Geplaatst op 06-05-2018top
-
9,2
Mijn vrijheid terug!
lens implantaat Laatste behandeling: september 2016 Geplaatst op 30-11-2017Ik wilde alleen een totaal oplossing. Behandeling van mijn lichte plusafwijking maar vooral ook van mijn leesbril(len) af. Overal lagen ze, in ieder tas een exemplaar. Zonder leesbril kon ik mijn gsm niet lezen en werd het computerscherm vaag. terwijl ik voor mijn lichte plusafwijking niet echt een bril nodig had. Dus "bril op en bril af" , de hele dag door. Vele mensen doen dit en heb lange tijd gezegd "dat ik niet zo moest zeuren". Toch vond ik het echt een beperking van mijn vrijheid. Ik kende de mogelijkheid van lensimplantaat niet en had ook niet veel hoop, bij mijn informatiegesprek, dat er een afdoende oplossing zou zijn mij. Bestond niet had mijn opticien gezegd. Het gesprek met International Vision centers was verhelderend. Eén gesprek loste al mijn vragen op. Een oplossing voor het leven want de lens "leeft" langer dan ik. Weinig tot geen risico's, net zoals bij een staaroperatie. Eén dag behandeling en geen pijn.
En het klopte. Dezelfde avond, met weliswaar nog wazig zicht door de creme en bril, kon ik de letters lezen van mijn whats-app berichten! Mijn man en ik hadden een hotel geboekt in de buurt en gingen lekker samen uit eten op het besloten terras. Aan de arm, dat wel. Ik zag wazig maar voelde me prima. Het herstel ging voorspoedig en niemand zag er iets van. Van de ene op de andere dag geen bril meer nodig gehad. Mijn complete vrijheid terug, zo voelde dat.
Ik ben nu een jaar verder en heb de laatste controle gehad. Ik zou het morgen meteen weer doen. De enige beperking die ik heb is het "zicht in het donker". Dat is iets minder scherp dan vroeger en lampen (met name koplampen van tegenliggers op de weg) geven Halo's. Voor mij weegt het echter volledig op tegen de voordelen die ik iedere dag ervaar!Pluspunten:
Persoonlijke benadering. Korte lijnen met een klein behandelteam. Deskundig en betrokken.
Minpunten:
Het enige kleine minpuntje wat ik kan noemen is dat ik van te voren graag had willen weten dat het slechter nachtzicht en de halo's wel eens blijvend zouden kunnen zijn. Er werd aangegeven dat deze verschijnselen nagenoeg bij de gehele groep na drie tot zes maanden verdwenen is. Verder heb ik na de operatie (ben dara blij om) een documentaire gezien waarbij iemand een zenuwbeschadiging heeft opgelopen en daar vreselijk veel pijn aan over heeft gehouden. Buiten de kleine lettertjes heb ik vooral veel vertrouwen gekregen uit de gesprekken. Ook als ik de kans op deze risico's had geweten, had ik de operatie doorgezet. Ik had het alleen wel graag van te voren geweten.
-
8,5
-
10,0
Pluspunten:
geweldig deskundige oogchirurgen
-
9,5
Pluspunten:
Kleinschalig,intiem.
Minpunten:
Geen
-
9,8
-
9,1
Pluspunten:
Ze stellen je erg op je gemak, dat vind ik heel belangrijk bij zo'n ingreep.
Ze zijn vriendelijk.
Leggen alles 10 keer uit als het moet.
Ze bellen de dag na de behandeling op om te vragen hoe het gaat en of je nog iets wilt wetenMinpunten:
Weet ik niet?
-
8,9
Pluspunten:
Snel terecht kunnen, altijd terug mogen komen mocht het nodig zijn, lange garantieperiode met kostenloze controles en evt nabehandeling
Minpunten:
Soms loopt de afspraak voor je lang uit, waardoor je bij controle lang moet wachten.
-
10,0
Pluspunten:
De uitgebreide voorlichting, de dag na de behandeling een persoonlijk telefoontje van de arts om te vragen hoe het gaat, het contact van de arts met de zorgverzekeraar waardoor ik mijn gehele behandeling vergoed heb gekregen.
-
9,2
Pluspunten:
Ondanks de niet geringe kosten, bewust gekozen voor kwaliteit en de beste techniek Femto Second Behandeling. De kliniek werkt uitsluitend met gecertificeerde artsen, en voelt echt fijn om er te komen. ik vond het spannend, van -6 en -4.75, maar geheel gerustgesteld en met volle vertrouwen behandeld!
-
10,0
Pluspunten:
De oogarts doet het hele traject vanaf voorlichtings bijeenkomst t/m de nacontroles. Zeer goede communicatie tussen het team en de oogarts, en tussen de oogartsen onderling. Het dossier wordt nauwkeurig bijgehouden. Er wordt alles aan gedaan om het best mogelijke resultaat te verkrijgen.
Minpunten:
Men is (bewust) terughoudend met het geven van test resultaten tijdens het genezingsproces. Voor mij persoonlijk gaf dat wat onzekerheid tijdens de genezing. Aan de andere kant vermijd je op die manier wel onnodige discussie / onrealistische verwachtingen.
-
10,0
Pluspunten:
Goede ontvangt, uitleg en begeleiding
Minpunten:
Voor mij zijn er geen zwakke punten
-
8,8
Pluspunten:
rustige mensen , prachtige locatie
-
8,6
Pluspunten:
Zeer kundig
Minpunten:
De gehele behandeling van A tot Z ging erg snel, misschien iets té snel.
-
10,0
Pluspunten:
Bijzonder correcte behandeling schoon, betrouwbaar.
Minpunten:
n.v.t.
-
7,7
Pluspunten:
De sterke punten waren met name de betrokkenheid van de medewerkers tijdens en na de behandeling.
Minpunten:
n.v.t.
-
9,8
Pluspunten:
Dr crohbach heeft mij behandeld. Beantwoord alle vragen en ook de dame tijdens de het laseren was super behulpzaam en geruststellend. Had het volle vertrouwen in Dr. Crohbach
Minpunten:
De dame achter de receptie dat zij niet op de hoogte was van de prijsafspraken tussen hun en de zorgverzekeraar.
-
8,6
-
8,3
Pluspunten:
Expertise ++
Minpunten:
niet goed bereikbaar tijdens vakanties
-
8,8
Pluspunten:
eerlijk,duidelijk,profesioneel,goede nazorg.
-
8,8
Pluspunten:
professionaliteit,
prima informatie-avond,
snelle behandeling,
uitstekend team
Minpunten:
geen enkel zwak punt
-
8,2
Pluspunten:
Op zich goede uitleg, aandacht en tijd voor persoonlijke vragen. Op zich goede begeleiding vóór, tijdens en na de operatie.
Bij twijfel: enige tijd wachten om vervolgens een nieuwe meting te doen -> goede professionele houding.
Prettig contact met oogarts.
Aangeboden medewerking m.b.t. financiële afhandeling.
Klantvriendelijk personeel.Minpunten:
Ondertekening van "vrijwaringsbewijs" voor arts indien de operatie niet goed verlopen zou zijn; wettelijk gezien de vraag of dit zo mag.
De eerste twee controlemomenten niet goed gecommuniceerd tussen arts en administratie; daardoor kreeg ik een andere oogarts met de nacontrole -> de keerzijde is wel een "second opinion" (voor wat het waard is).
De aanvankelijk gegeven hoop voor vergoeding door verzekering bleek niet te kloppen.
Onaangename verrassing: betaling van druppels: niet duur maar in mijn optiek was dit wel in prijs verrekend. -
10,0
Pluspunten:
Alleen maar sterke punten ik ben vooral van de behandeling met de implantlenzen door Dr Tuteyn Noutenius zeer tevreden
-
9,2
Pluspunten:
De duidelijkheid zeer in kader van risico\\\'s afgestemd op mijn persoonlijke situatie.
Erg duidelijk mbt gevolgen van de diverse mogelijkheden, waar duidelijk de uiteindelijke keuze bij mij werd gelaten. echt top dr. Metzelaar.Minpunten:
Ik wist dat ik een afwijking over zou houden van - 15 naar vermoedelijk -5, maar de opvang voor tijdelijke bril was te danken aan mijn plaatselijke opticien.
-
8,8
Pluspunten:
dat je als client meteen herkend wordt.
Minpunten:
geen
-
9,3
Pluspunten:
persoonlijke aandacht, deskundigheid, moderne apparatuur waardoor mijn ogen gelaserd konden worden, terwijl dat bij de concurrent niet mogelijk was.
Minpunten:
(nog) niet kunnen ontdekken
-
8,8
Pluspunten:
klantvriendelijk, eerlijk, stellen je gerust, nemen hun werk serieus
Minpunten:
het heeft een prijs ....
-
9,0
Pluspunten:
professionele kennis & persoonlijke begeleiding van het personeel
-
9,3
Pluspunten:
Professioneel informeel bedrijf
Minpunten:
N.v.t.
-
7,7
-
9,0
Pluspunten:
Zeer vriendelijk en goede informatie gekregen zowel over voor- als nadelen. Alle gelegenheid gehad om vragen te stellen
Minpunten:
Wachttijd
-
9,1
Pluspunten:
Goede voor en nacontrole en zeer goede begeleiding door artsen
Minpunten:
geen zwak punt te ontdekken
-
7,8
-
8,7
Pluspunten:
Altijd contact met dezelfde oogarts
Minpunten:
Prijs, maar kwaliteit is goed
-
8,4
-
8,6
Pluspunten:
Deskundigheid van de behandelaars.
Controles en de calibratie van apparatuur voor behandeling.Minpunten:
n.v.t.
-
9,6
-
8,7
Pluspunten:
Uitstekende begeleiding en informatie gedurende hele proces. Absoluut geen "nummer" of "lopende band" gevoel. Na 1.5 jaar gebeld vw twijfel of het zicht nog optimaal was en kon (zonder kosten) snel langskomen: "en belt u gerust als er weer iets is". Hierdoor volledig gerustgesteld en tevreden. Behandeling volgens het boekje!! Complimenten!!
Minpunten:
Zou het echt niet kunnen zeggen. Eerder zwak punt van mezelf: had het veel eerder moeten laten doen.
-
8,9
Pluspunten:
persoonlijke benadering, vriendelijk personeel, locatie, punctueel (geen wachttijden)
-
8,6
-
9,0
Pluspunten:
Goede voorlichting, persoonlijke behandeling en uitstekend resultaat.
-
9,5
Pluspunten:
ervaring en kwaliteit
Minpunten:
te weinig tijd voor rustig gesprek
-
7,7
-
10,0
Pluspunten:
Zeggen wat ze doen, en doen wat ze zeggen.Perfect resultaat.
De eerste maanden halo\'s in het donker rondom lichtpunten, maar dit is nu helemaal weg.
Let op, als je voor je werk een bril nodig had voor de veiligheidMinpunten:
dan moet je deze nu zeker niet vergeten op te zetten.Je bent er niet meer aan gewent !!!
Jammer dat ik het niet veel eerder heb gedaan. -
9,5
Pluspunten:
Alles wordt duidelijk uitgelegd, en vriendelijke mensen. De wachtkamer is super, dan voel je jezelf meteen op je gemak.
Minpunten:
geen
-
8,8
Pluspunten:
Dat de oogarts van het Elkerliek Ziekenhuis in Helmond zelf de behandeling uitvoert in deze kliniek.
Minpunten:
nvt
-
10,0
Pluspunten:
Ik ben bij deze kliniek erg vriendelijk behandeld. Zij zijn erg professioneel en nauwkeurig.
-
7,9
-
9,8
Pluspunten:
De zorgvuldigheid rondom het laseren
-
8,4
Pluspunten:
Voor- tijdens en nacontrole allemaal bij dezelfde arts
-
8,8
Pluspunten:
sluit me aan bij andere mensen. Alles goed geregeld
Minpunten:
nvt
-
8,3
Pluspunten:
Arts stelt je op je gemak tijdens de behandeling en geeft men het gevoel er ervaren in te zijn en dat hij weet wat hij doet.
Minpunten:
geen
-
8,6
Pluspunten:
De chirurgen die de behandeling uitvoeren werken in een ziekenhuis en hebben dus veel ervaring met diverse oogaandoeningen en kunnen zodoende evt. afwijkingen naar mijn idee beter beoordelen en behandelen.
Minpunten:
Als extra service worden controles aangeboden op meerdere locaties terwijl het laseren maar op twee locaties gebeurd. De communicatie tussen de diverse locaties kan in mijn ervaring beter. Moest bijvoorbeeld zelf bellen naar Boxtel om de laserafspraak vast te leggen.
-
7,2
Minpunten:
afhandeling via ziekenhuis Rivierenland, lange wachttijden
-
9,0
-
8,6
Pluspunten:
Vriendelijke mensen, goede informatievoorziening.
-
8,6
Pluspunten:
Geen wachttijd, ik ben in totaal 30 minuten in de kliniek geweest.
Minpunten:
Geen zwakke punten geconstateerd.
-
8,6
Pluspunten:
Uitvoerige uitleg voorafgaand en ook tijdens de behandeling door behandelend arts (Tang) en medewerker kliniek.
-
8,4
Pluspunten:
degelijk en goed
-
8,6
Pluspunten:
Klantvriendelijkheid (je wordt op tijd geholpen, ze nemen de tijd voor je, flexibel in wisselen afspraken etc.) en deskundigheid.
-
9,3
-
8,9
Pluspunten:
Heel goede apparatuur en goed opgeleide mensen!
-
8,7
Pluspunten:
De directe samenwerking met het ziekenhuis en de kundigheid van de oogarts
-
8,1
-
9,0
Pluspunten:
betrouwbaar en kundige oogartsen welke ook in ziekenhuizen werkzaam zijn
Minpunten:
nvt
-
9,3
Pluspunten:
Goede voorlichting en zeer deskundige artsen.
-
8,3
-
8,4
Pluspunten:
Goede voorlichting en ruimte voor vragen.
Gemoedelijke sfeer.Minpunten:
Wachttijd op de behandeldag.
-
8,2
Pluspunten:
Kleinschalig, voor mijn gevoel heel vertrouwd. Prettig dat de kliniek zo dichtbij is!
Minpunten:
De arts ziet zoveel cliënten op een dag dat consulten erg kort en onpersoonlijk kunnen aanvoelen.
-
9,1
-
8,5
Pluspunten:
De oogarts doet bijna alles zelf: voorlichting, vooronderzoek, behandeling zelf, nazorg enz.
-
10,0
Pluspunten:
eerste keer in 1995 tweede oog in 2003 verschil van prijs was maar 75 Euro en allebei de ogen zitten nog steeds op NUL 0
Minpunten:
pand in 1995 was oud, maar in de bossen nieuwe pand was super
-
9,4
Pluspunten:
Zeer klantvriendelijk (zeer flexibel met afspraken maken- ook in ziekenhuis voor nabehandeling). Oogarts voert behandeling uit. Schept vertrouwen. operatie ca 4 jr geleden uitgevoerd. Weet niet meer of het Lasik of Lasek was.
Minpunten:
Geen
-
8,6
-
9,3
Pluspunten:
Een van de medewerkster had ook net haar ogen laten laseren en kon dus veel uit ervaring vertellen. Erg vriendelijk personeel en je kunt ten alle tijde bellen met vragen.
Minpunten:
Geen
-
9,6
-
8,9
-
9,0
-
9,0
Pluspunten:
open, eerlijke benadering zonder valse verwachtingen
klantvriendelijkheid is optimaalMinpunten:
geen
-
4,9
Minpunten:
Vooraf zeer slecht geinformeerd. Zowel over de duur van het herstel als pijn na operatie. Ook over kosten medicatie etc.
-
8,8
Pluspunten:
de goede uitleg over de ingreep en het resutaat na de ingreep.
Minpunten:
informatie dat je de eerste dagen na de behandeling eigenlijk niets zelf kunt doen. Laat staan je oog druppelen.
-
9,1
Pluspunten:
Zeer ervaren en deskundig personeel. Goede voorlichting en dat geeft je rust.
Minpunten:
geen
-
8,0
-
8,8
-
7,9
Pluspunten:
- korte termijn van afspraken en behandeling
- goede uitleg medicijngebruik
- uitgebreide documentatie
- assistente spreekt uit eigen ervaring -
8,9
Pluspunten:
zijn erg geduldig met mensen die bang zijn.
-
8,4
-
9,4
Pluspunten:
Zeer klantvriendelijke medewerkers. Vooral tijdens de behandeldagen.
Minpunten:
N.v.t.
-
8,2
Pluspunten:
De klant is koning. Persoonlijke benadering, maar moet het echt zo duur zijn?
Minpunten:
Geen.
-
9,5
Pluspunten:
service!
Minpunten:
smerige koffie
-
9,0
Pluspunten:
Enkele zeer goede referenties deden mij besluiten deze kliniek te kiezen.
Minpunten:
Geen
-
7,9
Pluspunten:
Vriendelijkheid medewerkers en oogarts. Zij weten waar zij het over hebben. Ik was behoorlijk gespannen voor het laseren. Pijn na de behandeling viel mij tegen en ik kon mijn ogen na 3 dagen openen. Zicht moet zich nog bijstellen. Ik heb er alle vertrouwen in dat dat wel goed komt.
-
9,2
Pluspunten:
zeer vriendelijk en adequaat opgeleid personeel
Minpunten:
De oogarts moet nog beter inspelen op de voorafgegeven informatie van de patient
-
8,9
Pluspunten:
Professionaliteit
Minpunten:
nvt
-
8,9
Pluspunten:
snel, vriendelijk. Uitsluitend behandeling door erkende oogartsen van ziekenhuizen uit de omgeving.
UMC-radboud als back-up in het weekend en 's avonds. -
8,1
Pluspunten:
Rustige kliniek & omgeving.
Minpunten:
Tijdens laseren wordt verzocht om naar knipperend rood puntje te kijken gedurende ca 50 seconden. Aangezien na een aantal seconden het zicht verdwijnt, weet je als patient totaal niet of je de rest van de tijd nog goed naar dat puntje kijkt.
Verder heb ik eerste 3 dagen (incl dag van behandeling) na de behandeling heel veel last gehad. Van anderen die zijn ogen hebben laten laseren en mij hebben gezien die eerste dagen, hoor ik toch vaak dat het bij hun niet zo extreem was.
Ik denk dat voorlichting voor en tijdens behandeling ruim voldoende waren, mag nog zeker voor verbetering vatbaar zijn. -
8,6
Pluspunten:
persoonlijke aandacht en zorgvuldigheid
Minpunten:
Geen
-
8,7
Pluspunten:
We hadden meteen op de eerste dag al de arts gezien die de behandeling uit zou voeren en dat was prettig.
Minpunten:
We moesten voor de eerste na controle naar een andere kliniek omdat onze arts daar die dag zat en dat was weer even de weg zoeken.
-
9,0
Pluspunten:
duidelijk voorlichtingsmateriaal en uitleg door oogarts zelf hierdoor direct antwoord op vragen van professionele arts.
-
9,3
Pluspunten:
- zeer persoonlijk
- veel aandacht voor patient
- goede begeleiding
- raad het iedereen aanMinpunten:
geen
-
6,8
Pluspunten:
Vriendelijke arts die ook echt de tijd voor je neemt tijdens de quikscan en vooronderzoek. Tijdens de behandeling uitlegd wat hij doet en je geruststeld.
Minpunten:
Na de behandeling terug naar de wachtkamer voor ongeveer een half uur. Persoonlijk was ik daar liever even op een rustbedje gaan liggen met mijn ogen dicht.
-
9,5
Pluspunten:
Geen pijn gehad of gevoeld. Ik zag meteen. Voelde mezelf meteen een heel ander mens (positief).Geweldig geholpen.
Minpunten:
Af en toe wel lang wachten in de wachtruimte; maar er is koffie en het resultaat van de behandeling was geweldig.
-
8,4
Pluspunten:
zeer klantvriendelijk en deskundig, goede informatie vooraf en tijdens behandeling
-
7,8
Pluspunten:
vertrouwen dat Dr. van der Windt geeft.
-
7,4
Pluspunten:
Vriendelijke arts die alle tijd voor je neemt tijdens het vooronderzoek.
Minpunten:
Er wordt niet echt gesproken over evt. complicaties, op mijn vragen daarover doet de arts erg luchtig. Van de andere kant stelt me dit ook weer gerust.
-
8,8
Pluspunten:
begin augustus besloten te laseren. weinig verschillen in de klinieken, buitenland geen optie. In Excimer kon ik het snelste behandeld worden: onderzoek+behandeling op dezelfde dag.
Ontvangst was prima, waarna het voor onderzoek begon, alles prima. De heer Meurs gaf prima uitleg over Lasek t.o.v. Lasik.
Door drukte ff moeten wachten, maar ik had die dag verder toch niks gepland:)
Behandeling zelf was een fluitje van een cent. Na een uur begon de echte pijn, maar dit hield maar een uurtje of 2 a 3 aan. Alleen zware paracetamol gebruikt, omdat oogdruppels de genezing vertragen.
Nu is het precies 72 uur na de behandeling en zit alweer achter de computer (wel met zonnebril), krant ook al kunnen lezen. Schat me zicht toch al makkelijk op 80%-90%, en dat was waar ik bij Lasek een beetje tegen opzag: langere genezing en bij sommige mensen meerdere weken voor een goed resultaat.
Ben echt super tevreden!Minpunten:
-tussendoor ietsje lang moeten wachten
- 5 uur daar geweest en erge honger, koekjes alleen was niet voldoende :) -
5,3
Pluspunten:
vriendelijke medewerkers
rustige arts, zeer geruststellend tijdens laserenMinpunten:
je moet druppels e.d. zelf betalen!
veel klachten na laseren, deze worden niet serieus genomen -
9,2
Pluspunten:
Goede voorlichting. de behandeling vindt plaats in het ziekenhuis op een soort operatiekamer. Alles was steriel. Daarnaast zijn de nacontroles ook erg goed. Je moet vaak terugkomen en je ogen worden goed in de gaten gehouden. Lasik Centrum is duur, maar je krijgt er ook echt een hele goede behandeling: voor, tijdens en na. Groot voordeel is ook dat de eigen oogarts de operatie uitvoert en ook alle voor- en nacontroles.
Minpunten:
geen
-
5,9
Pluspunten:
Deskundig en goed gevoel bij de arts die behandeld.
Minpunten:
Weinig privacy (uitleg medicatie aan de koffietafel), onpersoonlijk en weinig sfeervol. Wachten op de arts en beetje gevoel van massawerk.
-
4,1
Minpunten:
Onvoldoende op gevaren gewezen. Te nonchalant gereageerd op twijfel. Na 3 laserbehandelingen nog steeds wachten op resultaat. Onvoldoende reaktie op klachten.
-
7,4
Pluspunten:
De eigen oogarts heeft de behandeling daar uitgevoerd
Minpunten:
Indien er tegenstrijdige instructies op de medicatiekaart van het centrum en de bijsluiter bij de voorgeschreven medicijnen zijn (gebruiksduur FML) dan verduidelijken dat/waarom van het advies op de bijsluiter wordt afgeweken.
-
9,8
Pluspunten:
patient krijg dvd van behandeling mee
-
9,5
-
8,4
Pluspunten:
Grote deskundigheid behandelend arts.
Goede individuele begeleiding (geen nummer gevoel).
Professionele uitstraling.Minpunten:
Kan er niet op een komen.
-
8,8
Pluspunten:
Persoonlijke benadering, je bent een mens en geen nummer.
Minpunten:
geen
-
8,8
-
8,5
Pluspunten:
ben 58 jaar KON SLECHT ZIEN NAAR EERSTE BEHANDELING,BEN ZEER GOED BEGELEID EN KON ALTIJD TERECHT,NA 2 MAANDEN RECHTSE OOG BIJGELASERD.FANTASTISCH.
-
8,3
Pluspunten:
professionele begeleiding door ervaren nederlandse oogartsen die ook in regionale ziekenhuizen werken, goede bereikbaarheid en parkeergelegenheid, geen onvoorziene en extra kosten.
Minpunten:
vaak lang wachten in de overigens prima voorziene wachtruimte
-
7,8
Pluspunten:
Zeer deskundig personeel
Minpunten:
De technische afhankelijkheid van het laser-apparaat, maar dat zal overal zo zijn (je kunt er niet een in reserve zetten).
-
8,9
Pluspunten:
verbonden met een ziekenhuis wekt meer vertrouwen
-
8,9
Pluspunten:
Dat de behandelend arts ook een gespecialiseerde oogarts was (pensioen) bij het Radbout ziekenhuis
-
8,8
Pluspunten:
Dit centrum bood mij aan om een persoonlijke afspraak te maken om eens te komen kijken. Ze namen een uur de tijd om mij rond te leiden en al mijn vragen te beantwoorden.
-
8,9
Pluspunten:
Zeer persoonlijke aandacht
Zeer kundige oogartsMinpunten:
geen
-
9,3
Pluspunten:
oogartsen zijn ook werkzaam in het universitair ziekenhuis en zijn dus zeer deskundig, goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen etc.
Verder heeft deze organisatie een perfecte combinatie van zakelijkheid en klantvriendelijkheid; in tegenstelling tot een 'gewoon ziekenhuis' voel je je hier welkom en word je niet als nummer maar als mens benaderd. -
8,0
Pluspunten:
Zeer uitgebreide uitleg, alle aandacht voor client, zeer aan te bevelen kliniek, zeer persoonlijke benadering
-
7,7
Pluspunten:
zeer klantvriendelijk, betrouwbare artsen, erg goede voorlichting
-
9,4
Pluspunten:
prettige sfeer, ontspannen, duidelijke uitleg. Medewerkers weten waar ze mee bezig zijn. Kortom vol lof!
-
8,5
Pluspunten:
Goede locatie, open ontvangst en vakkundige begeleiding.
Minpunten:
nvt
-
9,4
-
7,4
Pluspunten:
Laserbehandeling door een goed en erkend oogarts (Prof. Deutman zelf).
Minpunten:
De voorlichting na de behandeling kan verbeterd worden. Wat kan een patient verwachten, hoe lang duren bepaalde klachten, heeft de patient de informatie goed begrepen.
-
7,7
Pluspunten:
rustige omgeving, laagdrempelig
Minpunten:
assistente voor de ingreep wat gespannen
-
8,0
Pluspunten:
Erg rustig en relaxed. Sfeervolle wachtkamer. Ik ben vriendelijk geholpen en zeker tijdens het laseren wordt je goed begeleid. Ook het uithalen van de beschermingslenzen heb ik daar laten doen na een week. Ik ben nu een half jaar verder en zie scherper dan ooit met bril!
Minpunten:
Kan het misschien nog wat goedkoper?
-
8,4
Pluspunten:
goede vriendelijk zorg en goede specialisten met zeer moderne apparatuur. goed hygienisch schoon.
Minpunten:
te warme wachtkamer, zeker in de zomer.
-
7,8
Pluspunten:
Zijn vriendelijk, leggen alles heel goed uit
Minpunten:
Ze wijzen je er niet op dat je last kunt krijgen van droge ogen en die heb ik dus juist wel en kan je vertellen dat is erg irri.
-
9,1
-
8,9
Pluspunten:
Zeer klantvriendelijk en deskundig. Behandeling is volledig zoals besproken en naar wens verlopen. Kan weer prima zonder bril zien!
Minpunten:
Geen zwakke punten.
-
9,0
Pluspunten:
Ik ben absoluut hartstikke tevreden. Ben echt super blij dat ik van de bril en de lenzen af ben. Ik ben ook absoluut tevreden over Excimer Laser Centrum, super vriendelijk en professioneel personeel. Alles werd heel duidelijk met je besproken.
Minpunten:
geen
-
8,9
Pluspunten:
Uiteraard ben je hartstikke zenuwachtig maar zodra je daar aankomt is dat meteen weg. Ze stellen je erg op je gemak. Nemen alles rustig met je door. Ze nemen er echt de tijd voor. En vooral de dame bij die bij de behandeling staat stelt je erg op je gemak. Na de behandeling praten ze er ook nog met je over wat ik als erg fijn heb ervaren.
Minpunten:
nee
-
5,5
Pluspunten:
Controle en behandeling op een dag. Als het niet te druk is, zijn (vooral) de dames erg aardig.
Minpunten:
Moest na 2 en en na 4 jaar eerst een en vervolgens beide ogen opnieuw laten laseren. In eerste instantie zeer tevreden, erg goed zicht, maar dit ging langzaam achteruit. Kreeg vooral tijdens laatste behandeling erg weinig informatie en er ging iets mis, wat zeer slecht gecommuniceerd werd naar mij toe. Resultaat is opnieuw goed, maar voor hoe lang? Verder summiere informatie, maar heb zelf ook niet doorgevraagd, was voor mij op zich wel duidelijk genoeg.
-
8,2
Pluspunten:
vooronderzoeken en behandeling op 1 dag.
In wachtkamer ervaringen vernomen van andere patienten. Stelde mij zeer gerust.Minpunten:
Pas 7 weken eerste controle. Bovendien vond ik deze controle oppervlakkig (vluchtige leestest en een keer in de ogen gekeken met een lampje). Ik was benieuwd wat exacte sterkte was geworden, maar dit wordt niet eens opgemeten.
-
8,8
-
8,5
Pluspunten:
Prima professionele en persoonlijke werkwijze.
Prettige mensen. -
8,1
Pluspunten:
Klantvriendelijk, zeer duidelijke uitleg.
-
7,6
Pluspunten:
nemen de tijd voor je, geven je een goed vertrouwen
-
8,5
Pluspunten:
Goed opgeleid personeel. Zeer goede samenwerking met het Radboud ziekenhuis.
Minpunten:
Lange wachttijd bij nacontrole.
-
8,1
Minpunten:
Nijmegen zeer goed, in Deventer een slechte ervaring met de nacontrole.
-
7,5
-
4,9
Pluspunten:
voor zover ik kan inschatten wel deskundige uitvoerders.
Minpunten:
zeer slechte en misleidende informatie.
-
6,7
Pluspunten:
Ervaring van de behandelend arts
Minpunten:
Eerste nacontrole vond pas plaats
na 5 weken. Bandagelenzen moesten
zelf worden verwijderd. -
9,1
Pluspunten:
Ik heb ruim 10 jaar plezier gehad van de behandeling.Zou nu weer moeten gebeuren.
Minpunten:
Bedrijf is spoorloos verdwenen. Spijtig.Ik zou graag weer terug willen.
-
8.5
Voorlichting
Vul onderstaand uw beoordeling in voor ETZ Elisabeth, Tilburg
De redactie van Ooglasertrefpunt.nl wil dat zowel consumenten als klinieken kunnen vertrouwen op de beoordelingen. Daarom hanteren we een systeem en gedragscode waaraan alle beoordelingen moeten voldoen voordat ze gepubliceerd worden.
De belangrijkste regels zijn:
- Geef altijd een toelichting op de cijfers.
- Vul de vragen zo eerlijk en zorgvuldig mogelijk in, zeker als u een negatieve ervaring heeft gehad
- Beoordelingen met onfatsoenlijk taalgebruik plaatsen we niet
- Na het versturen van uw beoordeling ontvangt u een mail. Klik op de link in de mail om uw beoordeling te activeren en klaar te zetten voor controle door de redactie
Er zijn nog geen ervaringsverhalen van deze kliniek
Contactmogelijkheden
Contact met ETZ Elisabeth