Oogziekenhuis Focuskliniek Rotterdam
      • oogziekenhuis_focuskliniek_1
      • oogziekenhuis_focuskliniek_2
      • oogziekenhuis_focuskliniek_3
      • oogziekenhuis_focuskliniek_4
    • drs. B.L.M. (Bart) Zijlmans, refractiechirurg
      drs. I.M. (Ivan) Gan, refractiechirurg
      drs. M. (Michele) Manzuli, refractiechirurg
      drs. Y. (Yassi) Sharifi, refractiechirurg
      Prof. Dr. A.D.A. (Dion) Paridaens, Oculoplastisch chirurg
      dr. B.T.H. (Bart) van Dooren, refractiechirurg
      dr. G.L. (Giorgio) Porro, refractiechirurg
      Drs A.J.M. (Annette) Geerards, refractiechirurg
      drs. J. (Jeroen) van Rooij, refractiechirurg
      • ZKN
    • Schiedamse Vest 160
      3011 BH Rotterdam
    • Schwind Amaris
    • Oogziekenhuis Focuskliniek is een onderdeel van Het Oogziekenhuis Rotterdam. In Het Oogziekenhuis wordt al sinds 1874 hoogwaardige specialistische oogheelkundige zorg geleverd.

      Binnen Oogziekenhuis Focuskliniek wordt u behandeld door gespecialiseerde oogartsen die ook werkzaam zijn in Het Oogziekenhuis. Onze vooraanstaande oogartsen zijn zeer deskundig en gespecialiseerd in refractiechirurgie en oculoplastische chirurgie.

      Daarnaast is ook ons ondersteunend medisch personeel verbonden aan Het Oogziekenhuis. Hierdoor kunnen wij profiteren van de meer dan 140 jaar kennis en ervaring van Het Oogziekenhuis Rotterdam.

      meer lezen > tekst sluiten
  • 25 bezoekers hebben de beoordeling voor Oogziekenhuis Focuskliniek ingevuld.

    Schrijf een beoordeling

    8,6
    • 8.3 Voorlichting
      • 7.9 Hoe beoordeelt u de kwaliteit en volledigheid van de voorlichting met betrekking tot het verloop van de behandeling en verloop van het herstel?
      • 8 Hoe beoordeelt u de kwaliteit en volledigheid van de voorlichting met betrekking tot eventuele risico's en complicaties?
      • 8.3 In hoeverre was de voorlichting op uw persoonlijke situatie gericht?
      • 9 Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers vóór de behandeling?
    • 9.0 Behandeldag
      • 9.2 Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers op de behandeldag?
      • 9.1 Hoe beoordeelt u de begeleiding tijdens de operatie?
      • 8.7 In welke mate is de operatie verlopen zoals verwacht?
    • 8.9 Zorg na de behandeling
      • 9 In hoeverre heeft u voldoende aanwijzingen (medicijngebruik, leefregels, dragen UV-bril etc.) gekregen voor de eerste weken na de behandeling?
      • 8.7 Hoe tevreden bent u over de (uitbestede) nazorg?
      • 8.3 Hoe beoordeelt u de calamiteitenprocedure (spoedeisende hulp)?
      • 9.2 Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers tijdens de nacontroles?
    • 8.0 Prijs/kwaliteit
      • 8 Hoe beoordeelt u de prijs van de behandeling in verhouding tot de geleverde dienst?
    • 8.9 Resultaat van de behandeling
      • 8.9 Hoe tevreden bent u (minimaal) drie maanden na de behandeling over het resultaat?
      • Deze vraag dient u alleen in te vullen als uw behandeling langer dan drie maanden geleden is: Zijn er zichtklachten overgebleven (bijv. droge ogen, halo’s, strooilichten, spookbeelden, dubbelbeelden, etc.) Ja 25% Nee 75%
      • Is er een nabehandeling nodig (geweest) om het resultaat te verbeteren? Ja 14% Nee 86%
      • Zou u – achteraf gezien - de behandeling nogmaals laten uitvoeren door dit bedrijf? Ja 88% Nee 13%
      • Zou u een behandeling bij dit bedrijf aanraden aan een familielid of goede vrienden? Ja 92% Nee 8%

    Beoordelingen

    • 9,3
      Geplaatst op 19-07-2017
      Pluspunten:

      Een goede begeleiding / uitleg voor,tijdens en na de behandeling.
      Alles netjes volgens afspraken nagekomen.

      Minpunten:

      Geen.

    • 9,3
      Geplaatst op 29-05-2017
      Pluspunten:

      Prima voorlichting voor- na en tijdens de behandeling. Helemaal niet eng. Geen problemen erna gehad. Doe gewoon wat de artsen zeggen en dan gaat het prima.

      Minpunten:

      Geen

    • 9,5
      Geplaatst op 12-09-2016
      Pluspunten:

      Ik heb mijn ogen in mei 2007 laten laseren bij de Focuskliniek en ben nog steeds vol lof! Erg prettig ook dat ze 1 oog per keer hebben gedaan. Dit heb ik vooraf als een nadeel gezien, echter voor het genezen is het heel erg prettig. Ik vond het ook prettig dat een jaar na datum nog een nacontrole is geweest. Na een jaar waren mijn ogen zo goed genezen dat ik ook weinig tot geen littekenweefsel had op de lens en zelfs onder de onderste regels van het letterbord kon lezen. Ik heb dan ook het advies van goed veel druppelen ijverig opgevolgd. Nu ruim 9 jaar na datum is wel het oog met de cilindrische afwijking iets achteruit gegaan, maar nog steeds goed om geen bril of lenzen te hoeven. Dit hebben ze ook van tevoren aangegeven dat dit kon gebeuren. Ik weet wel zeker dat als ze weer achteruit gaan, dat ik weer even ga informeren of het nogmaals mogelijk is. Goede adviezen, prettig en vriendelijk personeel dat ook gerust stelt bij de behandeling, goede nazorg/controle. Iedereen die deze operatie overweegt, Focuskliniek is een absolute aanrader!

    • 9,7
      Geplaatst op 24-06-2014
      Pluspunten:

      Vanaf 1e bezoek (intake), vooronderzoek, behandeling (begin april 2014) t/m de controle -en niet onbelangrijk, het resultaat!- 3 mnd. na de behandeling is alles uitmuntend verlopen. Ondanks de commerciele behandeling, is van enig winstbejag niets te merken. Aanrader; compliment Drs. v. Cleynenbreugel en z'n team!

      Minpunten:

      Geen zwak punt, maar een tip: Laat de bandagel-lens (wordt geplaatst ter bescherming van de wond) zitten tot de 1e controle (7 dgn.) na de behandeling. Mag evt. zelf 4e dag verwijderd worden, maar mijn advies is dan nog maar 3 dagen te wachten.

    • 9,4
      Geplaatst op 30-03-2014
      Pluspunten:

      verbondenheid met oogziekenhuis
      professioneel en vriendelijk personeel

    • 8,0
      Geplaatst op 03-01-2014
      Pluspunten:

      eerlijke voorlichting, alle vragen worden serieus genomen, samenwerking met oogziekenhuis, het eindresultaat; vraag 14 doet misschien anders vermoeden, maar de zichtklachten zijn heel minimaal.

      Minpunten:

      Het idee dat ze het erg druk hebben (ookal hebben ze waarschijnlijk alles goed onder controle, gaf mij dat soms een naar gevoel)

    • 8,9
      Geplaatst op 06-10-2013
      Pluspunten:

      duidelijk en zeer klantvriendelijk

      Minpunten:

      voorlichting oogarts kan beter maar de assistent is zeer duidelijk

    • 9,2
      Geplaatst op 11-05-2013
      Pluspunten:

      Altijd bereikbaar voor vragen, oog voor persoonlijke situatie, vriendelijk.

      Minpunten:

      Inplannen van de operaties ging wat lastig.

    • 3,9
      Geplaatst op 12-11-2012
      Pluspunten:

      Er is een oogziekenhuis vlakbij voor het geval dat het fout gaat (eigenlijk wordt je daarheen gestuurd voor allerlei testjes, zodoende zit je toch weer in die vreselijke zorgmentaliteit)

      Minpunten:

      Het is eigenlijk alleen maar een showroom voor het oogziekenhuis om de hoek, want het personeel wat bij focus jouw ogen test, zijn mensen in opleiding en snappen niet dat je daar een klant bent! Bij elk bezoek was er weer een andere assisente. Voor mijn operatie moest ik 5 uur wachten (assistentes uit indonesie, deze dames spraken nauwelijks nederlands). Tijdens de tweede operatie brak de stoel waar ik op lag. Krakkemikkige organisatie! Je zou verwachten dat de klant koning is, niet dus!

    • 9,4
      Geplaatst op 16-08-2012
      Pluspunten:

      De manier waarop ik voor werd bereid en alles werd uitgelegd stelde me erg gerust. De doktor kwam uiterst bekwaam over en bleek dit achteraf te zijn.

      Minpunten:

      geen

    • 9,0
      Geplaatst op 29-11-2011
      Pluspunten:

      Eerlijke informatie. Goede oogchirurgen, geen winstbejag.

    • 8,5
      Geplaatst op 10-09-2011
      Pluspunten:

      vriendelijkheid, duidelijkheid, behulpzaamheid en uitleg voor, tijdens en na de behandeling waren erggoed. Ik wist waar ik aan toe was en voelde me op mijn gemak

      Minpunten:

      de 1e keer was er een lange wachttijd, maar daarna steeds snel geholpen.

    • 9,7
      Geplaatst op 22-08-2011
    • 9,3
      Geplaatst op 12-01-2011
    • 9,2
      Geplaatst op 08-08-2010
      Pluspunten:

      Klantvriendelijkheid
      Meedenken met je persoonlijke situatie

      Minpunten:

      Ik weet eigenlijk al niet meer welke laserbehandeling ik heb gehad

    • 9,8
      Geplaatst op 20-06-2010
      Pluspunten:

      zeer ervaren kliniek met Oogziekenhuis als back up

      Minpunten:

      geen

    • 10,0
      Geplaatst op 24-05-2010
      Pluspunten:

      professioneel, adequaat personeel, niet commercieel, goede back up van oogziekenhuis

      Minpunten:

      geen

    • 9,3
      Geplaatst op 02-04-2010
      Pluspunten:

      Kunde,Behandeling,Kwaliteit,en heel belangrijk zoals de mensen je daar behandelen en op je gemak stelt.

      Minpunten:

      Ik heb geen zwakke punten kunnen ontdekken.

    • 9,3
      Geplaatst op 25-10-2009
      Pluspunten:

      Uitstekende begeleiding tijdens de laserbehandeling.
      Klantvriendelijkheid, zeer vriendelijk personeel.

    • 8,2
      Geplaatst op 29-05-2009
      Pluspunten:

      Zorgvuldige begeleiding in de afweging welke behandeling past, zorgzaam en deskundig onderzoek vooraf en maximaal gericht op het goed informeren, zodat de verwachtingen reëel zijn.

    • 8,2
      Geplaatst op 28-02-2009
      Pluspunten:

      kwaliteit en kennis

    • 8,2
      Geplaatst op 02-06-2008
      Pluspunten:

      Kennis

    • 4,3
      Geplaatst op 12-02-2008
      Pluspunten:

      Ze waren vriendelijk, maar ik ben achteruit gegaan, met alle gevolgen van dien!!

      Minpunten:

      als het fout gaat, dan zijn ze niet zo aardig meer en verwijzen je naar het oogziekenhuis

    • 8,6
      Geplaatst op 07-09-2007
    • 7,5
      Geplaatst op 13-11-2006
      Pluspunten:

      - Goede voorlichting en de mogelijkheid om op de voorlichtingsavond een quickscan te laten uitvoeren
      - Mijn chirurg nam tijdens het vooronderzoek meer dan voldoende tijd om mijn meetresultaten en de risico's met mij te bespreken
      - Uitermate kundige chirurg (is er nu niet meer werkzaam)

      Minpunten:

      De nazorg is erg slecht:
      - de eerste controle na de behandeling is pas na 1 week (zou m.i. veel eerder en frquenter gecontroleerd moeten worden)
      - zeer beperkte beschikbaarheid van artsen op de dagen na de behandeling (bv. voor herhaalrecepten, vragen en in geval van (vermeende) complicaties - hiervoor wordt je doorverwezen naar de Eerste Hulp van het Oogziekenhuis)

    klap de hele lijst weer in
  • Vul onderstaand uw beoordeling in voor Oogziekenhuis Focuskliniek, Rotterdam

    Voorlichting

    • Hoe beoordeelt u de kwaliteit en volledigheid van de voorlichting met betrekking tot het verloop van de behandeling en verloop van het herstel?
    • Hoe beoordeelt u de kwaliteit en volledigheid van de voorlichting met betrekking tot eventuele risico's en complicaties?
    • In hoeverre was de voorlichting op uw persoonlijke situatie gericht?
    • Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers vóór de behandeling?

    Behandeldag

    • Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers op de behandeldag?
    • Hoe beoordeelt u de begeleiding tijdens de operatie?
    • In welke mate is de operatie verlopen zoals verwacht?

    Zorg na de behandeling

    • In hoeverre heeft u voldoende aanwijzingen (medicijngebruik, leefregels, dragen UV-bril etc.) gekregen voor de eerste weken na de behandeling?
    • Hoe tevreden bent u over de (uitbestede) nazorg?
    • Hoe beoordeelt u de calamiteitenprocedure (spoedeisende hulp)?
    • Hoe vond u de klantvriendelijkheid van de medewerkers tijdens de nacontroles?

    Prijs/kwaliteit

    • Hoe beoordeelt u de prijs van de behandeling in verhouding tot de geleverde dienst?

    Resultaat van de behandeling

    • Hoe tevreden bent u (minimaal) drie maanden na de behandeling over het resultaat?
    • Deze vraag dient u alleen in te vullen als uw behandeling langer dan drie maanden geleden is: Zijn er zichtklachten overgebleven (bijv. droge ogen, halo’s, strooilichten, spookbeelden, dubbelbeelden, etc.)
    • Is er een nabehandeling nodig (geweest) om het resultaat te verbeteren?
    • Zou u – achteraf gezien - de behandeling nogmaals laten uitvoeren door dit bedrijf?
    • Zou u een behandeling bij dit bedrijf aanraden aan een familielid of goede vrienden?
    De gemiddelde score van uw beoordeling: -

    Welke behandeling heeft u gehad?

    Wanneer bent u (het laatst) behandeld?

    Beschrijf uw ervaring:

    Titel die uw ervaring kort samenvat:

    Beschrijf uw ervaringen zo uitgebreid mogelijk. Zo krijgen anderen die na u komen een goed inzicht in deze kliniek:

    Pluspunten van deze ooglaserkliniek:

    Vul svp naar eigen inzicht in wat u als pluspunten van deze ooglaserkliniek heeft ervaren.

    Minpunten van deze ooglaserkliniek:

    Vul svp naar eigen inzicht in wat u als minpunten van deze ooglaserkliniek heeft ervaren.

    Persoonlijke gegevens:

    Na het versturen van uw beoordeling ontvangt u een mail. Klik op de link in de mail om uw beoordeling te activeren en klaar te zetten voor controle door de redactie. Indien uw beoordeling voldoet aan onze gedragscode plaatsen we deze op Ooglasertrefpunt.nl. Uw persoonlijke gegevens worden niet op Ooglasertrefpunt.nl geplaatst. Uw voornaam, achternaam en woonplaats geven we wel door aan uw kliniek zodat deze kan controleren of de beoordeling is ingevuld door één van hun cliënten.

    De redactie van Ooglasertrefpunt.nl wil dat zowel consumenten als klinieken kunnen vertrouwen op de beoordelingen. Daarom hanteren we een systeem en gedragscode waaraan alle beoordelingen moeten voldoen voordat ze gepubliceerd worden.

    De belangrijkste regels zijn:

    • Geef altijd een toelichting op de cijfers.
    • Vul de vragen zo eerlijk en zorgvuldig mogelijk in, zeker als u een negatieve ervaring heeft gehad
    • Beoordelingen met onfatsoenlijk taalgebruik plaatsen we niet
    • Na het versturen van uw beoordeling ontvangt u een mail. Klik op de link in de mail om uw beoordeling te activeren en klaar te zetten voor controle door de redactie
  • Lees ervaringsverhalen van deze kliniek

    • Jubileumactie: 10% korting op een ooglaserbehandeling of ooglidcorrectie

      23 augustus 2017

      Omdat Oogziekenhuis Focuskliniek 25 jaar bestaat, ontvangt u 10% korting* op een ooglaserbehandeling of ooglidcorrectie als zich aanmeldt vóór 31 december 2017

      Lees Meer
    • Oogziekenhuis Focuskliniek ontvangt opnieuw ZKN-keurmerk en ISO 9001-certificaat

      14 maart 2017

      Oogziekenhuis Focuskliniek heeft opnieuw het keurmerk van de ZKN (Zelfstandige Klinieken Nederland) en het ISO 9001-certificaat behaald. De Focuskliniek ontvangt het keurmerk en het certificaat na een uitgebreide toetsing door het kwaliteitsinstituut KIWA.

      Lees Meer